Ενδορφίνες

ενδορφίνες, ιδιότητες ενδορφινών, δράση ενδορφινών, τι είναι οι ενδορφίνες, οφέλη ενδορφινών, πως να αυξήσετε τις ενδορφίνες

Ενδορφίνες

Οι ενδορφίνες είναι χημικές ενώσεις που παράγονται φυσικά από το νευρικό μας σύστημα για να αντιμετωπίσουμε τον πόνο ή το άγχος. Συχνά αναφέρονται ως “ορμόνες της χαράς” επειδή ανακουφίζουν από τον πόνο και ενισχύουν την διάθεση.

Οι ενδορφίνες αρχικά συντίθενται στον υποθάλαμο και στην υπόφυση, αν και μπορεί να προέρχονται και από άλλα μέρη του σώματος. Η αίσθηση ευεξίας που μας προσφέρει η άσκηση οφείλεται στην αύξηση στα επίπεδα των ενδορφινών.

Τα επίπεδα των ενδορφινών στο ανθρώπινο σώμα ποικίλλουν από άτομο σε άτομο. Οι άνθρωποι που έχουν χαμηλά επίπεδα ενδορφινών είναι πιο επιρρεπείς στην κατάθλιψη ή στον πόνο (πχ ινομυαλγία).

Οφέλη ενδορφινών

Οι ενδορφίνες προάγουν την συνολική ευεξία, και έχουν πολλά οφέλη στην υγεία.

Ανακούφιση της κατάθλιψης

Η κατάθλιψη είναι μια νόσος που επηρεάζει πολλούς ανθρώπους. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι η άσκηση συμβάλλει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης και αυτό οφείλεται στην παραγωγή των ενδορφινών.

Μείωση του άγχους

Οι ενδορφίνες παίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του άγχους. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι υπάρχει μια άμεση σύνδεση ανάμεσα στα επίπεδα των ενδορφινών και στο άγχος.

Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης

Τα θετικά συναισθήματα μας κάνουν να νιώθουμε πιο αισιόδοξοι και μας δίνουν μια “ένεση” αυτοπεποίθησης. Οι ενδορφίνες συνδέονται με την υψηλή αυτοεκτίμηση.

Ανακούφιση του πόνου

Οι ενδορφίνες αποτελούν τα φυσικά παυσίπονα του οργανισμού. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι οι ενδορφίνες μπορούν να διευκολύνουν τον τοκετό και να κάνουν πιο ανεκτό τον πόνο.

Οι ενδορφίνες είναι ενώσεις που έχουν παρόμοια δράση με τα οπιοειδή. Τα οπιοειδή ανακουφίζουν από τον πόνο και προκαλούν ευφορία.

Πώς να αυξήσετε τις ενδορφίνες;

Μαύρη σοκολάτα: ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας μπορεί να αυξήσει φυσικά τις ενδορφίνες σας.

Άσκηση: η μέτριας έντασης άσκηση βοηθά στην αύξηση των ενδορφινών. Προσπαθήστε να κάνετε 45 λεπτά άσκηση τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα.

Σεξουαλική επαφή: το σεξ οδηγεί στην απελευθέρωση των ενδορφινών.

Μουσική: η μουσική δεν είναι μόνο για διασκέδαση, μπορεί να βελτιώσει την ευεξία σας και να αυξήσει τα επίπεδα των ενδορφινών σας.

Χορός: αν δεν κάνετε άσκηση μπορείτε πολύ απλά να βάλετε την αγαπημένη σας μουσική και να χορέψετε στο σπίτι σας ώστε να αυξήσετε τις ενδορφίνες σας.

Βελονισμός: οι μελέτες δείχνουν ότι ο βελονισμός βοηθά στην αύξηση των ενδορφινών.

Διαλογισμός: ο διαλογισμός βοηθά στην αύξηση των ενδορφινών.

Εθελοντισμός: με την εθελοντική εργασία δεν κάνετε μόνο καλό στους άλλους αλλά και στον εαυτό σας. Αυξάνετε τα επίπεδα των ενδορφινών σας και νιώθετε ευεξία.

Χρόνος με τους φίλους: προσπαθήστε να μην απομονώνεστε αν δεν νιώθετε καλά. Ο χρόνος με τους φίλους ενισχύει την ευεξία και την διάθεσή σας.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more