Η σημασία της αυτοεκτίμησης

αυτοεκτίμηση, σημασία αυτοεκτίμησης, αυτοεκτίμηση και άγχος, αυτοεκτίμηση και κατάθλιψη, πως επηρεάζει η αυτοεκτίμηση τη ζωή , καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης

Αυτοεκτίμηση

Η θετική εικόνα του εαυτού μπορεί να κάνει τη διαφορά στο πως νιώθετε και στη φροντίδα του εαυτού σας. Σίγουρα θα ακούτε συχνά την έκφραση, “Πιστέψτε στον εαυτό σας”, “Δεν μπορείτε να αγαπήσετε τους άλλους αν πρώτα δεν αγαπήσετε τον εαυτό σας” και όλα αυτά είναι αλήθεια. Αλλά ποιο είναι το πραγματικό τους νόημα; Ουσιαστικά αυτό που θέλουν να πουν είναι ότι η αυτοεκτίμηση είναι ουσιαστική για την επιτυχημένη και ευτυχισμένη ζωή.

Τι είναι η αυτοεκτίμηση;

Για να μπορέσετε να βελτιώσετε την αυτοεκτίμησή σας είναι σημαντικό να κατανοήσετε τι είναι η αυτοεκτίμηση. Αρχικά, η εκτίμηση σημαίνει ότι νιώθετε θαυμασμό και σεβασμό.

Η υψηλή αυτοεκτίμηση δεν σημαίνει απλά να σας αρέσει ο εαυτός σας αλλά να τον αγαπάτε, να νιώθετε ότι αξίζετε και να τον σέβεστε. Η θετική αυτοεκτίμηση επίσης σημαίνει ότι πιστεύετε στις ικανότητές σας και έχετε την αυτονομία να κάνετε πράγματα μόνοι σας. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδέες, τα συναισθήματα και οι απόψεις σας έχουν αξία.

Με άλλα λόγια, η αυτοεκτίμηση είναι το πως νιώθετε για τον εαυτό σας (εσωτερικά και εξωτερικά), και περιλαμβάνει τι σκέφτεστε για εσάς και την αξία του εαυτού σας και πως σχετίζεστε με τους άλλους. Σχετίζεται επίσης με το πως πιστεύετε ότι σας βλέπουν, σας συμπεριφέρονται και σας αξιολογούν οι άλλοι. Αυτό εξηγεί το γιατί οι άνθρωποι που έχουν βιώσει κακοποιητικές καταστάσεις ή έχουν βιώσει κάποιο τραύμα (ειδικά τα παιδιά) είναι πολύ πιο πιθανό να έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Η αυτοεκτίμηση δεν εξαρτάται απόλυτα από ένα πράγμα ή μια σκέψη. Αντιθέτως, η αυτοεκτίμηση απαρτίζεται από τις απόψεις σας που σας καθορίζουν ως άτομο, και περιλαμβάνουν την προσωπικότητα, τα επιτεύγματα, τα ταλέντα, τις ικανότητες, τις εμπειρίες, τις σχέσεις.

Αυτοεκτίμηση και κατάθλιψη

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση συχνά συνυπάρχει με την κατάθλιψη αλλά οι δύο καταστάσεις είναι διαφορετικές. Η χαμηλή αυτοεκτίμηση θεωρείται παράγοντας κινδύνου για την κατάθλιψη.

Καθώς η κατάθλιψη είναι μια σοβαρή ψυχική νόσος που επηρεάζει το μυαλό και το σώμα, η αυτοεκτίμηση περιγράφει τον τρόπο που σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε για τον εαυτό μας. Μερικοί άνθρωποι έχουν περισσότερη αυτοεκτίμηση ενώ άλλοι δεν νιώθουν τόσο καλά με τον εαυτό τους.

Είτε το συνειδητοποιείτε είτε όχι, η αυτοεκτίμηση είναι η εικόνα που σχηματίζετε για τον εαυτό σας, τα κομμάτια στα οποία επιλέγετε να επικεντρωθείτε.

Πώς η αυτοεκτίμηση επηρεάζει τη ζωή σας;

Επειδή η αυτοεκτίμηση επηρεάζει τον τρόπο σκέψης σας επηρεάζει και τη συμπεριφορά σας. Όλα όσα κάνουμε προκύπτουν από τις σκέψεις μας. Αν συμπεριφέρεστε με συγκεκριμένο τρόπο, επηρεάζετε  και τους άλλους και αυτό επιδρά στον τρόπο που αλληλεπιδράτε με τους άλλους. Πολλές φορές κρινόμαστε για τις συμπεριφορές και τις πράξεις μας, καθώς οι άλλοι δεν γνωρίζουν τις σκέψεις μας και αυτό οδηγεί σε σχόλια που μπορεί να μας πληγώσουν.

Τα επίπεδα της αυτοεκτίμησης επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά όλες τις πτυχές της ζωής μας. Όλοι μας επιθυμούμε τις θετικές επιδράσεις για αυτό προσπαθούμε να έχουμε υψηλή αυτοεκτίμηση ώστε να ζούμε μια καλύτερη και ευτυχισμένη ζωή.

Αυτοεκτίμηση και επιτυχία

Η ικανότητά σας να επιτύχετε όσα επιθυμείτε συνδέεται άμεσα με την αυτοεκτίμησή σας. Αυτό συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι με υψηλή αυτοεκτίμηση έχουν περισσότερα κίνητρα, πιστεύουν περισσότερο στον εαυτό τους και έτσι είναι πολύ πιο πιθανό να επιτύχουν. Οι άνθρωποι με υψηλή αυτοεκτίμηση γενικά έχουν καλύτερη ακαδημαϊκή πορεία.

Από την άλλη πλευρά , η αποτυχία είναι πολύ πιο συνηθισμένη σε ανθρώπους με χαμηλή αυτοεκτίμηση, επειδή πιστεύουν στα αρνητικά σχόλια που δέχονται ή στην άποψη ότι δεν θα επιτύχουν σε ότι κάνουν. Ας είμαστε ειλικρινείς, αυτοί οι άνθρωποι είναι αρνητικοί. Μην τους ακούτε! Αποδεδειγμένα κάνουν λάθος!

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση μειώνει τα κίνητρα, σας κάνει να νιώθετε ότι θέλετε να τα παρατήσετε όταν τα πράγματα δυσκολεύουν. Η αποτυχία έρχεται όταν τα παρατάτε.

Προσπαθήστε να ενισχύσετε την αυτοεκτίμησή σας χρησιμοποιώντας θετικές δηλώσεις που θα σας καθοδηγήσουν και θα σας ενθαρρύνουν να επιτύχετε. Αυτές οι δηλώσεις θα σας δώσουν την έμπνευση που χρειάζεστε ώστε το μονοπάτι σας να είναι πιο εύκολο, να διατηρήσετε το κίνητρό σας και να πιστέψετε στον εαυτό σας.

Η αυτοεκτίμηση επηρεάζει την αυτοπεποίθηση

Η αυτοεκτίμηση σημαίνει ότι αποδέχεστε και σέβεστε αυτό που είστε, ενώ η αυτοπεποίθηση είναι να πιστεύετε στην ικανότητά σας να καταφέρετε όσα θέλετε και να ξεπερνάτε όλες τις προκλήσεις. Είναι εύκολο να συγχέετε αυτές τις δύο έννοιες αλλά διαφέρουν.

Η αυτοεκτίμηση είναι συνήθως αυτό που αντιλαμβάνονται οι άλλοι ως αυτοπεποίθηση και σας βοηθά να κάνετε φίλους και να είστε ο εαυτός σας σε κάθε περίπτωση. Το να φαίνεστε και να νιώθετε αυτοπεποίθηση είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την προσωπική σας εξέλιξη.

Σημασία αυτοεκτίμησης

Η υψηλή αυτοεκτίμηση είναι το κλειδί για την καλή ψυχική υγεία και την ευεξία. Η υψηλή αυτοεκτίμηση έχει τεράστια σημασία επειδή σας βοηθά να καλλιεργήσετε τις δεξιότητές σας, να αντεπεξέλθετε στις αντιξοότητες και να δείτε από άλλη οπτική τα αρνητικά.

Αν έχετε υψηλή αυτοεκτίμηση δεν κατηγορείτε τον εαυτό σας, δεν αμφιβάλλετε για τις ικανότητές σας. Μπορείτε να διαχειριστείτε καλύτερα το άγχος και την πίεση.

Αντί να νιώθετε απελπισμένοι, κολλημένοι ή ότι δεν αξίζετε εξαιτίας των αποτυχιών σας, η υψηλή αυτοεκτίμηση θα σας βοηθήσει να αλλάξετε ή να βελτιώσετε όσα σας κάνουν να νιώθετε πίεση.

Οι άνθρωποι με χαμηλή αυτοεκτίμηση είναι περισσότερο πιθανό να μένουν κολλημένοι σε αρνητικά συναισθήματα για τον εαυτό τους. Οι μελέτες δείχνουν ότι τα θετικά συναισθήματα και ο σεβασμός για τον εαυτό σας, βοηθούν στην προσαρμογή στις προκλήσεις της ζωής.

Η υγιής σχέση με τον εαυτό σας και ο σεβασμός προς τον εαυτό σας βοηθά να καταλάβετε ότι τα λάθη σας δεν σημαίνουν ότι έχει έρθει το τέλος του κόσμου, μπορείτε να κάνετε λάθη ή να αποτύχετε.

Αυτοεκτίμηση και άγχος

Το πως αντιλαμβάνεστε το στρες σχετίζεται με τα επίπεδα της αυτοεκτίμησή σας. Η θετική συμπεριφορά μειώνει την επίδραση των ψυχοπιεστικών παραγόντων στην καθημερινότητα, βοηθά στην αποτελεσματική διαχείριση του στρες.

Οι μελέτες έχουν δείξει ότι υπάρχει μια θετική σχέση ανάμεσα στη θετική αυτοεκτίμηση και το κίνητρο να επιτύχουμε τους στόχους μας, και στον αυτοέλεγχο. Τα υψηλά επίπεδα αυτοεκτίμησης είναι ισχυρός προβλεκτικός δείκτης της ακαδημαϊκής επιτυχίας.

Καλλιεργήστε την αυτοεκτίμησή σας

Η καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης και της αντοχής δεν είναι εύκολη υπόθεση, αλλά μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά στη ζωή σας. Είναι σημαντικό να κατανοήσετε ότι ουσιαστικό κομμάτι της αυτοεκτίμησης είναι τα μοτίβα σκέψης, σε τι πράγματα επικεντρώνεστε και η αισιοδοξία.

Η καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης χρειάζεται δουλειά, αποφασιστικότητα και προθυμία να εξετάσετε και να αναλύσετε τις αρνητικές σκέψεις για τον εαυτό σας και να τις αντικαταστήσετε με θετικές. Είναι ζωτικής σημασίας να τιμήσετε τον εαυτό σας, να αφήσετε πίσω σας όσα σας ενοχλούν και να δουλέψετε για όσα μπορείτε και θέλετε να αλλάξετε.

Αν τιμάτε τον εαυτό σας , θα γνωρίζετε ότι αξίζετε να φροντίζετε τον εαυτό σας και αυτό βοηθά να κάνετε πράγματα για να βελτιώσετε την αυτοεκτίμησή σας. Είναι δύσκολο να φροντίσετε τον εαυτό σας αν δεν τον εκτιμάτε.

Οι μελέτες δείχνουν ότι όταν συγχωρείτε τον εαυτό σας για πράγματα που έχετε μετανιώσει αυτό βοηθά στη βελτίωση της αυτοεκτίμησή σας. Ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο αποδέχεστε και αγαπάτε τον εαυτό σας όπως είναι.

Μπορείτε να ενισχύσετε την αυτοεκτίμησή σας

Αν νιώθετε ότι έχετε χαμηλή αυτοεκτίμηση , η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ και το LIFE COACHING μπορούν να σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε τον εαυτό σας και να βρείτε κίνητρα για να γίνετε η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σας.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ