Πως να θέσετε υγιή όρια

όρια, υγιή όρια, πως να θέσετε υγιή όρια, σημασία υγιών ορίων

Υγιή Όρια

Τα όρια είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της ταυτότητάς μας και συμβάλλουν στην ψυχική μας υγεία και ευεξία. Πολλοί από εμάς θέλουμε να ευχαριστούμε τους ανθρώπους γύρω μας ακόμη και αν δεν θέλουμε. Λέμε ναι σε προσκλήσεις που δεν θέλουμε πραγματικά να πάμε, κάνουμε δουλειές που δεν τις αγαπάμε, και πηγαίνουμε τα σαββατοκύριακα εκδρομές με φίλους που δεν τις αντέχουμε οικονομικά.

Ακόμη και αν δεν θέλετε να ευχαριστείτε τους άλλους, συνεχίζετε να παίζετε αυτό το ρόλο επειδή δεν θέλετε να πληγώσετε τα συναισθήματα των άλλων. Δεν θέλετε οι άλλοι να σκέφτονται ότι είστε αγενείς ή δείχνετε ασέβεια. Το πρόβλημα είναι ότι στην πραγματικότητα δεν σέβεστε τον εαυτό σας αν συνεχίζετε να κάνετε πράγματα λόγω φόβου ή λόγω υποχρέωσης.

Υπάρχει μια λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο να είστε καλό άτομο και στο να προσπαθείτε να κάνετε τους άλλους να πιστέψουν ότι είστε καλό άτομο.

Είναι δύσκολο να θέσετε τα όρια σας και να μην κάνετε όσα θέλουν οι άλλοι. Αλλά με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζετε χρόνο και ενέργεια για τις δικές σας ανάγκες. Δεν είναι ανάγκη να σπαταλάτε την συναισθηματική, την ψυχική ή την σωματική σας ενέργεια σε κάτι που δεν συμβαδίζει με τις δικές σας αξίες.

Μπορεί να σας φαίνεται τρομακτικό να θέσετε τα όρια σας αλλά σας δίνει την ελευθερία να κάνετε όσα αγαπάτε. Τα όρια δεν σας κάνουν δύστροπο ή βαρετό. Σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε μια ζωή όπως εσείς θέλετε.

Τα όρια μπορεί να είναι σωματικά ή συναισθηματικά. Η φροντίδα του εαυτού περιλαμβάνει τα όρια, αν και πολλοί άνθρωποι δεν κατανοούν τη σημασία τους. Για να νιώθετε ευεξία και ικανοποίηση, πρέπει να μάθετε να βάζετε υγιή όρια.

Καθορίστε τις προτεραιότητές σας

Να είστε ξεκάθαροι με τις προτεραιότητες σας και έτσι θα μπορέσετε να διοχετεύσετε όλη σας την ενέργεια και το χρόνο για να τις ικανοποιήσετε. Αν βάζετε τις προτεραιότητες των άλλων πάνω από τις δικές σας είναι η στιγμή να το αλλάξετε.

Συντονιστείτε με τα συναισθήματά σας

Υπάρχουν δύο κύρια συναισθήματα που αποτελούν προειδοποιητικό σημάδι που δείχνουν ότι οι άλλοι ξεπερνούν τα όρια σας, η δυσφορία και η δυσαρέσκεια. Αν νιώθετε έτσι σε μια αλληλεπίδραση ή κατάσταση, καλό είναι να σκεφτείτε τι σας προκαλεί αυτά τα συναισθήματα. Η δυσαρέσκεια προκύπτει όταν νιώθετε ότι σας εκμεταλλεύονται ή δεν σας εκτιμούν. Είναι σημάδι που δείχνει ότι πιέζετε τον εαυτό σας πέρα από τα όρια σας επειδή νιώθετε ενοχές (θέλετε να είστε καλή κόρη ή σύζυγος) ή όταν κάποιος άλλος σας επιβάλλει τις προσδοκίες, τις πεποιθήσεις και τις αξίες του.

Να είστε άμεσοι

Με μερικούς ανθρώπους, η διατήρηση των υγιών ορίων δεν απαιτεί άμεσο και ξεκάθαρο διάλογο. Συνήθως αυτό συμβαίνει όταν με τους άλλους επικοινωνείτε με τους ίδιους τρόπους, έχετε τις ίδιες αξίες και απόψεις για την ζωή.  Όμως, υπάρχουν και άνθρωποι με διαφορετικές προσωπικότητες ή κουλτούρες, με τους οποίους χρειάζεται να είστε πιο άμεσοι σχετικά με τα όρια σας.

Κάντε όσα σας κάνουν χαρούμενους

Αν είναι εύκολο για εσάς να κάνετε τους άλλους χαρούμενους, γιατί δεν το κάνετε αυτό και με τον εαυτό σας. Βεβαιωθείτε ότι αφιερώνετε χρόνο να κάνετε όσα απολαμβάνετε και σας προσφέρουν ισορροπία στη ζωή σας. Η φροντίδα του εαυτού δεν είναι εγωιστική, είναι αναγκαία για να ζείτε μια υγιή ζωή. Προγραμματίστε διασκεδαστικές δραστηριότητες και μην τις αναβάλλετε.

Αν δυσκολεύεστε να θέσετε υγιή όρια με την βοήθεια της ψυχοθεραπεία και του life coaching μπορείτε να μάθετε στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more