Θετικός τρόπος σκέψης

θετικός τρόπος σκέψης, βήματα για να αλλάξετε τον αρνητικό τρόπο σκέψης, βήματα προς τον θετικό τρόπο σκέψης, ευγνωμοσύνη, πως θα σκέφτεστε πιο θετικά

Δες τη Θετική Πλευρά της Ζωής

Η αρνητικότητα περιορίζει την ικανότητά σας να γίνετε σπουδαίοι και να ζήσετε μια ικανοποιητική ζωή. Έχει επίσης  σημαντική επίδραση στην υγεία σας. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που βλέπουν τα πάντα με αρνητισμό έχουν περισσότερο στρες, αρρωσταίνουν πιο συχνά και έχουν λιγότερες ευκαιρίες από αυτούς που είναι πιο θετικοί.

Αν και πάντα θα υπάρχει αρνητική και θετική ενέργεια, το κλειδί για να γίνετε πιο θετικοί είναι να περιορίσετε την αρνητικότητα που βιώνετε και να περιβάλλετε τον εαυτό σας με θετικότητα.

Μπορείτε να γίνετε πιο θετικοί με τους εξής τρόπους:

1. Να είστε ευγνώμονες για τα πάντα

Οι άνθρωποι δεν εκτιμούν όσα έχουν στη ζωή τους και συνεχώς νιώθουν ότι κάτι τους λείπει. Και είναι πραγματικά δύσκολο να ζει κάποιος θετικά με αυτό τον τρόπο. Ένας από τους πιο απλούς τρόπους να σπάσετε τον κύκλο της αρνητικής σκέψης, της κριτικής και της απογοήτευσης είναι να κάνετε μια λίστα με τα πράγματα για τα οποία νιώθετε ευγνωμοσύνη. Είστε ευγνώμονες για τη δουλειά σας, που κοιμάστε σε ένα ζεστό κρεβάτι τα βράδια, για τον ήλιο που βλέπετε κάθε πρωί, για τους ανθρώπους που σας αγαπούν και σας νοιάζονται , για την υγεία σας. Η εξάσκηση στην ευγνωμοσύνη έχει άμεση επίδραση στον τρόπο που αντιλαμβάνεστε τα πράγματα. Κρατήστε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης για να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας όλες τις ευλογίες σας.

2. Γελάστε περισσότερο, ειδικά με τον εαυτό σας

Η ζωή μας τρέχει με χαοτικούς ρυθμούς, το πρόγραμμά μας είναι γεμάτο, οι σχέσεις και η δουλειά μας κρατούν απασχολημένους και η ζωή μας είναι μια ατέρμονη ρουτίνα. Πολλές φορές νιώθουμε σαν καλοκουρδισμένα ρομπότ. Όμως όλα αυτά δημιουργούν αρνητική ενέργεια.

Για να γίνετε θετικοί σημαίνει ότι δεν παίρνετε τη ζωή τόσο σοβαρά. Το γέλιο μας κάνει πιο θετικούς, αισιόδοξους, ενισχύει τη διάθεση μας και μας υπενθυμίζει ότι δεν πρέπει να παίρνουμε τη ζωή τόσο σοβαρά. Συνήθως οι άνθρωποι με άγχος είναι γενικά πιο σοβαροί και αμύνονται στο σαρκασμό επειδή θεωρούν ότι η ζωή είναι σκληρή δουλειά και όχι παιχνίδι.

Οι μελέτες έχουν δείξει ότι το γέλιο μειώνει τις ορμόνες του στρες στο αίμα. Αν μπορείτε να μάθετε να γελάτε με τον εαυτό σας και τα λάθη σας, είστε ένα βήμα πιο κοντά στην ευτυχία.

3. Βοηθήστε τους άλλους

Η αρνητικότητα σχεδόν πάντα συνοδεύεται από τον εγωισμό. Οι άνθρωποι που ζουν μόνο για τον εαυτό τους δεν έχουν κάποιο υψηλό σκοπό στη ζωή τους. Αν ο μοναδικός σας στόχος είναι να φροντίζετε μονάχα τον εαυτό σας και κανέναν άλλο, ο δρόμος προς την ικανοποιητική ζωή θα είναι μακρύς. Για να διώξετε την αρνητική ενέργεια, κοιτάξτε έξω από τον εαυτό σας και ξεκινήστε να βοηθάτε τους άλλους.

Η θετικότητα συνοδεύει το σκοπό. Ο πιο απλός τρόπος για να έχετε ένα σκοπό στη ζωή σας είναι να ξεκινήσετε να κάνετε πράγματα για τους άλλους. Ξεκινήστε με απλά πράγματα. Ανοίξτε την πόρτα σε κάποιον ή ρωτήστε πως ήταν η μέρα κάποιου πριν αρχίσετε να μιλάτε για εσάς.

Όταν βοηθάτε τους άλλους αυτό σας κάνει να νιώθετε ότι η ζωή σας έχει αξία και αυτό αυτόματα σημαίνει θετικότητα.

4. Κάντε ένα βήμα τη φορά

Αρχικά θα είναι δύσκολο να σταματήσετε τη ροή των αρνητικών σκέψεων. Αυτή η διαδικασία χρειάζεται χρόνο. Να έχετε υπομονή με τον εαυτό σας, και αρχικά προσπαθήστε να παρατηρείτε τα μοτίβα σκέψης. Παρατηρήστε αν πιάνετε τον εαυτό σας να κρίνει τους άλλους, να επικεντρώνεστε στις αποτυχίες, να παραπονιέστε για τη δουλειά ή να κρίνετε την εμφάνισή σας. Όταν παρατηρείτε αυτές τις σκέψεις, πάρτε ένα λεπτό και αντικαταστήστε κάθε αρνητική σκέψη με δύο θετικές παρατηρήσεις.

Μπορούμε να είμαστε σύμμαχοι με τον εαυτό μας ή οι χειρότεροι εχθροί. Η αλλαγή ξεκινά από μέσα μας. Αν θέλετε να γίνετε πιο θετικοί, αλλάξτε τον τρόπο σκέψης σας. Μπορούμε να γίνουμε πολύ σκληροί με τον εαυτό μας και η αρνητική συζήτηση με τον εαυτό μας αποτελεί εμπόδιο για την θετική ζωή.

Την επόμενη φορά που θα έχετε μια αρνητική σκέψη, καταγράψτε την και αναδιαμορφώστε την με θετικό τρόπο. Η αλλαγή της συζήτησης με τον εαυτό σας είναι πανίσχυρο εργαλείο. Αν αυτό είναι δύσκολο για εσάς, προσπαθήστε με τη βοήθεια του διαλογισμού να αποβάλλετε την αρνητική ενέργεια. Ο διαλογισμός προσφέρει στο μυαλό το χώρο που χρειάζεται για να αναγνωρίσει την αρνητική ενέργεια ώστε να την αναλύσει, να την αφήσει πίσω του και να την αποδεχτεί. Μπορείτε να μάθετε να αναγνωρίζετε τις αρνητικές σκέψεις και να τις εξουδετερώνετε με αληθινές λέξεις.

5. Δημιουργήστε ένα υποστηρικτικό δίκτυο με θετικούς ανθρώπους

Συνήθως γινόμαστε σαν τους ανθρώπους που μας περιβάλλουν. Αν οι φίλοι σας είναι αρνητικοί, αγαπούν τα δράματα τότε και η δική σας συμπεριφορά θα είναι ανάλογη. Είναι πολύ δύσκολο να γίνετε πιο θετικοί όταν οι άνθρωποι γύρω σας δεν σας υποστηρίζουν ή δεν έχουν θετική συμπεριφορά.

Όσο γίνεστε πιο θετικοί, θα κατανοείτε ότι οι φίλοι σας θα εκτιμούν το νέο σας εαυτό, ή θα εμφανίσουν αντίσταση σε αυτές τις θετικές αλλαγές. Αυτή είναι μια φυσιολογική απόκριση.

Η αλλαγή είναι τρομακτική, αλλά όταν απομακρύνετε τους αρνητικούς ανθρώπους από τη ζωή σας κάνετε ένα τεράστιο βήμα για να γίνετε πιο θετικοί. Οι θετικοί άνθρωποι μεταδίδουν τη θετική τους ενέργεια.

6. Μετατρέψτε την αρνητική ενέργεια σε θετικές πράξεις

Η αρνητική ενέργεια και οι σκέψεις μπορεί να σας κατακλύζουν και να είναι δύσκολο να τις αντιμετωπίσετε. Η αρνητικότητα συνήθως μας μπλοκάρει, ειδικά όταν αφορά τις σχέσεις, τους ανθρώπους και μας κάνει να ανησυχούμε για το μέλλον. Αυτό είναι εξουθενωτικό και μας κάνει να νιώθουμε περισσότερη ανησυχία και στρες. Αν θέλετε να απαλλαχθείτε από την αρνητική ενέργεια είναι ανάγκη να την μετατρέψετε σε θετική πράξη.

Την επόμενη φορά που θα νιώθετε άσχημα, κάντε ένα διάλλειμα και βγείτε μια βόλτα. Κλείστε τα μάτια σας και αναπνεύστε καθαρό αέρα. Ηρεμήστε και προσεγγίστε την κατάσταση ή το πρόβλημα με μολύβι και χαρτί. Γράψτε τέσσερις ή πέντε πράξεις ή λύσεις για να αρχίσετε να λύνετε το πρόβλημα.

Αν μετακινηθείτε από τη σκέψη στη δράση τότε μόνο μπορείτε να βρείτε λογικές λύσεις για κάθε πρόβλημα και να μείνετε θετικοί. Αν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα που δεν μπορεί να λυθεί μέσα σε λίγα λεπτά, πάρτε λίγο χρόνο. Έτσι το μυαλό σας θα καθαρίσει και θα μπορείτε να σκεφτείτε πιο καθαρά.

7. Αναλάβετε την ευθύνη της ζωής σας

Είστε υπεύθυνοι για τις σκέψεις σας. Οι άνθρωποι που συνεχώς πιστεύουν ότι τους συμβαίνουν αναποδιές βάζουν τον εαυτό τους στη θέση του θύματος. Αυτό είναι ένα παραπλανητικό μοτίβο σκέψης. Το να κατηγορείτε τους άλλους για τις αποφάσεις σας δεν αλλάζει την αρνητική ενέργεια.

Αναλάβετε την ευθύνη για τη ζωή σας, τις σκέψεις σας και τις πράξεις σας. Αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα βήματα ώστε να ζήσετε μια πιο θετική ζωή. Έχουμε απεριόριστες δυνατότητες να δημιουργήσουμε την δική μας πραγματικότητα, να αλλάξουμε τη ζωή μας και τις σκέψεις μας. Όταν το συνειδητοποιήσετε αυτό θα ανακαλύψετε ότι κανένας δεν μπορεί να σας κάνει να νιώσετε ή να κάνετε οτιδήποτε. Εμείς επιλέγουμε την συναισθηματική και συμπεριφορική μας απόκριση σε ανθρώπους και καταστάσεις.

8. Να είστε ευγενικοί

Είναι εύκολο πολλές φορές να ζούμε στο δικό μας μικρόκοσμο και να ξεχνάμε τους ανθρώπους γύρω μας. Προσπαθήστε να σπάσετε την καθημερινή σας ρουτίνα και βοηθήστε κάποιον που έχει ανάγκη και αυτό θα σας κάνει αμέσως να νιώσετε καλά. Κάντε μια καλή πράξη για κάποιον άλλο κάθε μέρα. Πάρτε τηλέφωνο ένα φίλο σας ή ένα μέλος της οικογένειάς σας που έχει ανάγκη την στήριξη σας, χαμογελάστε σε έναν εργαζόμενο που σας εξυπηρετεί, βοηθήστε ένα συνάδελφο στη δουλειά να τελειώσει μια εργασία.

Κάντε θετικές επιλογές για τον εαυτό σας. Είναι δύσκολο να αφήσετε πίσω σας την αρνητική ενέργεια. Ζούμε σε μια κοινωνία που συνεχώς μας πιέζει για περισσότερα με αποτέλεσμα να μην χαιρόμαστε αυτά που έχουμε. Κάντε χώρο στη ζωή σας για την θετικότητα. Η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ και το LIFE COACHING μπορούν να σας βοηθήσουν να είστε η πιο θετική εκδοχή του εαυτού σας.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ