Πως να θέσετε υγιή όρια

όρια, υγιή όρια, πως να θέσετε υγιή όρια, τρόποι για να θέσετε υγιή όρια

Υγιή Όρια

Τα όρια στις σχέσεις (επαγγελματικές και προσωπικές) είναι απαραίτητα για μια καλή ψυχική υγεία. Αν νιώθετε συχνά δυσαρέσκεια, θυμό, άγχος ή ότι σας εκμεταλλεύονται είναι ένδειξη ότι τα εξωτερικά σας όρια μάλλον είναι αδύναμα.

Για να θέσετε όρια για τον εαυτό σας, είναι καταρχήν ανάγκη να γνωρίζετε ποια είναι τα όριά σας. Τα όρια καθορίζονται από τις αξίες σας και την ψυχική ανθεκτικότητά σας. Δεν είστε βέβαιοι για τις αξίες σας; Τότε είναι η κατάλληλη στιγμή για ενδοσκόπηση, δηλαδή να αναγνωρίσετε που βρίσκεστε σήμερα, τα συναισθήματά σας, τις εμπειρίες του παρελθόντος και τι θέλετε να καταφέρετε στο μέλλον.

Οι αξίες αφορούν τι έχει σημασία για εσάς στη ζωή, τα θέματα που δεν συμβιβάζεστε. Οι απαντήσεις σε όλα αυτά δεν θα έρθουν αυτόματα αλλά μέσα από μία διαδικασία αυτογνωσίας, σταδιακά. Χρειάζεται υπομονή για να κατανοήσετε τον εαυτό σας.

Επικεντρωθείτε στον εαυτό σας

Επικεντρωθείτε στον εαυτό σας και κάντε την ψυχική ασφάλειά σας προτεραιότητα. Πολλές φορές, τεστάρετε τα όριά σας ή αναβάλλετε τον ορισμό τους επειδή νιώθετε ενοχές ή φόβο για τις πιθανές αρνητικές αντιδράσεις. Στην πραγματικότητα, τα όρια όχι μόνο συμβάλλουν στις υγιείς σχέσεις με τους άλλους, αλλά βοηθούν να χτίσετε τον αυτοσεβασμό σας.

Ονομάστε τα όριά σας

Αναγνωρίστε τα συναισθήματά σας και δείτε τι έχετε ανάγκη σωματικά, συναισθηματικά και ψυχικά ώστε να κατανοήσετε τα όρια σας και να επικοινωνείτε καταρχήν με τον εαυτό σας και με τους άλλους.

Μείνετε δεσμευμένοι στα όριά σας

Μείνετε δεσμευμένοι στα όρια που βάζετε. Δεν μπορείτε να περιμένετε από τους άλλους να γνωρίζουν πως νιώθετε κάθε στιγμή, για αυτό η ξεκάθαροι τρόποι επικοινωνίας με τους άλλους δεν αφήνουν περιθώριο κάποιος να ξεπεράσει τα όρια σας.

Να είστε άμεσοι, ξεκάθαροι και απλοί

Όταν θέτετε τα όριά σας, μιλήστε ανοιχτά και με ηρεμία για όσα έχετε ανάγκη. Δεν είναι ανάγκη να κρίνετε, να αμύνεστε ή να απολογείστε για τα όριά σας. Μπορείτε πάντα να προσαρμόζετε τη συμπεριφορά σας ή τον τόνο της φωνής σας για να τονίσετε τα όριά σας. Θα αποφασίσετε πόσο δυναμικοί θέλετε να είστε, ανάλογα με τη σχέση που έχετε με το άλλο άτομο, τις συνθήκες ή την συναισθηματική σας κατάσταση. Αν νιώθετε νευρικοί ή ευαίσθητοι στο θέμα των ορίων , μπορείτε να βρείτε τρόπους να προστατεύσετε αυτά τα όρια.

Θέστε μικρούς στόχους στην αρχή

Αν το να θέσετε τα όριά σας , σας κάνει να αισθάνεστε ανησυχία ή άγχος, ξεκινήστε με μικρούς στόχους. Δεν είναι δυνατόν να πείτε όχι στην αρχή χωρίς να νιώσετε ενοχές, χρειάζεται εξάσκηση. Ξεκινήστε με μικρά και πιο διαχειρίσιμα όρια.

Ζητήστε υποστήριξη

Πολλές φορές η δημιουργία των ορίων κρύβει πολλές παγίδες, ειδικά αν αντιμετωπίζετε κάποιο θέμα ψυχικής υγείας, ή ένα ψυχικό τραύμα. Είναι σημαντικό να φροντίζετε τον εαυτό σας και τις ανάγκες σας. Αν νιώθετε ότι δεν μπορείτε μόνοι σας να θέσετε υγιή όρια, η ψυχοθεραπεία μπορεί να σας βοηθήσει.

Μπορείτε να μάθετε να βάζετε όρια

Αν δυσκολεύεστε να θέσετε τα όρια σας, η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ μπορεί να σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε τις ανάγκες σας και να βάλετε τα θεμέλια για τη δημιουργία υγιών σχέσεων.