Κάνε το Τεστ
επιτυχία, κανόνες επιτυχίας για επιχειρηματίες, ποια είναι τα χαρακτηριστικά των επιτυχημένων επιχειρηματιών, επιχειρηματίες και κριτική, πώς αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες την κριτική, πως αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες τους haters, με ποιους τρόπους μπορεί να επιτύχει ένας επιχειρηματίας

Επιτυχία – κανόνες για επιχειρηματίες

Επιτυχία - κανόνες για επιχειρηματίες

Ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας χρειάζεται να έχει πολλές δεξιότητες, ταλέντα και χαρίσματα ώστε να μπορέσει να επιτύχει τους στόχους τους. Η επιτυχία δεν είναι κάτι που έρχεται εύκολα, αλλά υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που βοηθούν έναν επιχειρηματία να ξεκινήσει το δικό του ταξίδι. Ποια είναι λοιπόν τα χαρακτηριστικά των επιτυχημένων επιχειρηματιών;

1. Έχουν ένα ξεκάθαρο όραμα

Πίσω από κάθε επιτυχημένη επιχείρηση υπάρχει ένας άνθρωπος που έχει ένα ξεκάθαρο όραμα. Τι είναι αυτό που προσπαθείτε να επιτύχετε με την επιχείρησή σας; Ποια είναι η αλλαγή που θέλετε να φέρετε στον κόσμο; Όταν ένας επιχειρηματίας έχει ένα ξεκάθαρο όραμα για όσα θέλει να επιτύχει, τότε μπορεί να κάνει τα σωστά βήματα για να υλοποιήσει όσα ονειρεύεται.

2. Πιστεύουν στον εαυτό τους και στις ικανότητές τους

Όταν κάποιος πιστεύει στο προϊόν ή στην υπηρεσία που προσφέρει αυτό είναι ένα ξεκάθαρο σημάδι για την επιτυχία. Αυτό το χαρακτηριστικό, προκύπτει από την αυτογνωσία και την αυτοβελτίωση. Οι επιχειρηματίες δεν έχουν γεννηθεί με την πίστη στις ιδέες ή στα προϊόντα τους, αυτό είναι κάτι που το καλλιεργούν. Κάθε επιχειρηματίας συναντά εμπόδια και δυσκολίες στο δρόμο του, ωστόσο η πίστη στο όραμά του τον βοηθά να τα αντιμετωπίσει.

3. Παίρνουν ρίσκα και δεν φοβούνται να αποτύχουν

Η αποτυχία είναι ένα κομμάτι της εξίσωσης, και είναι αναπόφευκτη. Κάθε επιχειρηματίας καλείται να πάρει ρίσκα και να παραμερίσει τους αρχικούς του φόβους για να φτάσει στην επιτυχία. Ακόμη και στον απόηχο μιας αποτυχίας, το επιχειρηματικό δαιμόνιο υπερτερεί. Αυτές οι αποτυχίες είναι που δίνουν μαθήματα στους επιχειρηματίες για να μπορέσουν να συνεχίσουν.

4. Προσπαθούν αδιάκοπα για την επιτυχία

Οι επιχειρηματίες κάνουν αδιάκοπες προσπάθειες να υλοποιήσουν το όραμά τους και διατηρούν το κίνητρό τους ανεξάρτητα με το αποτέλεσμα. Δεν είναι καθόλου εύκολο κάποιος να στήσει τη δική του επιχείρηση, να παραμείνει δεσμευμένος σε αυτή, να κάνει θυσίες και να παραμένει σε εγρήγορση. Αν υπάρχει ένα πράγμα που ξέρουν όλοι οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες είναι ότι δεν πρέπει ποτέ να τα παρατάνε. Θέτουν SMART στόχους και με συστηματικότητα τους καταφέρνουν, δεν εγκαταλείπουν στην πρώτη δυσκολία. Όταν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα, πρέπει να είναι πρόθυμοι να παραμένουν αποφασιστικοί.

5. Επικεντρώνονται στις λύσεις και όχι στα προβλήματα

Ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας επενδύει όλο το χρόνο και την ενέργειά του στη δημιουργία ουσιαστικών λύσεων, στην επίτευξη στόχων, και όχι στην αρνητικότητα των προβλημάτων (ή των τοξικών ανθρώπων που τους περιβάλλουν). Τα προβλήματα είναι αναπόφευκτα αλλά οι λύσεις είναι αυτές που οδηγούν στην επιτυχία.

6. Έχουν πάθος για τη δουλειά τους

Το πάθος είναι απαραίτητο στοιχείο για την επιτυχία μιας επιχείρησης καθώς απαιτούνται αμέτρητες ώρες εργασίας για να έρθει τελικά η επιτυχία. Είτε πρόκειται για μια νέα επιχείρηση ή την βελτίωση ενός υπάρχοντος προϊόντος, ή μιας επαναστατικής υπηρεσίας, οι επιχειρηματίες πιστεύουν ότι οι άνθρωποι θα αγοράσουν αυτό που πουλάνε.

7. Συνεχώς μαθαίνουν και διευρύνουν τις γνώσεις τους

Το κύριο χαρακτηριστικό των επιτυχημένων επιχειρηματιών είναι ότι είναι πρόθυμοι να μάθουν και να διευρύνουν τις γνώσεις τους. Ακόμη και αν νιώθουν ασυναγώνιστοι στον τομέα της ειδικότητάς τους, πάντα υπάρχει κάτι νέο να μάθουν. Αναγνωρίζουν ότι δεν μπορούν να ξέρουν όλα όσα είναι αναγκαία για να μείνει η επιχείρηση ευέλικτη. Αλλά ενθαρρύνουν τον εαυτό τους να συνεχίσει να μαθαίνει, και έτσι διατηρούν άσβηστο το ενδιαφέρον τους.

επιτυχία, επιχειρηματίες, κανόνες

Πώς μπορούν οι επιχειρηματίες να αντιμετωπίζουν την αρνητική κριτική; 

Οι επιχειρηματίες στην εποχή μας έχουν να αντιμετωπίσουν πολλές προκλήσεις. Συνεχώς προσπαθούν να διατηρήσουν την φήμη τους και να διαχειριστούν την κριτική και τα κακόβουλα σχόλια. Τι μπορούν όμως να κάνουν για όλα αυτά;

1. Να μην δίνουν σημασία

Τα λεφτά και η επιτυχία προσελκύουν την προσοχή, και όπως είναι αναμενόμενο και τους haters. Αυτό που μπορούν να κάνουν οι επιχειρηματίες είναι να έχουν στο μυαλό τους τα εξής:

Να μην γίνονται συναισθηματικοί. Να παραμένουν λογικοί απέναντι στα σχόλια και στην κριτική. Μπορούν να λένε, "Ευχαριστώ για αυτό, θα το λάβω υπόψη μου." Στη συνέχεια δεν χρειάζεται να κρατούν την πληροφορία. Οι συναισθηματισμοί παρεμβαίνουν στην παραγωγικότητα.

Να μην φοβούνται τους haters. Οι φίλοι, η οικογένεια και οι άνθρωποι της ομάδας τους που είναι πιο ευάλωτοι στο μίσος και μπορεί να γίνουν χειρότεροι από τους ίδιους τους haters.

Να μην αποφεύγουν τους haters. Κανείς δεν πρέπει να εύχεται να μην έχει haters καθώς αυτοί αποτελούν την κινητήριο δύναμη για να γίνουν καλύτεροι. Πάρα πολλοί άνθρωποι έχουν μιλήσει πως έχουν χρησιμοποιήσει τους haters ως κίνητρο και έμπνευση για την επιτυχία τους.

Καλό είναι να θυμάστε, ότι δεν υπάρχει ούτε ένα επιτυχημένο άτομο που να μην έχει δεχτεί κριτική ή κακόβουλα σχόλια.

2. Να δείχνουν τι σημαίνει επιτυχία

Πολλοί επιχειρηματίες έχουν αρκετά πράγματα να πούνε για το πως τα κατάφεραν. Για παράδειγμα, το Style Coalition, ξεκίνησε να ασχολείται με το κομμάτι του blogging που μέχρι τότε αποτελούσε για την πλειοψηφία των δημιουργών ένα χόμπι. Κατηγορήθηκε ότι "ξεπούλησε" μια ομάδα bloggers με το σκοπό να κερδίσει χορηγίες και να βοηθήσει τους ανθρώπους να χτίσουν μια επιχείρηση γύρω από το blog τους, κάτι που είναι κομμάτι της βιομηχανίας του σήμερα, αλλά αυτό απαιτούσε έναν καθημερινό αγώνα για την ύπαρξη της επιχείρησης κάποια χρόνια πριν.

Η συγκεκριμένη επιχείρηση δέχτηκε εκφοβισμό και προσωπικές επιθέσεις για τις απόψεις του. Ωστόσο, επέλεξε να αγνοήσει τους haters και να επικεντρωθεί στη δουλειά του. Επειδή μια γυναίκα μόνη προσπαθούσε όλα αυτά τα χρόνια, δεν υπήρχε χρόνος για να ασχοληθεί με τους haters. Αργά αλλά σταθερά άρχισε να βλέπει τους καρπούς της δουλειάς της, και αυτό ήταν η απόδειξη ότι είχε μια αυθεντική φωνή και κέρδος ταυτόχρονα.

Οι περισσότεροι οραματιστές, που βλέπουν τα πράγματα πριν από τους άλλους, συχνά υφίστανται σκληρή και πολλές φορές άδικη κριτική, αλλά τελικά καρπώνονται την μεγαλύτερη ανταμοιβή. Το κλειδί είναι ότι μπλοκάρουν όλα τα αρνητικά ενώ συνεχίζουν να έχουν θετική επίδραση στους άλλους. Τίποτα δεν αποθαρρύνει τους haters, εκτός από την επιτυχία.

3. Να χρησιμοποιούν την κριτική ως εφόδιο

Για να αποφύγει κάποιος την κριτική πρέπει να μην κάνει τίποτα, να μην λέει τίποτα , να μην είναι τίποτα.

Elbert Hubbard

Οι άνθρωποι που επιλέγουν να ζήσουν και να μοιράζονται περιεχόμενο με έναν τρόπο που επηρεάζει τους άλλους δεν μπορούν να αποφύγουν την κριτική. Αντίθετα, πρέπει να την αγκαλιάζουν.

Αυτό που μπορούν να κάνουν είναι να καταλάβουν ότι δεν τους δίνουν δύναμη. Να αποδέχονται ότι ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα της γνώμης του. Και να προσπαθούν να συνεχίζουν την δουλειά τους. Με αυτή τη νοοτροπία, τελικά οι haters αποτελούν κινητήριο δύναμη παρά οτιδήποτε άλλο.

4. Να αγνοούν τα κακόβουλα σχόλια

Γενικά οι άνθρωποι διαχωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:

  1. Τις χαμένες υποθέσεις: το 33% των ανθρώπων δεν ενδιαφέρεται για τους επιχειρηματίες.
  2. Τους haters: το 33% των ανθρώπων μισεί τους άλλους, την εμφάνισή τους, τα λεγόμενά τους, τις απόψεις τους.
  3. Τους λάτρεις: το 34% των ανθρώπων που αγαπούν και λατρεύουν όσα κάνει ένας επιχειρηματίας.

Από τη στιγμή που ένας επιχειρηματίας βάζει τους ανθρώπους σε αυτές τις κατηγορίες, τότε δημιουργεί ένα κατάλληλο σύστημα απόκρισης. Μερικές φορές μπορεί να αγνοεί τα σχόλια, άλλες φορές ανταποκρίνεται με έτοιμες απαντήσεις.

Σίγουρα, πάντα θα υπάρχει ένας hater που θα μισεί κάποιον χωρίς λόγο. Μπορεί να γράφει αρνητικά σχόλια και να προσπαθεί να καταστρέψει τη φήμη ενός επιχειρηματία, αλλά όλα αυτά πίσω από ανώνυμους ψεύτικους λογαριασμούς.

Αρχικά, οι περισσότεροι επιχειρηματίες αγνοούν αυτά τα μηνύματα, στη συνέχεια προειδοποιούν για τα νομικά τους δικαιώματα. Όμως όλοι έχουν φτάσει στο σημείο που να μην δίνουν  σημασία σε όλα αυτά. Τους αγνοούν πλήρως, ειδικά όταν οι haters γίνονται πιο επίμονοι. Αυτό που τελικά συμβαίνει, είναι ότι οι haters κουράζονται και αλλάζουν στόχο.

Αυτό ακριβώς κάνουν οι haters: φωνάζουν για να τους ακούσουν όλοι. Όταν συνειδητοποιούν ότι δεν τους ακούει κανείς, φεύγουν. Η καταιγίδα περνά και η ζωή συνεχίζεται.

Όλοι οι επιχειρηματίες καλό είναι να αγνοούν τους haters με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να ανταποκρίνονται μόνο όταν το πρόβλημα γίνεται πραγματικά σοβαρό.

Αυτό που πρέπει να κάνουν οι επιχειρηματίες είναι να επικεντρώνονται στους υποστηρικτές τους. Η αφοσίωση τους αξίζει την προσοχή. Πάντα θα στους υποστηρίζουν αν ανταποδίδουν την αφοσίωσή τους.

5. Να μην παίρνουν προσωπικά την κριτική 

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι οι άνθρωποι που ασχολούνται με την διατροφή και την άσκηση. Αυτοί οι άνθρωποι κάνουν καθημερινά άσκηση αλλά δεν μοιάζουν σαν τους γραμμωμένους σούπερ ήρωες. Έτσι δέχονται έντονη κριτική για την νοοτροπία τους.

Αυτοί οι επιχειρηματίες γνωρίζουν πολλά για την υγεία και την διατροφή και έχουν βοηθήσει αρκετούς ανθρώπους να επιτύχουν έναν υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο ζωής. Η αρνητικότητα που δέχονται έχει να κάνει περισσότερο με τις ανασφάλειες των άλλων και όχι με τις δικές τους.

Οι περισσότεροι επιχειρηματίες σε αυτό τον κλάδο γνωρίζουν το σώμα τους, πότε είναι καλά και βοηθούν και άλλους.

Ο δρόμος προς την επιτυχία δεν είναι εύκολος!

Η επιτυχία δεν είναι ετοιμοπαράδοτη. Χρειάζεται πάθος, όραμα, προσπάθεια και κουράγιο. Ο δρόμος προς την επιτυχία έχει πολλές προκλήσεις και εμπόδια. Ωστόσο, με την ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ και το LIFE COACHING ο κάθε άνθρωπο μπορεί να ξεπεράσει κάθε δυσκολία και να επιτύχει όλους τους στόχους του.