Τσάι matcha

τσάι matcha, τι είναι το τσάι matcha, οφέλη τσάι matcha

Τσάι Matcha

Το πράσινο τσάι αποτελεί κομμάτι της υγιεινής διατροφής, αλλά τα τελευταία χρόνια μια άλλη μορφή του γίνεται πιο δημοφιλής: το τσάι matcha.

Τι είναι το τσάι matcha;

Το τσάι matcha είναι ένα είδος πράσινου τσαγιού που προέρχεται από τα μικρά φύλλα του πράσινου τσαγιού και τη μετατροπή τους σε πράσινη σκόνη. Αυτό είναι διαφορετικό από το κλασικό πράσινο τσάι, του οποίου τα φύλλα απομακρύνονται. Όταν πίνουμε πράσινο τσάι είναι σαν να έχουμε βράσει το σπανάκι, να το πετάμε και να πίνουμε απλά το νερό. Σίγουρα θα πάρουμε κάποια θρεπτικά συστατικά, αλλά έχουμε πετάξει το καλύτερο κομμάτι. Πίνοντας τσάι matcha, πίνουμε ολόκληρα τα φύλλα του τσαγιού.

Το τσάι matcha έχει τη μορφή πράσινου θάμνου και αναπτύσσεται υπό σκιά. Η σκιά αυξάνει τα ποσοστά της χλωροφύλλης που περιέχονται στα φύλλα, πράγμα που τα κάνει να έχουν ανοιχτό πράσινο χρώμα και πολλά θρεπτικά συστατικά. Τα φύλλα συλλέγονται με το χέρι και αφαιρούνται τα κοτσάνια και τα νεύρα. Τα φύλλα αλέθονται παραδοσιακά από πέτρες γρανίτη σε μια εξαιρετικά λεπτή σκόνη. Χρειάζεται περίπου μία ώρα για να αλεστούν σωστά τα φύλλα, και αυτό γίνεται στο σκοτάδι για να προστατευτούν τα θρεπτικά συστατικά.

Το καλύτερο τσάι matcha προέρχεται από την Ιαπωνία, όπου μεγαλώνει για αιώνες και αποτελεί κομμάτι της Ιαπωνικής παράδοσης.

Ποια είναι τα οφέλη του τσαγιού matcha;

Το τσάι matcha , όπως και τα υπόλοιπα είδη πράσινου τσαγιού, περιέχει ένα τύπο αντιοξειδωτικών που ονομάζονται κατεχίνες. Το matcha περιέχει υψηλά ποσοστά γαλλικής επιγαλοκατεχίνης(EGCG), η οποία πιστεύεται ότι έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι το πράσινο τσάι έχει πολλά οφέλη στην υγεία, όπως η πρόληψη των καρδιακών νοσημάτων, του διαβήτη τύπου 2 και του καρκίνου και βοηθά ακόμη και στην απώλεια βάρους. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι πολλά δεδομένα δεν προέρχονται από κλινικές δοκιμές. Αντιθέτως, προέρχονται από πληθυσμούς που καταναλώνουν πράσινο τσάι και συγκρίνεται η υγεία τους με ομάδες πληθυσμού που δεν καταναλώνουν πράσινο τσάι.

Το τσάι matcha είναι μια συμπυκνωμένη μορφή πράσινου τσαγιού, άρα τα οφέλη του είναι πιο πολλά από αυτά του απλού πράσινου τσαγιού.

Ενισχύει τη συγκέντρωση

Η L-θειανίνη είναι ένα αμινοξύ που υπάρχει στο τσάι. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε L-θειανίνη προάγει την ηρεμία και την ευεξία. Επίσης στο τσάι matcha υπάρχει καφεΐνη που σε συνδυασμό με την L-θειανίνη δημιουργούν μια κατάσταση χαλαρής εγρήγορσης. Έτσι βελτιώνεται η συγκέντρωση και η πνευματική απόδοση.

Προλαμβάνει τον καρκίνο  

Η γαλλική επιγαλοκατεχίνη που περιέχεται στο τσάι matcha έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Προστατεύει τα κύτταρα από βλάβες στο DNA και αναστέλλει τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων. Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού προλαμβάνει την εμφάνιση συγκεκριμένων μορφών καρκίνου, όπως ο καρκίνος της ουροδόχου κύστεως.

Μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακά προβλήματα

Οι μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού συνδέεται με  χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών νοσημάτων. Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης και αυτό συμβάλλει στην υγεία της καρδιάς.

Προλαμβάνει το διαβήτη τύπου 2

Σε μια κλινική μελέτη βρέθηκε ότι η κατανάλωση τεσσάρων ποτηριών πράσινου τσαγιού κάθε μέρα οδηγεί σε σημαντική μείωση των παραγόντων κινδύνου που συμβάλλουν στο διαβήτη. Αυτοί οι παράγοντες περιλαμβάνουν το δείκτη μάζας σώματος και τη συστολική αρτηριακή πίεση. Η συστολική αρτηριακή πίεση είναι αυτή που διοχετεύει το αίμα στα αιμοφόρα αγγεία όταν η καρδιά είναι μεταξύ των χτύπων.

Θρεπτική αξία

Αν και το πράσινο τσάι δεν περιέχει πολλές βιταμίνες ή ιχνοστοιχεία, τα οφέλη του στην υγεία προέρχονται από τις υψηλές συγκεντρώσεις φυτοχημικών ουσιών, γνωστές ως πολυφαινόλες. Το 30% του πράσινου τσαγιού είναι πολυφαινόλες.

Κίνδυνοι – Παρενέργειες

Δεν υπάρχουν πολλά δεδομένα που να αφορούν τις παρενέργειες από την υπερβολική κατανάλωση τσαγιού matcha. Κάποιες μελέτες έχουν δείξει ότι η υπερβολική κατανάλωση τσαγιού ίσως να μειώνει την απορρόφηση του σιδήρου εξαιτίας της ποσότητας των κατεχινών. Το τσάι περιέχει καφεΐνη, για αυτό η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να οδηγήσει σε ταχυπαλμία και προβλήματα με τον ύπνο.

Ενίσχυση του ανοσοποιητικού και της υγείας γενικότερα

Για την ενίσχυση του οργανισμού γενικότερα, του ανοσοποιητικού συστήματος και των γνωσιακών λειτουργικών και της αντιμετώπισης του στρες/άγχους, υπάρχουν οι αποτελεσματικές φυσικές λύσεις μέσα από την ομοιοπαθητική και το βελονισμό.


ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ