Φράουλες: διατροφική αξία και οφέλη

φράουλες, θρεπτική αξία φράουλας, διατροφική αξία φράουλας , αντιοξειδωτική δράση φράουλας, οφέλη φράουλας

Φράουλες

Οι φράουλες είναι ένα από τα πιο γνωστά και αγαπημένα φρούτα χάρη στην γλυκιά τους γεύση και το κατακόκκινο χρώμα τους. Τα περισσότερα οφέλη της φράουλας συνδέονται με την παρουσία αντιφλεγμονωδών και αντιοξειδωτικών συστατικών. Οι φράουλες περιέχουν πολλά αντιγηραντικά φλαβονοειδή αντιοξειδωτικά όπως η ανθοκυανίνη και η κατεχίνη, τα οποία συνδέονται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων, όπως ο καρκίνος, το μεταβολικό σύνδρομο και τα νοσήματα του καρδιαγγειακού.

Θρεπτική αξία

Οι φράουλες είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ και C , φυτικών ινών, φολικού οξέος, μαγγανίου και καλίου. Επίσης περιέχουν σημαντικά φυτοθρεπτικά συστατικά και φλαβονοειδή που δίνουν στις φράουλες το κόκκινο χρώμα τους. Οι φυτικές ίνες και η φρουκτόζη που υπάρχει στις φράουλες βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα και στην βελτίωση της πέψης.

Τα φρούτα και τα λαχανικά συμβάλλουν σε μια ισορροπημένη διατροφή και οι φράουλες έχουν πολλά οφέλη στην υγεία. Λόγω του κόκκινου χρώματος που έχουν είναι πλούσιες σε ανθοκυανιδίνες , οι οποίες προστατεύουν από την φλεγμονή και από τα νοσήματα του καρδιαγγειακού.

Αντιοξειδωτικά 

Αν και οι φράουλες έχουν λίγες θερμίδες , έχουν ταυτόχρονα πολλά αντιοξειδωτικά και βιταμίνες. Οι φράουλες είναι εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών όπως οι ανθοκυανίνες, η πελαργονιδίνη, το ελαγικό οξύ, οι ελλαγιταννίνες, οι προκυανιδίνες, η λουτεολίνη, οι φλαβονόλες, οι πολυφαινόλες, οι ταννίνες, η κουερσετίνη και πολλά άλλα.

Επίσης οι φράουλες περιέχουν βιταμίνες με αντιοξειδωτική δράση στο σώμα όπως η βιταμίνη Α (με την μορφή του β-καροτένιου, που είναι πρόδρομος της βιταμίνης Α) και η βιταμίνη C (με τη μορφή του ασκορβικού οξέος).

Τα αντιοξειδωτικά αποτελούν την πρώτη γραμμή άμυνας για το σώμα, μειώνουν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν βλάβη, η οποία οδηγεί σε φλεγμονή και στην εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων. Τα αντιοξειδωτικά μειώνουν το οξειδωτικό στρες, το οποίο είναι υπεύθυνο για τη γήρανση και για νοσήματα όπως ο καρκίνος, τα νοσήματα του καρδιαγγειακού, ο διαβήτης και οι νευρολογικές παθήσεις.

Διαβήτης

Οι φράουλες είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες που βοηθούν στη διατήρηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα και μειώνουν την αύξηση της γλυκόζης στο αίμα μετά από ένα γεύμα. Οι φράουλες μειώνουν την πρόσληψη και την μεταφορά της γλυκόζης στο έντερο και έτσι προστατεύουν από την αύξηση των επιπέδων της.

Αρθρίτιδα

Οι φράουλες μειώνουν την φλεγμονή σε ανθρώπους με οστεοαρθρίτιδα. Η οστεοαρθρίτιδα είναι μια φλεγμονώδης νόσος που προκαλεί έντονο πόνο στη διάρκεια των κρίσεων .

Επούλωση

Οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται 75-90 mg βιταμίνης C την ημέρα. Οι φράουλες αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, η οποία είναι ένα πανίσχυρο αντιοξειδωτικό. Η βιταμίνη C είναι πρόδρομος του κολλαγόνου, ενός δομικού συστατικού του δέρματος. Από τη στιγμή που το σώμα δεν μπορεί να παράγει ή να αποθηκεύσει βιταμίνη C, η υδατοδιαλυτή αυτή βιταμίνη είναι απαραίτητο να υπάρχει στη διατροφή μας. Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για την επιδιόρθωση των ιστών.

Υγεία της καρδιάς

Οι φράουλες έχουν φυτικές ίνες, οι οποίες διατηρούν φυσιολογικά τα επίπεδα της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων. Τα φλαβονοειδή και το κάλιο που υπάρχουν στις φράουλες μειώνουν την υψηλή αρτηριακή πίεση. Οι φράουλες είναι καλή πηγή βιταμίνης C και φολικού οξέος, δύο θρεπτικών συστατικών κλειδιά για την υγεία της καρδιάς. Οι αντιφλεγμονώδεις και οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες της φράουλας προστατεύουν το καρδιαγγειακό σύστημα.

Καρκίνος

Το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου συνδέεται με τον καρκίνο του παχέος εντέρου ,και οι δύο καταστάσεις συνδέονται με την μειωμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και την αυξημένη πρόσληψη λίπους. Οι φράουλες φαίνεται να βελτιώνουν τους δείκτες του οξειδωτικού στρες εξαιτίας της υψηλής συγκέντρωσης των ανθοκυανινών.

Δέρμα

Εσωτερικοί και εξωτερικοί παράγοντες επηρεάζουν το δέρμα μας. Η έκθεση στον ήλιο, οι τοξίνες του περιβάλλοντος και η φτωχή διατροφή οδηγεί σε φωτογήρανση, φλεγμονή , ακμή και άλλες δερματικές παθήσεις. Οι μελέτες δείχνουν ότι υπάρχει στενή σύνδεση ανάμεσα στις τροφές που είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και στην υγεία του δέρματος. Πολλά φρούτα και λαχανικά είναι ωφέλιμα για το δέρμα μας και σε αυτά περιλαμβάνονται και οι φράουλες.

Οι φράουλες περιέχουν βιταμίνη Α και C, οι οποίες έχουν πολλές δράσεις στο δέρμα όπως η ενυδάτωση, η παραγωγή του σμήγματος, η μείωση των ρυτίδων και των δυσχρωμιών και η ελαστικότητα.

Η υψηλή συγκέντρωση της βιταμίνης C στις φράουλες έχει πολλαπλά οφέλη όπως η σύνθεση του κολλαγόνου, η φωτοπροστατευτική δράση από την υπεριώδη ακτινοβολία, και η βελτίωση φλεγμονωδών εξανθημάτων που εμφανίζονται στο δέρμα.

 

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more