Φυτά εσωτερικού χώρου και ψυχική υγεία

φυτά εσωτερικού χώρου, φυτά εσωτερικού χώρου και ψυχική υγεία, επίδραση των φυτών στην ψυχική υγεία, οφέλη των φυτών στην υγεία, κατάλληλα φυτά για εσωτερικό χώρο

Φυτά εσωτερικού χώρου και ψυχική υγεία

Όλοι μας γνωρίζουμε τα οφέλη που έχει στην υγεία μας ο χρόνος που περνάμε στη φύση. Είτε κάνουμε βόλτες σε ένα πάρκο είτε πάμε μια εκδρομή στην εξοχή.

Ωστόσο, στις μέρες μας οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο μέσα στο σπίτι παρά έξω. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι άνθρωποι περνούν το 85% της ζωής τους μέσα στο σπίτι. Το σπίτι μας πολλές φορές μπορεί να συμβάλλει στο στρες που νιώθουμε. Για παράδειγμα, πολλοί άνθρωποι αναφέρουν ότι νιώθουν έντονο στρες λόγω της υπερβολικής χρήσης της τεχνολογίας.

Ένας τρόπος για να μειώσετε το στρες είναι να βάλετε φυτά εσωτερικού χώρου στο σπίτι σας. Η αλληλεπίδραση με τα φυτά όχι μόνο βελτιώνει τη διάθεση, αλλά επίσης ενισχύει την ικανοποίηση που νιώθουμε και μειώνει το στρες.

Τα φυτά εσωτερικού χώρου είναι ένας εύκολος τρόπος για να φέρουμε τη φύση στο σπίτι μας και στο χώρο εργασίας.

Ποια είναι τα ψυχολογικά οφέλη των φυτών εσωτερικού χώρου;

Μειώνουν το άγχος

Τα φυτά εσωτερικού χώρου συμβάλλουν στη μείωση του άγχους. Σε μια μελέτη που έγινε σε φοιτητές που έκαναν τις εργασίες τους σε ένα χώρο χωρίς παράθυρα έδειξε ότι είχαν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση όταν υπήρχαν φυτά στο χώρο σε σύγκριση με τις στιγμές που δεν υπήρχαν φυτά.

Η φροντίδα των φυτών μειώνει τα επίπεδα του στρες. Σε μια μελέτη οι επιστήμονες ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να φυτέψουν ένα φυτό και να κάνουν μια εργασία στον υπολογιστή. Αυτό που είδαν ότι τα επίπεδα του στρες μειώνονταν όταν ασχολούνταν με τα φυτά.

Συμβάλλουν στην γρήγορη ανάρρωση και στην επούλωση

Η παρουσία φυτών εσωτερικού χώρου βοηθά τους ασθενείς να αναρρώσουν πιο γρήγορα και να μειώσουν την φαρμακευτική αγωγή. Σε μια μελέτη που έγινε σε 80 ασθενείς που υποβλήθηκαν στην ίδια χειρουργική επέμβαση, τα στοιχεία έδειξαν ότι αυτοί που είχαν λουλούδια και φυτά στο δωμάτιο τους χρειάστηκαν λιγότερες μέρες νοσηλείας και λιγότερα παυσίπονα σε σύγκριση με όσους δεν είχαν φυτά στο δωμάτιο τους.

Επίσης, οι ασθενείς που είχαν φυτά στο δωμάτιο τους είχαν λιγότερο άγχος, κόπωση και πόνο και είχαν περισσότερα θετικά συναισθήματα.

Βελτιώνουν την παραγωγικότητα

Όταν κάποιος έχει φυτά στο χώρο εργασίας τότε η απόδοσή του είναι καλύτερη, αρρωσταίνει λιγότερο και έχει χαμηλότερα επίπεδα στρες. Όταν κάποιος έχει ένα φυτό ακριβώς μπροστά του αυτό έχει θετική επίδραση στην παραγωγικότητά του όταν κάνει μια δημιουργική εργασία.

Μειώνουν την ανησυχία

Η ενασχόληση με τα φυτά μειώνει τα συμπτώματα της ανησυχίας. Πολλές φορές τα φυτά μας δίνουν την αίσθηση ότι βρισκόμαστε κάπου έξω. Η παρουσία τους στο σπίτι αποτελεί μιας πηγή αναζωογόνησης και ηρεμίας, και αυτό συμβάλλει στην καλή ψυχική μας υγεία.

Ενισχύουν την διαδικασία της μάθησης

Τα φυτά εσωτερικού χώρου επίσης βελτιώνουν την διαδικασία της μάθησης στο σχολείο. Τα παιδιά όταν βλέπουν λουλούδια στη τάξη νιώθουν πιο άνετα και η φροντίδα τους τα κάνει πιο πειθαρχημένα.

Βελτιώνουν τη διάθεση

Για να διασκεδάσει κάποιος μέσα στο σπίτι δεν είναι ανάγκη να βλέπει τηλεόραση ή να διαβάζει ένα βιβλίο. Δεν είναι ωραίο να φροντίζει τα λουλούδια του σπιτιού του; Η ενασχόληση με τα φυτά είναι ένα δραστήριο χόμπι που συμβάλλει στην απελευθέρωση ενδορφινών, των ορμονών της χαράς, οι οποίες μας βοηθούν στην καταπολέμηση του άγχους. Ένα διασκεδαστικό χόμπι μπορεί να αποσπάσει την προσοχή σας από τις ανήσυχες σκέψεις σας.

Πέρα από την ομορφιά που χαρίζουν σε ένα σπίτι και την ενίσχυση της ψυχικής υγείας, τα φυτά βελτιώνουν την ποιότητα του αέρα στο σπίτι. Μερικά φυτά απομακρύνουν τους ατμοσφαιρικούς ρύπους από το σπίτι.

Τα φυτά επίσης αυξάνουν την υγρασία στον αέρα. Αυτό είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο σε χώρους με ξηρό αέρα και ψυχρό κλίμα. Φυσικά, τα φυτά εσωτερικού χώρου έχουν και οφέλη στην σωματική μας υγεία, όπως η μείωση της αρτηριακής πίεσης, η μείωση της κόπωσης και των πονοκεφάλων.

Ποια φυτά είναι κατάλληλα για εσωτερικό χώρο;

Λεβάντα για ηρεμία και χαλάρωση

Το συγκεκριμένο φυτό είναι πολύ όμορφο, μυρίζει υπέροχα και είναι η πηγή ενός από τα πιο γνωστά αιθέρια έλαια. Για τους ανθρώπους που ξεχνούν να αφιερώσουν  χρόνο στον εαυτό τους, ειδικά στο τέλος της ημέρας, η λεβάντα είναι μια καλή υπενθύμιση. Το άρωμα της μειώνει το στρες και δημιουργεί μια χαλαρή ατμόσφαιρα. Είναι επίσης εξαιρετική για την ρουτίνα ομορφιάς καθώς έχει αντισηπτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Κάθε φορά που νιώθετε άγχος και πίεση μπορείτε να κλείσετε τα μάτια σας και να πάρετε μερικές βαθιές αναπνοές για να ηρεμήσετε. Η χαλαρωτική μυρωδιά της συμβάλλει στον καλύτερο ύπνο.

Την άνοιξη μπορείτε να βγάλετε τη λεβάντα έξω στον ήλιο και έτσι θα έχετε τη δυνατότητα να βγαίνετε έξω και να συνθέτετε λίγη βιταμίνη D.

Σανσεβιέρια για τις δύσκολες στιγμές

Καλό είναι να γνωρίζετε ότι η σανσεβιέρια παρέχει ισχυρή προστατευτική ενέργεια στο χώρο, είναι ανθεκτική και χρειάζεται ελάχιστη φροντίδα.

Για τους ανθρώπους που χρειάζονται μια υπενθύμιση του πόσο ανθεκτικοί είναι όταν περνούν δυσκολίες, η σανσεβιέρια είναι μια καλή υπενθύμιση. Το συγκεκριμένο φυτό είναι ιδανικό γιατί δεν έχει ανάγκη πολλή φροντίδα και ευδοκιμεί και κάτω από αντίξοες συνθήκες.

Η σανσεβιέρια είναι μοναδική επειδή έχει την ικανότητα να μετατρέπει το διοξείδιο του άνθρακα σε οξυγόνο τη νύχτα, πράγμα που σημαίνει ότι αν ζείτε κάπου χωρίς ροή αέρα, τότε συμβάλλει στην απολύμανση του οξυγόνου στο χώρο σας.

Κάθε φορά που νιώθετε μοναξιά και έχετε να αντιμετωπίσετε δυσκολίες, η σανσεβιέρια είναι εκεί για να σας υπενθυμίζει ότι μπορείτε να τα καταφέρετε και να επιβιώσετε ακόμη και μέσα από τις δυσκολίες.

Η φροντίδα των φυτών είναι σημαντική υπενθύμιση για τη φροντίδα του εαυτού μας

Κάθε φορά που έχετε να αντιμετωπίσετε δύσκολες καταστάσεις και έχετε παραμελήσει την φροντίδα του εαυτού σας, τα φυτά σας υποφέρουν μαζί σας γιατί δεν τα φροντίζετε. Ωστόσο, όταν νιώθετε καλά αυτά είναι πράσινα και ζωντανά. Αυτό μπορεί να αποτελεί ένα σημάδι ότι πρέπει να φροντίσετε περισσότερο τον εαυτό σας, την σωματική σας υγεία και τις συναισθηματικές σας ανάγκες. Ο ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ και η ΓΙΟΓΚΑ είναι επίσης τεχνικές που συμβάλλουν στην χαλάρωση.

Όταν τα φυτά κάνουν προσπάθεια να βρουν φυσικό φως με τα φύλλα τους, αυτό είναι μια κίνηση που μας δείχνει ότι μπορούμε να επιβιώσουμε και να ξεπεράσουμε κάθε δυσκολία. Όλοι μας διαθέτουμε ένα κομμάτι δύναμης μέσα μας που δεν το έχουμε ανακαλύψει ακόμη. Συνεχώς ωριμάζουμε και εξελισσόμαστε. Με τη βοήθεια της ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ και του LIFE COACHING μπορείτε να ενισχύσετε την αντοχή σας και να ξεπεράσετε κάθε δυσκολία που μπορεί να προκύψει στο δρόμο σας.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more