Κάνε το Τεστ
ινομυώματα και άγχος, ινομυώματα και συναισθήματα, μπορεί το άγχος να προκαλεί ινομυώματα, σύνδεση άγχους και ινομυωμάτων, αντιμετώπιση άγχους

Ινομυώματα και άγχος

Ινομυώματα και άγχος

Τα ινομυώματα είναι καλοήθεις όγκοι που αναπτύσσονται στη μήτρα. Τα περισσότερα είναι ακίνδυνα και τυπικά δεν οδηγούν στον καρκίνο. Συνήθως εμφανίζονται στις γυναίκες στην αναπαραγωγική ηλικία αλλά μπορεί να κάνουν την εμφάνισή τους σε όλες τις ηλικίες. Κάποια ινομυώματα είναι ασυμπτωματικά ή προκαλούν ελάχιστα συμπτώματα, ενώ κάποια άλλα προκαλούν παρατεταμένη αιμορραγία, πόνο στην πύελο και στην πλάτη.

Τα ινομυώματα μπορεί να συνδέονται με το άγχος με πολλούς τρόπους. Για παράδειγμα το άγχος μπορεί να προκύπτει από την θεραπεία, τα ινομυώματα από μόνα τους ή την ενόχληση που αυτά προκαλούν. Τα συμπτώματα των ινομυωμάτων , όπως η έντονη αιμορραγία μπορεί να προκαλούν στρες στις γυναίκες, οι οποίες ανησυχούν ή νιώθουν αμηχανία για τις κηλίδες αίματος. Ο πόνος στη διάρκεια του σεξ μπορεί να προκαλεί στρες στη σχέση, και η ακράτεια και η πίεση στην ουροδόχο κύστη επηρεάζουν την απόδοση στη δουλειά.

Πολλές γυναίκες αναφέρουν ότι τα συμπτώματα των ινομυωμάτων επηρεάζουν σημαντικά την ευεξία τους. Συχνά νιώθουν ότι δεν έχουν τον έλεγχο του ίδιου του σώματός τους. Ευτυχώς, για πολλές γυναίκες, αυτά τα συναισθήματα άγχους υποχωρούν μαζί με την υποχώρηση των συμπτωμάτων μετά τη θεραπεία. Αν μια γυναίκα νιώθει άγχος λόγω των ινομυωμάτων, καλό είναι να μιλήσει με έναν ψυχοθεραπευτή, και να αρχίσει να κάνει πράγματα που θα την ηρεμούν και θα την χαλαρώνουν.

Ινομυώματα και συναισθήματα

Ποια είναι τα συναισθήματα που προκαλούν τα ινομυώματα; Οι περισσότερες γυναίκες έχουν έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις λόγω των ινομυωμάτων, νιώθουν συναισθήματα όπως ο φόβος, το άγχος, ο θυμός, η οργή και η κατάθλιψη. Επίσης, πολλές γυναίκες νιώθουν αδύναμες μπροστά στην κατάσταση και πιστεύουν ότι δεν έχουν κανένα έλεγχο σε όσα συμβαίνουν. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι αρκετές γυναίκες έχουν κακή εικόνα για τον εαυτό τους και νιώθουν φόβο μήπως δεν είναι ελκυστικές και γοητευτικές με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται στις προσωπικές τους σχέσεις. Άλλες πάλι γυναίκες έχουν ανάγκη την υποστήριξη για να ανταποκριθούν σε αυτή την πρόκληση και στο συναισθηματικό στρες που βιώνουν.

Συχνά, υπάρχει ντροπή γύρω από το θέμα των ινομυωμάτων. Οι γυναίκες δεν θέλουν να μιλούν για αυτό, παραδέχονται ότι έχουν κάποιο πρόβλημα, καθώς τα συμπτώματα είναι σωματικά και εύκολα μπορεί κάποιος να τα διακρίνει. Τα ινομυώματα έχουν άμεση σχέση με την εικόνα του εαυτού, καθώς τα έντονα συμπτώματα είναι σωματικά όπως η βαριά αιμορραγία και το φούσκωμα στην κοιλιά. Μάλιστα κάποιες φορές πολλοί άνθρωποι νομίζουν ότι μια γυναίκα είναι έγκυος, πράγμα που κάποιες φορές μπορεί να είναι προσβλητικό. Τα ινομυώματα πολλές φορές ενισχύουν τις ανασφάλειες των γυναικών.

Μπορεί το στρες να επιδεινώνει τα ινομυώματα;

Όλοι βιώνουμε άγχος. Κάποιοι λιγότερο, κάποιοι άλλοι περισσότερο. Και αυτό είναι κάτι απολύτως φυσιολογικό. Ωστόσο, το χρόνιο στρες επηρεάζει την υγεία μας με πολλούς τρόπους, μπορεί να προκαλεί οτιδήποτε από αϋπνία μέχρι κατάθλιψη, πονοκεφάλους, θέματα στο καρδιαγγειακό και στο αναπαραγωγικό σύστημα, διαβήτη, υψηλή αρτηριακή πίεση και ακόμη και ινομυώματα.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη των ινομυωμάτων και ακόμη δεν έχουν ανακαλυφθεί όλοι. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι τα ινομυώματα είναι ευαίσθητα στις αλλαγές στα επίπεδα των ορμονών, ιδιαίτερα στα οιστρογόνα και στην προγεστερόνη. Για αυτό τα ινομυώματα τείνουν να μεγαλώνουν στη διάρκεια της αναπαραγωγικής ηλικίας επειδή τα επίπεδα των ορμονών είναι τυπικά υψηλότερα αυτή την περίοδο.  Σε κάποιες γυναίκες, το στρες μπορεί να παίζει σημαντικό ρόλο στην έμμηνο ρύση και να προκαλεί ακανόνιστη περίοδο. Το στρες είναι η βιοχημική αντίδραση του σώματος στις προκλήσεις της ζωής. Για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε το στρες, ο εγκέφαλος λέει στο σώμα να παράγει επιπλέον ορμόνες. Σαν αποτέλεσμα, αυξάνονται τα επίπεδα των ορμονών, και αυτό διεγείρει την ανάπτυξη των ινομυωμάτων και οδηγεί σε επιδείνωση των συμπτωμάτων.

ινομυώματα, άγχος, ινομυώματα και άγχος

Ποια είναι τα συμπτώματα των ινομυωμάτων;

Το στρες μπορεί να επιδεινώνει τα ινομυώματα τα οποία μπορεί να είναι ασυμπτωματικά. Ανάλογα με την κατάσταση, μπορεί μια γυναίκα να έχει ένα ή πολλά ινομυώματα. Επίσης, μπορεί το μέγεθος τους να διαφέρει ή να μένουν στο ίδιο μέγεθος ή να μεγαλώνουν σε διαφορετικό βαθμό.

Το μέγεθος και η εντόπιση των ινομυωμάτων μπορεί να προκαλεί πίεση σε όργανα και νεύρα, με αποτέλεσμα:

  • Τη βαριά έμμηνο ρύση
  • Τον πόνο , την πίεση και τις κράμπες στην πύελο
  • Την έμμηνο ρύση που διαρκεί πάνω από μια εβδομάδα
  • Τον πόνο στη διάρκεια του σεξ
  • Τον πόνο στην πλάτη ή στα πόδια
  • Την συχνοουρία
  • Την υπερβολική κόπωση
  • Το φούσκωμα στην κοιλιά
  • Τη δυσκοιλιότητα, τη διάρροια και τη δυσφορία στο ορθό

Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω το στρες που προκαλούν τα ινομυώματα;

  1. Βαθιές αναπνοές: αυτή η τεχνική βοηθά στην ανακούφιση του στρες, είναι αποτελεσματική και μπορεί ο καθένας να την εφαρμόσει οπουδήποτε. Αυτό που χρειάζεται να κάνετε είναι να πάρετε μερικές βαθιές αναπνοές από τη μύτη και στη συνέχεια να εκπνεύσετε αργά από το στόμα. Καλό είναι να επαναλάβετε αυτή τη διαδικασία όσες φορές χρειαστεί μέχρι να νιώσετε ήρεμοι.
  2. Αλλαγές στον τρόπο ζωής: ο υγιεινός τρόπος ζωής και οι υγιεινές επιλογές συμβάλλουν στην μείωση του στρες. Οι ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες συμβάλλουν στην επιδείνωση του άγχους. Για την καταπολέμηση του στρες, καλό είναι να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή και να μην παραλείπετε γεύματα. Επίσης, η άσκηση είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να απελευθερώνετε την ένταση, να κοιμάστε καλύτερα και το σώμα να παράγει ενδορφίνες.
  3. Στρατηγικές αντιμετώπισης: είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζετε όλες τις αιτίες που σας προκαλούν στρες και να προσπαθείτε να διαχειρίζεστε με υγιείς τρόπους όσα προβλήματα προκύπτουν. Όταν δεν μπορείτε να αποφύγετε μια κατάσταση τότε οι στρατηγικές αντιμετώπισης αποτελούν μια αναπόφευκτη επιλογή.
  4. Τεχνικές χαλάρωσης: οι βαθιές αναπνοές, το μασάζ, η χαλάρωση, η ξεκούραση, οι διασκεδαστικές δραστηριότητες συμβάλλουν στη μείωση του στρες.
  5. Κοινωνική υποστήριξη: είναι ιδιαίτερα βοηθητικό να μιλάτε με τους φίλους και την οικογένειά σας, και να μοιράζεστε τα συναισθήματά σας, Διαφορετικά υπάρχουν πολλές ομάδες υποστήριξης ή και η ομαδική ψυχοθεραπεία που βοηθούν.
  6. Φαρμακευτική αγωγή: αν το άγχος σας είναι εκτός ελέγχου και ότι και αν έχετε δοκιμάσει δεν νιώθετε ανακούφιση, και συνεχίζει να παρεμβαίνει στην καθημερινότητά σας, ίσως να είναι μια καλή ιδέα να σκεφτείτε την φαρμακευτική αγωγή. Βέβαια, πρέπει πρώτα να μιλήσετε με έναν ψυχίατρο.

Στην περίπτωση των ινομυωμάτων και του άγχους, ίσως να νιώθετε ότι το άγχος υποχωρεί μετά την θεραπεία. Συχνά οι γυναίκες νιώθουν συναισθήματα κατάθλιψης και άγχους , τα οποία εξαφανίζονται μετά την υποχώρηση των συμπτωμάτων.

Ψυχική ενδυνάμωση και αντιμετώπιση του άγχους 

Το συναισθηματικό στρες μπορεί να οδηγεί στην κατάθλιψη, ειδικά αν είναι χρόνιο. Το χρόνιο στρες έχει σημαντικό κόστος στην υγεία μας. Αυτό που μπορεί να κάνει κάθε γυναίκα που έχει ινομυώματα είναι να φροντίζει την σωματική και την ψυχική της υγεία. Αν νιώθει ότι το στρες την κατακλύζει είναι σημαντικό να ξεκινά ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ώστε να αντιμετωπίσει όσα την ανησυχούν.