Πως να κάνετε θετικές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας

αλλαγές στον τρόπο ζωής. θετικές αλλαγές στον τρόπο ζωής, αλλαγές στον τρόπο ζωής που έχουν διάρκεια, στόχοι, ενσυνειδητότητα, συμπόνια προς τον εαυτό, σημασία στόχων, βήματα για την επίτευξη των στόχων

Θετικές αλλαγές στον τρόπο ζωής

Οι περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να κάνουν αλλαγές στον τρόπο ζωής τους που θα είναι θετικές για την ευημερία τους. Το 80% των ανθρώπων που θέτουν στόχους για τη νέα χρονιά τελικά δεν καταφέρνουν να τους επιτύχουν. Αν νιώθετε ότι έχετε κολλήσει και δεν μπορείτε να κάνετε τις αλλαγές που θέλετε, μην απελπίζεστε, δεν είστε οι μόνοι.

Θετικές αλλαγές στον τρόπο ζωής και στόχοι

Για να μπορέσετε να κάνετε αλλαγές στον  τρόπο ζωής σας δώστε έμφαση στους στόχους σας. Φροντίστε να είναι ρεαλιστικοί, ειδικοί, επιτεύξιμοι και μετρήσιμοι. Οι άνθρωποι που δεν αφήνουν τα πράγματα στην τύχη τους είναι πιο πιθανό να επιτύχουν. Αν για παράδειγμα θέλετε να περπατάτε καθημερινά, βάλτε στόχο μια συγκεκριμένη απόσταση, επιλέξτε μια συγκεκριμένη ώρα, βάλτε την στο ημερολόγιο σας ως υπενθύμιση και ετοιμάστε τα ρούχα που θα φορέσετε.

Αν θέλετε να καταναλώνετε περισσότερα λαχανικά, οργανώστε τα γεύματά σας για την εβδομάδα, πάτε στο μανάβικο και ψωνίστε όσα χρειάζεστε.

Η ικανότητα να διαχειρίζεστε τα συναισθήματά σας και να αντιμετωπίζετε το στρες και τις δυσκολίες της καθημερινότητας μπορεί να είναι μια πρόκληση. Η διατήρηση της καλής ψυχικής υγείας σημαίνει ότι κάποιες φορές πρέπει να βάζετε τις δικές σας ανάγκες πρώτες. Δεν μπορούμε να φροντίσουμε τους άλλους αν δεν φροντίσουμε το μυαλό και το σώμα μας.

Αν θέλετε έναν υγιή τρόπο ζωής, ξεκινήστε με την ψυχική σας υγεία και σιγουρευτείτε ότι έχετε χρόνο για να χαλαρώσετε και να κάνετε πράγματα που απολαμβάνετε, να επιβραβεύετε τον εαυτό σας για τα επιτεύγματά τους και να περνάτε χρόνο με ανθρώπους που έχουν  σημασία για εσάς.

Ο τρόπος με τον οποίο σκέφτεστε τον εαυτό σας έχει τεράστια επίδραση στο πως αισθάνεστε ψυχικά και σωματικά. Ο αρνητικός τρόπος σκέψης μπορεί να βλάψει σημαντικά την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή σας. Προσπαθήστε να σκέφτεστε θετικά.  Αντί να υποκύπτετε στην εσωτερική επικριτική σας φωνή που κρίνει τα πάντα, είναι η στιγμή να την αντικαταστήσετε με μια πιο θετική. Όταν γνωρίζετε την αξία σας μπορείτε να είστε πιο ευτυχισμένοι και υγιείς.

Γιατί είναι σημαντικό να θέτουμε στόχους;

Οι στόχοι μας δίνουν το κίνητρο να δουλέψουμε σκληρά για να επιτύχουμε όσα επιθυμούμε. Οι στόχοι που αφορούν τον εαυτό μας , μας δίνουν τη δυνατότητα να επικεντρωνόμαστε σε κάτι συγκεκριμένο , μας επιτρέπουν να μετρήσουμε την πρόοδο μας και να δούμε πόσα έχουμε επιτύχει.

Όταν θέτετε στόχους , καλό είναι να είστε ρεαλιστικοί με τον εαυτό σας. Αν θέλετε να κόψετε το κάπνισμα, να τρέξετε σε μαραθώνιο ή να χάσετε βάρος αυτό δεν θα συμβεί σε μια νύχτα. Χρειάζεται χρόνος και προσπάθεια για να τα καταφέρετε. Τα εμπόδια που προκύπτουν μπορεί να σας αποθαρρύνουν.

Θέστε μικρούς στόχους και επικεντρωθείτε σε ένα στόχο τη φορά για να αποφύγετε να νιώθετε πίεση. Κρατήστε ημερολόγιο για να δείτε αν μπορείτε να επιτύχετε αυτούς τους μικρούς στόχους. Όταν οι στόχοι γίνουν κομμάτι της ρουτίνας σας μπορείτε να προσθέσετε ένα νέο. Όλοι αυτοί οι μικροί στόχοι θα σας βοηθήσουν να φτάσετε στον τελικό σας στόχο.

Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν αναφέρονται στον υγιεινό τρόπο ζωής σκέφτονται την διατροφή και την άσκηση και αγνοούν τελείως την ψυχική τους υγεία. Ωστόσο, η ψυχική υγεία είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για να δημιουργήσετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Αντιμετώπιση δυσκολιών

Από τη στιγμή που θα έχετε ορίσει συγκεκριμένους στόχους είναι σημαντικό να έχετε και ένα σχέδιο για να διαχειριστείτε τα αναπόφευκτα εμπόδια. Σκεφτείτε τις πιθανές δυσκολίες και αυτό θα σας βοηθήσει να έχετε μια θετική οπτική στα εμπόδια που θα προκύψουν και θα μπορείτε να αντιμετωπίσετε τις αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές και σκέψεις πριν εμφανιστούν.

Το πλάνο για την αντιμετώπιση των δυσκολιών είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για να μπορέσετε να κάνετε αλλαγές που θα έχουν διάρκεια. Πολλοί άνθρωποι ξεκινούν με καλές προθέσεις αλλά τα παρατάνε όταν εμφανιστεί η πρώτη δυσκολία, και μπορεί να είναι δύσκολο να συνεχίσετε και να προχωρήσετε.

Όταν νιώθετε ότι έχετε κολλήσει, καλό είναι να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας όλα τα θετικά βήματα που έχετε ήδη κάνει και ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό και ανθρώπινο να κάνετε βήματα προς τα πίσω. Στην πραγματικότητα, αυτό είναι φυσική συνέπεια της εξέλιξης καθώς κάθε μονοπάτι έχει δυσκολίες και σκαμπανεβάσματα. Σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να μιλάτε με ένα φίλο σας που είναι υποστηρικτικός, θα σας ενθαρρύνει και έτσι δεσμεύεστε στην προσπάθεια σας.

Ενσυνειδητότητα

Η ενσυνειδητότητα βοηθά ώστε να σπάσετε τις κακές συνήθειες. Πολλές φορές οι άνθρωποι που καπνίζουν ή ξεσπούν στο φαγητό, αναρωτιούνται για τη συμπεριφορά τους και τι είναι αυτό που κερδίζουν από τις πράξεις τους, παρατηρούν την προθυμία τους να στραφούν σε αυτή και τις αισθήσεις του σώματος, και έτσι φυσικά ανακαλύπτουν πληροφορίες που τους καθοδηγούν σε πιο υγιείς επιλογές.

Ένας καπνιστής που δίνει σημασία στην εμπειρία του καπνίσματος ίσως να ανακαλύπτει ότι τελικά είναι μια αηδιαστική συνήθεια, και έτσι αρχίζει να απογοητεύετε από αυτή.

Όταν αρχίζετε και μαθαίνετε να δίνετε προσοχή σε αυτές τις ανθυγιεινές συμπεριφορές με συνειδητή επίγνωση, βγαίνετε από τον αυτόματο πιλότο και δίνετε στον εγκέφαλο σας τις ακριβείς πληροφορίες. Έτσι συνειδητοποιείτε ότι αυτές οι συνήθειες δεν αποτελούν πραγματική επιβράβευση, και αυτό βοηθά στο να σπάσετε τις παλιές συνήθειες.

Συμπόνια προς τον εαυτό

Να προσέχετε τις σκέψεις με τις οποίες τροφοδοτείτε το μυαλό σας. Πολύ συχνά οι άνθρωποι είναι σκληροί με τον εαυτό τους και ακούν έντονη κριτική όταν δεν πάνε τα πράγματα όπως τα είχαν σχεδιάσει. Στην πραγματικότητα, πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η αυτοκριτική είναι απαραίτητη για να έχουν κίνητρο και έτσι πιέζουν τον εαυτό τους να πετύχουν το στόχο τους. Στην πραγματικότητα ισχύει το αντίθετο. Η αυτοκριτική συνδέεται με μειωμένο κίνητρο, μικρότερο αυτοέλεγχο , την αίσθηση ότι μένουμε κολλημένοι και σαμποτάρουμε τον εαυτό μας από το να κάνει θετικά βήματα.

Για αυτό λοιπόν είναι υγιές να φροντίζουμε τι σκέψεις μας και να δείχνουμε συμπόνια προς τον εαυτό μας. Η συμπόνια προς τον εαυτό μπορεί να είναι άγνωστη λέξη για πολλούς ανθρώπους, αλλά είναι η φωνή της φροντίδας, της καλοσύνης, της κατανόησης και της ενθάρρυνσης που θα προσφέρατε σε ένα καλό φίλο και όχι στον εαυτό σας. Μπορεί να νιώθετε απογοήτευση επειδή παρασύρεστε από παλιά μοτίβα συμπεριφοράς. Όμως αυτό συμβαίνει σε όλους μας κάποιες φορές. Υπάρχουν μέρες που κάνετε υγιείς επιλογές. Ξέρετε πως να το κάνετε και είστε πρόθυμοι να απομακρυνθείτε από τις παλιές συνήθειες. Αλλά είστε άνθρωποι.

Πάρτε λίγο χρόνο για να εκτιμήσετε όσα ήδη έχετε. Καταγράψτε όσα έχετε επιτύχει στη ζωή σας για τα οποία είστε υπερήφανοι ή πράγματα που κάνατε και σας δίνουν  κουράγιο. Σημειώστε τις ικανότητές σας , όσα εκτιμάτε στον εαυτό σας και στη ζωή σας και πράγματα για τα οποία νιώθετε ευγνώμονες. Είναι καλό να θέλετε να βελτιώσετε τα πράγματα στη ζωή σας , αλλά αν ξεκινάτε από ένα καλό σημείο θα μπορέσετε να επιτύχετε πιο εύκολα τους στόχους σας.

Βήματα για την επίτευξη των αλλαγών στον τρόπο ζωής 

Το προσωπικό σας πλάνο αποτελείται από τους προσωπικούς σας στόχους. Αντί να βάζετε μεγάλους στόχους, σπάστε τους σε μικρούς ώστε να μπορείτε να τους επιτύχετε.

  1. Επιλέξτε ένα στόχο. Επιλέξτε ένα στόχο που θα ταιριάζει απόλυτα σε εσάς. Ίσως να μην είναι ο πρώτος στόχος που αισθάνεστε ότι πρέπει να επιλέξετε. Αλλά έχετε πολύ περισσότερες πιθανότητες να επιτύχετε αν θέσετε προτεραιότητές που σας συναρπάζουν και φαίνονται εφικτές προς το παρόν.
  2. Αναρωτηθείτε αν έχετε κάποιο μεγάλο στόχο. Έχετε κάποιο μεγάλο όνειρο που ταιριάζει με το στόχο σας; Ένα μεγάλο όνειρο μπορεί να είναι να τρέξετε σε μαραθώνιο ή να έχετε μια μεγάλη ντουλάπα με όλα τα ρούχα που αγαπάτε, να βελτιώσετε την υγεία σας και να σταματήσετε την φαρμακευτική αγωγή για την υπέρταση ή να παίζετε αθλήματα μαζί με τα παιδιά σας. Αν δεν μπορείτε να σκεφτείτε κάποιο μεγάλο όνειρο, μην μένετε κολλημένοι σε αυτό το βήμα.
  3. Κάντε μια αλλαγή. Επιλέξτε μια αλλαγή που είναι μεγάλο στοίχημα. Θέλετε να είστε πιο υγιείς, να ασκείστε περισσότερο, να τρώτε πιο υγιεινά, να μειώσετε το στρες; Είναι καλό να συγκεντρώνεστε σε ένα στόχο τη φορά. Όταν μια συγκεκριμένη αλλαγή ταιριάζει απόλυτα στη ζωή σας , μπορείτε να επικεντρωθείτε στις επόμενες αλλαγές.
  4. Δέσμευση. Δώστε υπόσχεση στον εαυτό σας και σε ένα ή δύο άτομα που σας υποστηρίζουν και δεν θα σας αφήσουν να τα παρατήσετε, μπορεί να είναι το παιδί σας, ο δάσκαλός σας, ο γιατρός σας, ο εργοδότης σας ή ένας φίλος σας. Αυτό θα σας ενθαρρύνει στις δυσκολίες. Να είστε σαφείς με την αλλαγή που έχετε επιλέξει και γιατί σας ενδιαφέρει. Αυτό μπορεί να είναι το πρώτο βήμα προς ένα μεγαλύτερο στόχο. Μπορεί να θέλετε να δεσμευτείτε να κάνετε ένα περίπατο δύο φορές την εβδομάδα, αυτό όμως μπορεί να είναι κομμάτι ενός μεγαλύτερου στόχου όπως η μείωση του στρες . Θέλετε να το επιτύχετε για να κοιμάστε καλύτερα, να βελτιώσετε τη διάθεσή σας και να είστε πιο υπομονετικοί με την οικογένεια και τους φίλους σας όταν περνάτε περιόδους με έντονο στρες.
  5. Σκεφτείτε πως θα ξεπεράσετε τα εμπόδια. Βρείτε τρόπους για να ξεπεράσετε τα εμπόδια που προκύπτουν. Αν για παράδειγμα δεν έχετε πολύ χρόνο, ξυπνήστε 20 λεπτά νωρίτερα για να κάνετε άσκηση ή ένα περίπατο. Αν θέλετε να ακολουθήσετε μια πιο ισορροπημένη διατροφή σκεφτείτε δέκα υγιεινές επιλογές για σνακ.
  6. Οργανώστε μια μικρή επιβράβευση. Υπάρχει κάποια επιβράβευση που απολαμβάνετε όταν κάνετε καλά τη δουλειά σας; Αν επιτύχετε όλους τους στόχους σας για μια εβδομάδα, κάνετε κάτι για να επιβραβεύσετε τον εαυτό σας; Ξεκαθαρίστε πως θέλετε να γιορτάζετε τις μικρές νίκες σας.
Μην χάνετε την ελπίδα σας. Ζητήστε βοήθεια και υποστήριξη. Η αλλαγή συμπεριφορών είναι πολύ δύσκολη διαδικασία για τους περισσότερους από εμάς, μερικές φορές η αλλαγή του τρόπου προσέγγισης των στόχων μας βοηθά να τους επιτύχουμε. Όταν αντιμετωπίζετε εμπόδια στο δρόμο για την επίτευξη των στόχων σας, δείτε τα σας ευκαιρίες για να αποκτήσετε αντοχή και να εξελιχθείτε.

 

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more