Αγάπησε τον εαυτό σου

αγάπη προς τον εαυτό, αποδοχή του εαυτού, συγχώρεση προς τον εαυτό, καλλιεργήστε την αγάπη προς τον εαυτό σας, τρόποι φροντίδας του εαυτού

Αγάπη προς τον Εαυτό

Η αγάπη προς τον εαυτό είναι απαραίτητη για την φροντίδα του εαυτού. Η κοινωνία συχνά τονίζει ότι είναι σημαντικό να μην είμαστε εγωιστές, να φροντίζουμε τους άλλους, να βάζουμε πρώτα τους άλλους και να δίνουμε ότι μπορούμε και όποτε μπορούμε. Αυτά τα μηνύματα δεν είναι λάθος. Το πρόβλημα προκύπτει όταν προτεραιότητά μας γίνονται -πάντα και ολοκληρωτικά- όλοι οι άλλοι και ποτέ ο εαυτός μας.

Η ιδέα της αγάπης προς τον εαυτό είναι απλή, σημαίνει ότι φροντίζετε τις δικές σας ανάγκες και επιθυμίες. Δεν έχει να κάνει με τον “εγωισμό”. Αφορά το χρόνο που αφιερώνετε στον εαυτό σας, για να αναζωογονηθείτε και να έχετε την ενέργεια να είστε καλά, εφόσον θέλετε να βοηθάτε και τους άλλους.

Πώς λειτουργεί η αγάπη προς τον εαυτό;

Η αγάπη προς τον εαυτό δεν είναι πολύπλοκη.

Μπορεί να για παράδειγμα να εκφράζεται με την συμπόνια που δείχνετε στον εαυτό σας όταν κάνετε λάθη, ή μπορεί να περιλαμβάνει μια μέρα άδειας από τη δουλειά σας ώστε να ξεκουραστείτε, ένα χτένισμα ή ένα μασάζ που θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε. Το ζητούμενο είναι να συμπεριφέρεστε στον εαυτό σας όπως συμπεριφέρεστε σε κάποιο φίλο ή αγαπημένο πρόσωπό σας.

Η αγάπη προς τον εαυτό έχει πολλά οφέλη στην υγεία:

  • Καταρχήν δίνει ηρεμία και γαλήνη στον άνθρωπο
  • Βοηθά στη διαχείριση του άγχους
  • Βελτιώνει τον ύπνο
  • Συμβάλλει στις υγιεινές διατροφικές συνήθειες
  • Μακροζωία
  • Καλύτερη υγεία της καρδιάς
  • Περισσότερη ευτυχία
  • Βελτιωμένη αυτοεκτίμηση
  • Χαμηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης

Όλοι μας αξίζουμε την αγάπη. Τα ελαττώματα, τα λάθη και όλα όσα συμβαίνουν μας επηρεάζουν , αλλά δεν καθορίζουν αυτό που είμαστε. Από τη στιγμή που θα το καταλάβετε αυτό, μπορείτε να ξεκινήσετε να αλλάζετε τον τρόπο που βλέπετε τον εαυτό σας.

Η αγάπη μοιάζει σαν ένα κήπο που χρειάζεται φροντίδα για να ανθίσει. Για να δώσετε και να λάβετε αγάπη, πρέπει πρώτα να ξεριζώσετε όλα τα ζιζάνια που την σαμποτάρουν. Να αποτρέψετε τις τοξικές σχέσεις και να καλωσορίσετε αυτές που είναι υγιείς.

Αποδοχή του εαυτού

Όταν δεν αποδέχεστε τον εαυτό σας, ενισχύετε την αρνητική εικόνα που έχετε για αυτόν. Η χαμηλή αυτοεκτίμηση σας υπονομεύει, κάνει δύσκολη την αλλαγή και την αποδοχή του εαυτού σας. Παραδόξως, όταν αποδεχόμαστε αυτό που είμαστε είναι πολύ πιο εύκολο να προχωρήσουμε.

Η αποδοχή του εαυτού είναι πολύ σημαντικότερη από την αυτοεκτίμηση και σας δείχνει πως να αγαπάτε τον εαυτό σας. Σημαίνει ότι τιμάτε και αποδέχεστε τον εαυτό σας, με τα καλά και τα άσχημα.

Συγχώρεση προς τον εαυτό

Αυτά που κάναμε δεν είναι αυτό που είμαστε. Αν κατηγορείτε τον εαυτό σας για τα λάθη σας μόνο κακό μπορεί να προκαλέσετε. Οι ενοχές μπορεί να σας δώσουν κίνητρο για να αλλάξετε και να γίνετε καλύτεροι. Η επούλωση είναι εφικτή μόνο αν μπορείτε να συγχωρήσετε τον εαυτό σας. Ξεπεράστε τις ενοχές και έτσι θα απελευθερωθείτε από το παρελθόν και το άτομο που ήσασταν. Έτσι ανοίγετε το δρόμο για τον αυτοσεβασμό και την αγάπη προς τον εαυτό.

Η δυσαρέσκεια και ο θυμός προς τον εαυτό σας, σας κρατά ακινητοποιημένους. Όταν μπορείτε να συγχωρήσετε τον εαυτό σας νιώθετε ελεύθεροι και μπορείτε να συγχωρήσετε και τους άλλους.

Αυτοεκτίμηση

Το μυαλό μας δεν μπορεί να ξεχωρίσει τους επαίνους που προέρχονται από τους άλλους ή τις δικές μας λέξεις ή σκέψεις. Εστιάζετε στα λάθη σας και αρνείστε όσα έχετε κάνει σωστά; Ανακαλύψτε τις δυνατότητες, τα επιτεύγματα, το κουράγιο σας και την επιθυμία σας να δώσετε, να αγαπήσετε και να εξελιχθείτε. Εκτιμήστε τον  εαυτό σας και τους άλλους.

Μια άσκηση που μπορείτε να κάνετε για να αυξήσετε την αυτοεκτίμησή σας είναι για παράδειγμα κάθε μέρα να γράφετε τρία πράγματα που κάνατε καλά και τα χαρακτηριστικά σας που εσείς ή οι άλλοι εκτιμούν. Επικεντρωθείτε στα θετικά, και όχι στα αρνητικά. Χρειάζεται χρόνος και συνέπεια για να αντικαταστήσετε τις κακές συνήθειες.

αγάπη προς τον εαυτό

Έκφραση των συναισθημάτων

Είτε έχετε μεγαλώσει σε μια δυσλειτουργική οικογένεια ή έχετε βιώσει κάποιο ψυχικό τραύμα αργότερα στη ζωή σας, όταν αρνείστε τα επώδυνα συναισθήματα, μπλοκάρετε και τα θετικά. Όταν μπλοκάρετε τον πόνο, δεν μπορείτε να νιώσετε χαρά. Κλείνετε την καρδιά σας σε όλα.

Τα καταπιεσμένα συναισθήματα είναι μια μορφή απόρριψης του εαυτού που μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη. Καλλιεργείτε την  αγάπη προς τον εαυτό σας όταν εκφράζετε τα συναισθήματά σας, τις ανάγκες σας και τις επιθυμίες σας. Έτσι τα αρνητικά συναισθήματα διαλύονται και τα θετικά πολλαπλασιάζονται. Έχετε περισσότερη ενέργεια να προχωρήσετε.

Πράξεις αγάπης

Όταν αγνοούμε, κρύβουμε ή υποβιβάζουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας γινόμαστε νευρικοί, νιώθουμε πικρία και θλίψη. Όταν όμως καλύπτουμε τις ανάγκες μας και τις επιθυμίες μας σαν πράξη αγάπης προς τον εαυτό μας νιώθουμε πολύ καλύτερα. Είναι ένα κλειδί προς την ευτυχία. Όταν όμως συμπεριφέρεστε αντίθετα με τις αρχές σας, υποβιβάζετε την αξία του εαυτού σας. Κάντε μικρές πράξεις ευγένειας και θα νιώσετε την αγάπη.

Ευγνωμοσύνη

Η ευγνωμοσύνη ανοίγει τις καρδιές μας. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι βοηθά στην επούλωση. Εξασκηθείτε στην ευγνωμοσύνη ψάχνοντας να βρείτε πράγματα στη ζωή σας για τα οποία είστε ευγνώμονες. Κάντε μια λίστα με όσα σας γεμίζουν ευγνωμοσύνη και διαβάστε την καθημερινά.

Τρόποι φροντίδας του εαυτού 

Οργανώστε μια απόδραση

Δεν είναι ασυνήθιστο να νιώθετε ότι πλέον δεν έχετε ενέργεια όταν συνεχώς δουλεύετε για να καλύψετε τις ανάγκες των άλλων, ειδικά αν φροντίζετε άλλους ανθρώπους. Αν για παράδειγμα, έχετε παιδιά είναι δύσκολο να βρείτε χρόνο για τον εαυτό σας. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να κάνετε μικρά διαλλείματα από τους ανθρώπους που βασίζονται πάνω σας.

Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι θα μείνετε ένα βράδυ σε ένα ξενοδοχείο για να φάτε και να κοιμηθείτε. Ή μπορεί να βγείτε για φαγητό μόνοι σας παρέα με ένα καλό βιβλίο και κανείς να μην χρειάζεται τίποτα από εσάς.

Προγραμματίστε μια συνεδρία ψυχοθεραπείας

Φροντίστε την ψυχική σας υγεία και η ψυχοθεραπεία  είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για τον εαυτό σας. Ο ψυχοθεραπευτής μπορεί να σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε πτυχές που θα μπορούσατε να βελτιώσετε και να μάθετε στρατηγικές προς αυτό το στόχο.

Περάστε χρόνο στη φύση με τους αγαπημένους σας

Ο φρέσκος, καθαρός αέρας είναι συχνά θεραπευτικός και οι εξορμήσεις στη φύση με τους αγαπημένους σας θα σας γεμίσουν χαρά και χαμόγελα. Μπορείτε να πάτε για πεζοπορία με τον σύντροφό σας ή για ποδήλατο με τα παιδιά σας.

Δώστε την άδεια στον εαυτό σας να πει “όχι”

Δεν γίνεται να είστε διαθέσιμοι σε όλους κάθε στιγμή. Είναι δύσκολο να κάνετε το καλύτερο που μπορείτε αν συνεχώς προσπαθείτε να κάνετε τα πάντα. Το “όχι” σας επιτρέπει να αναλάβετε όσα μπορείτε να διαχειριστείτε.

Αν δεν έχετε συνηθίσει να λέτε “όχι”, αυτή η διαδικασία μπορεί να είναι πρόκληση. Όμως με αυτό διασφαλίζετε τα υγιή όρια. Είναι πολύ σημαντικό να έχετε τα προσωπικά σας όρια και να μένετε πιστοί σε αυτά. Δεν χρειάζεται να δίνετε εξηγήσεις στους άλλους ή την ευκαιρία διαπραγμάτευσης.

Διαβάστε ένα βιβλίο

Είναι εύκολο να πείσετε τον εαυτό σας ότι δεν έχετε χρόνο για να απολαύσετε μικρά πράγματα, αλλά το διάβασμα αποτελεί μια εξαιρετική απόδραση. Διαβάστε ένα κεφάλαιο κάθε βράδυ και αυτό θα ενισχύσει την αγάπη προς τον εαυτό σας.

Υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότι αξίζετε

Όλοι μας παρασυρόμαστε από την αρνητική συζήτηση που κάνουμε με τον εαυτό μας, αλλά έχετε προσπαθήσει ποτέ να εμψυχώσετε τον εαυτό σας; Αν χρειάζεστε μια υπενθύμιση, βάλτε σημειώσεις σε σημεία του σπιτιού που θα σας υπενθυμίζουν τι αγαπάτε περισσότερο στον εαυτό σας.

Βρείτε χρόνο για να απολαύσετε μικρά πράγματα

Η αγάπη προς τον εαυτό είναι μερικές φορές κάτι τόσο απλό όπως το να περιποιείστε τα νύχια σας, να κάνετε μακιγιάζ στο πρόσωπο σας, ή να ξυρίζεστε.

Αγαπήστε τον εαυτό σας

Αν δυσκολεύεστε να πείτε “όχι” η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ και το LIFE COACHING μπορεί να σας βοηθήσει να αποδεχτείτε και να αγαπήσετε τον εαυτό σας.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more