Κάνε το Τεστ
positivity, αισιοδοξία και θετικότητα, τι είναι η ελπίδα, τι είναι η αισιοδοξία, τι είναι η θετικότητα, θετικής σκέψη, είναι επικίνδυνη η θετική σκέψη, οφέλη θετικής σκέψης, πως να χρησιμοποιήσω τη θετική σκέψη

Positivity – Αισιοδοξία και Θετικότητα

Positivity - Αισιοδοξία και Θετικότητα

Η ελπίδα, η αισιοδοξία και η θετικότητα είναι σημαντικές ιδέες που μπορούν να κάνουν την ζωή μας καλύτερη. Ωστόσο, δεν είναι ισοδύναμες έννοιες. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τις διαφορές μεταξύ τους και πότε μπορείτε να τις χρησιμοποιείτε. Αν το κάνετε αυτό είναι πιθανό να τις εφαρμόζετε με μεγαλύτερη επιτυχία. Ποιες είναι λοιπόν οι διαφορές ανάμεσα στην ελπίδα, στην αισιοδοξία και στη θετικότητα;

Ελπίδα-κίνητρο για το μέλλον

Η ελπίδα είναι η επιθυμία μας να πάνε τα πράγματα όπως τα περιμένουμε. Είναι μια έκφραση της επιθυμίας μας για ένα καλύτερο μέλλον για τον εαυτό μας και τους άλλους. Μας δίνει ένα λόγο να συνεχίζουμε να προσπαθούμε και να επιμένουμε, και κίνητρο.

Η ελπίδα δεν αντανακλά άμεσα όσα σκεφτόμαστε για συγκεκριμένα αποτελέσματα αλλά αντανακλά την επιθυμία μας για το ποια θέλουμε να είναι τα αποτελέσματα. Η ελπίδα αντανακλά την λαχτάρα των ανθρώπων για τα επιθυμητά αποτελέσματα

Αισιοδοξία-  θετική σκέψη

Η αισιοδοξία αντανακλά την τάση να βλέπουμε τα πράγματα με θετικό τρόπο και δείχνει τις προσδοκίες που έχουμε, τα πράγματα να πάνε καλά τις περισσότερες φορές. Είναι κάτι παραπάνω από την ελπίδα και μας τροφοδοτεί με θετικές σκέψεις και ιδέες για το μέλλον. Μας δίνει κίνητρο και προσδοκίες για θετικά αποτελέσματα.

Όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις, το περιβάλλον επηρεάζει το τι θα θέλαμε να συμβεί από το τι είναι πιθανό να συμβεί. Η αισιοδοξία είναι η κατάλληλη στάση σε πολλές καταστάσεις . Ειδικά, όταν δεν απορρίπτουμε την πιθανότητα για αρνητικά αποτελέσματα και μπορούμε να τα διαχειριστούμε όταν αυτά συμβαίνουν.

Θετικότητα-  προσεκτικά επιλεγμένη πραγματικότητα

Η θετικότητα είναι η ιδέα ότι τα πράγματα θα πάνε καλά. Δεν έχει σημασία ποιες είναι οι συνθήκες, το αποτέλεσμα θα είναι σωστό για εμάς. Ενώ η θετικότητα μας βοηθά να σκεφτόμαστε με ανοιχτό μυαλό κάθε κατάσταση, είναι ουσιαστικά μια στάση που μας προτρέπει να αγνοούμε τα δεδομένα για μια κατάσταση, αν τα δεδομένα αυτά είναι αρνητικά. Μόνο η θετική στάση είναι ευπρόσδεκτη και δεν υπάρχει καθόλου χώρος για ενοχλητικές και ανήσυχες σκέψεις ή αρνητικότητα.

Η θετικότητα είναι ουσιαστικά η αποφυγή της αρνητικότητας, και σχετίζεται με το φόβο μας για την αρνητικότητα. Το παράδοξο είναι ότι πολλές φορές η ελπίδα και η αισιοδοξία δεν είναι αρκετές για να ξεπεράσουμε δύσκολες καταστάσεις.

Παράδειγμα για την ελπίδα, την θετικότητα, την αισιοδοξία

Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι περιμένετε τα αποτελέσματα μιας συνέντευξης για δουλειά. Γνωρίζετε ότι δεν είστε οι μόνοι υποψήφιοι, αλλά η συνέντευξή σας πήγε πολύ καλά και νιώθετε ότι θα σας επιλέξουν για τη δουλειά. Αν είστε γεμάτοι ελπίδες για το αποτέλεσμα, αυτό σημαίνει ότι σας αρέσει η δουλειά και ότι θα διατηρήσετε την ελπίδα σας μέχρι να μάθετε τα αποτελέσματα. Η ελπίδα σας επιτρέπει να κάνετε σκέψεις για τη δουλειά.

Η αισιοδοξία σας κρατά θετικούς και περιορίζει την αρνητικότητα για τη δουλειά, αλλά θα είναι πιο δύσκολο για εσάς αν τελικά δεν πάρετε τη δουλειά. Αν είστε θετικοί για το αποτέλεσμα, νιώθετε ότι θα πάρετε τη δουλειά. Αυτό είναι περισσότερο μια αντανάκλαση της δικής σας ανάγκης να μείνετε θετικοί από ότι μια ακριβής ανάγνωση των προοπτικών σας. Αν δεν πάρετε τη δουλειά, τότε το αποτέλεσμα θα σας κάνει να νιώθετε πολύ άσχημα.

Ελπίδα, αισιοδοξία και θετικότητα- οι κύριες διαφορές

Μια βασική διαφορά ανάμεσα στην ελπίδα, στην αισιοδοξία και στη θετικότητα είναι ότι η ελπίδα είναι κάτι που κάνουμε εμείς, ενώ η αισιοδοξία και η θετικότητα είναι απλά στάσεις. Ακόμη και αν κάποιος δεν είναι θετικός ή αισιόδοξος, μπορεί να ελπίζει.

Φυσιολογικά, όλοι μας θέλουμε τα πράγματα να εξελίσσονται θετικά στη ζωή μας. Αλλά όταν το θέλουμε αυτό τόσο πολύ που αγνοούμε την πραγματικότητα ή τους κινδύνους τότε η απογοήτευση θα είναι τεράστια.

Γιατί η θετική σκέψη μπορεί να είναι επικίνδυνη;

Η θετική σκέψη τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πολύ δημοφιλής. Πολλοί λένε, "Σκέψου θετικά!", "Είσαι ότι σκέφτεσαι!", "Όλα είναι καλά!" Η κρυφή ιδέα πίσω από αυτές τις φράσεις είναι πως αν έχουμε αρνητικές σκέψεις αυτό είναι δικό μας λάθος, και πρέπει να τις ελέγχουμε. Αν δεν μπορούμε να τις ελέγξουμε, τότε είμαστε υπεύθυνοι για τις συνέπειες, όπως η κατάθλιψη και το άγχος.

Αυτή η άποψη παραβλέπει εντελώς τα πραγματικά τραύματα που έχουν βιώσει πολλοί άνθρωποι στη ζωή τους. Ενώ η θετική ψυχολογία θα έπρεπε να αυξάνει την αντοχή και την δημιουργικότητα ώστε ο κάθε άνθρωπος να βρίσκει το κουράγιο και να φτάνει στο μέγιστο των ικανοτήτων του, και να ενθαρρύνει την εύρεση εσωτερικής δύναμης ώστε κάποιος να συνεχίζει, η θετική σκέψη δημιουργεί συναισθήματα ντροπής και ενοχών στους ανθρώπους. Οι άνθρωποι νιώθουν ότι έχουν ελαττώματα. Και φανταστείτε ένα φίλο σας να έχει πραγματική ανάγκη να μιλήσει σε κάποιον και να του λέτε , "σκέψου θετικά, όλα θα πάνε καλά."

Η κοινωνική πίεση που δεχόμαστε για να σκεφτόμαστε θετικά στην πραγματικότητα μας κάνει να νιώθουμε χειρότερα. Όταν περιμένουμε από τους άλλους να νιώθουν συνεχώς χαρούμενοι αυτό μπορεί να έχει περισσότερες αρνητικές συνέπειες.

Θετική σκέψη ή άρνηση;

Ένας ακόμη πραγματικός κίνδυνος της θετικής σκέψης είναι ότι από πίσω της μπορεί να κρύβεται η άρνηση. Είναι ένα πράγμα να ξέρεις ότι έχεις κάποιο οικονομικό πρόβλημα και να πιστεύεις ότι μπορείς να το λύσεις με την κατάλληλη βοήθεια (θετική σκέψη). Αλλά είναι κάτι τελείως διαφορετικό να πιστεύεις ότι το οικονομικό σου πρόβλημα θα λυθεί από μόνο του, επειδή "όλα είναι καλά" και έτσι να αγοράζεις το φόρεμα που λάτρεψες (άρνηση). Δεν είστε σίγουροι για την άρνηση; Καθίστε και γράψτε μια λίστα με όλα τα υπέρ και τα κατά γύρω από μια κατάσταση. Αν δεν αφήνετε τον εαυτό σας να δει κανένα μειονέκτημα μέχρι τώρα , και τα πλεονεκτήματα είναι περισσότερα, τότε μάλλον αρνείστε την κατάσταση.

Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω τη θετική σκέψη;

Η ψυχοθεραπεία και το life coaching μπορούν να σας βοηθήσουν να δείτε τα οφέλη της θετικής σκέψης. Ωστόσο , υπάρχουν κάποιες τεχνικές που είναι βοηθητικές.

Ενσυνειδητότητα

Η ενσυνειδητότητα μας βοηθά να κατανοήσουμε τις σκέψεις μας. Με δέσμευση και εξάσκηση, μπορείτε να κατανοήσετε ότι δεν είστε οι σκέψεις σας, αλλά κάτι πολύ πιο ισχυρό. Και έχετε τη δύναμη να επιλέξετε τις σκέψεις σας και να ανταποκριθείτε κατάλληλα.

Ευγνωμοσύνη

Η ευγνωμοσύνη δεν είναι μονάχα η θετική σκέψη, είναι η δυνατότητα να αναγνωρίζουμε όλα όσα πηγαίνουν καλά στη ζωή μας. Οι μελέτες δείχνουν ότι αν αφιερώνουμε λίγα λεπτά κάθε μέρα για να εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας , αυτό έχει από μόνο του πολλαπλά ψυχολογικά οφέλη.

Ημερολόγιο

Μπορείτε να καταγράψετε τις αρνητικές σας σκέψεις σε ένα ημερολόγιο και έτσι θα κάνετε χώρο στο μυαλό σας για να δείτε την θετική πλευρά. Αυτό θα σας βοηθήσει να δείτε αν είστε σε άρνηση. Επίσης, θα μπορέσετε να βρείτε μια ισορροπία ανάμεσα στις θετικές και στις αρνητικές σας σκέψεις. Είναι σημαντικό να καταγράφετε τις θετικές σας εμπειρίες, και αυτό ενισχύει την διάθεση.

Οραματισμός

Ο οραματισμός είναι κάτι παραπάνω από την θετική σκέψη και δημιουργεί μια θετική συναισθηματικά κατάσταση. Τα θετικά συναισθήματα αυξάνουν την ικανότητά μας να βλέπουμε τις ευκαιρίες και τις εσωτερικές μας δυνάμεις.

Η θετική σκέψη μας δίνει κίνητρο και κουράγιο 

Η θετική σκέψη έχει πολλά οφέλη αλλά μπορεί να κρύβει και πολλές παγίδες. Ωστόσο, η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ μπορεί να σας βοηθήσει να είστε ρεαλιστές σε κάθε κατάσταση, αλλά επίσης να διαχειρίζεστε με υγιείς τρόπους τις αναπόφευκτες απογοητεύσεις.