Κάνε το Τεστ
niksen, τι είναι το niksen, η τέχνη του niksen, η τέχνη του τίποτα, πως θα κάνω εξάσκηση στο niksen, ποια είναι τα οφέλη του niksen, που βοηθά το niksen

Niksen, η τέχνη του τίποτα

Niksen, η τέχνη του τίποτα

Το Niksen είναι η Ολλανδική ιδέα που αντιπροσωπεύει την τέχνη του να μην κάνετε τίποτα, με συγκεκριμένο σκοπό.

Στην καθημερινότητα είμαστε τόσο απασχολημένοι που κάποιες φορές δυσκολευόμαστε να χαλαρώσουμε. Η τέχνη της χαλάρωσης αποτελεί πλέον μια πρόκληση.

Ο ελεύθερος χρόνος είναι περιορισμένος, και δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε όσα θέλουμε. Όμως το Niksen είναι η ιδέα του να μην κάνουμε τίποτα, και αυτό να γίνεται για κάποιο σκοπό.

Τι είναι το Niksen;

Η τέχνη του τίποτα (η ακριβής μετάφραση του niksen) ίσως να μην ακούγεται σαν κάτι καινούργιο, αλλά είναι ο σκοπός αυτής της πράξης που την καθιστά τόσο σημαντική. Είναι ένας τρόπος ζωής , ώστε να αφιερώνουμε χρόνο στον εαυτό μας. Και φυσικά, αυτό δεν αποτελεί μια δαπανηρή τάση για την ευεξία.

Οι άνθρωποι πλέον έχουν βαρεθεί με τις τάσεις για την ευεξία και με την αντίληψη ότι πρέπει να δουλεύουν πιο σκληρά για να βελτιώσουν τον εαυτό τους. Το niksen είναι η Ολλανδική τέχνη του να μην κάνει τίποτα. Αυτός είναι ουσιαστικά ένας από τους λόγους που πολλοί άνθρωποι στηρίζουν αυτή την ιδέα. Είναι ο πιο απλός τρόπος ευεξίας.

Για να καταλάβετε πραγματικά την ιδέα του niksen, πρέπει να αλλάξετε την αντίληψη που έχετε για το "τίποτα". Ο χρόνος που έχετε μόνοι σας, για να σταματήσετε ότι κάνετε και απλά να αφήνετε τις σκέψεις να περνούν, μπορεί να ενισχύσει τα συναισθήματα χαλάρωσης, δημιουργικότητας, πνευματικής διαύγειας.

Πώς μπορώ να ξεκινήσω;

Το Niksen, αρχικά είναι μια διαδικασία δοκιμής. Χρειάζεται χρόνο για να χτίσετε την ικανότητά σας να νιώθετε άνετα όταν δεν κάνετε τίποτα. Μπορεί να κοιτάτε τους ανθρώπους που περνούν από το παράθυρό σας για 10 λεπτά, να μείνετε ξαπλωμένοι στο κρεβάτι ή να παρακολουθείτε το κατοικίδιό σας να παίζει. Το niksen μπορεί να περιλαμβάνει οτιδήποτε σας ταιριάζει και νιώθετε άνετα με αυτό.

Από τη στιγμή που θα έχουν περάσει τα 10 λεπτά, προσπαθήστε να δουλέψετε για μια ώρα. Αν είναι δύσκολο να τα καταφέρετε όλα, μπορείτε σταδιακά να βάζετε το niksen στην διάρκεια της δουλειά σας.  Αντί να κάνετε ένα διάλλειμα για να φάτε ένα σάντουιτς , αφιερώστε πέντε λεπτά για να βγείτε έξω, απλά καθίστε και αφήστε τις σκέψεις σας να τρέχουν. Το niksen αφορά την επαναφορά της ισορροπίας σε όλες τις πτυχές της ζωής μας.

Το κουτί του τίποτα

Για να μπορέσετε να εφαρμόσετε την τέχνη του τίποτα, είναι ανάγκη να μην σκέφτεστε απολύτως τίποτα, να μην κάνετε σχέδια, να μην αναλύετε, να μην επεξεργάζεστε….να μην κάνετε τίποτα.

Για παράδειγμα, η βόλτα με τη μηχανή είναι για πολλούς ανθρώπους μια μορφή διαλογισμού. Επειδή, απαιτείται συγκέντρωση να οδηγούν με ασφάλεια, να μην αποσπάται η προσοχή τους από πράγματα που μπορεί να παρεμβαίνουν στην αποστολή τους. Αυτό ενισχύει την προσήλωση και μετατοπίζει τις συνεχείς σκέψεις που φυσιολογικά ρέουν συνειδητά.

Επίσης, πολλοί άνθρωποι που μετακινούνται για να πάνε στη δουλειά τους έχουν χρόνο μόνοι τους και αυτό τους επιτρέπει να ηρεμούν. Πολλοί βρίσκουν κίνητρο, ελπίδα και ξεκινούν ψυχοθεραπεία για όσα τους απασχολούν. Κάποιοι διαχειρίζονται το θυμό και την απογοήτευσή τους από τους εργοδότες τους. Έτσι,  στο τέλος της ημέρας μπορούν να πουν ότι τα έχουν καταφέρει.

Πώς μπορώ να κάνω εξάσκηση στο Niksen;

Όλοι μας συνηθίζουμε να κάνουμε κάποια πράγματα. Δεν είναι λοιπόν, εύκολο κάποιος να ξεκινήσει την εξάσκηση στο Niksen και να νιώσει αμέσως άνετα.

Μπορείτε να αφιερώνετε μερικά λεπτά κάθε ημέρα και το απόγευμα μετά από μια δύσκολη μέρα στη δουλειά χωρίς να κάνετε τίποτα, χωρίς καμία υποχρέωση και απλά να χαλαρώσετε. Όταν επιτρέπετε στις σκέψεις να κυλούν για λίγα λεπτά, αυτό είναι ζωτικό κομμάτι της ψυχικής υγείας.

Γιατί είναι βοηθητικό το niksen;

Οι μελέτες δείχνουν ότι το 73% των ανθρώπων ανησυχεί για την ψυχική του υγεία και την ευεξία του, με το 68% να νιώθουν έντονο στρες. Επιπλέον, γνωρίζουμε ότι το άγχος είναι η αιτία για πολλά θέματα υγείας, ειδικά στο σύγχρονο κόσμο.

Αν το στρες παραμείνει ανεξέλεγκτο και χρόνιο τότε κάποια στιγμή οδηγεί στο burnout. Το burnout χαρακτηρίζεται από συναισθήματα κόπωσης και εξουθένωσης, σωματικά και συναισθηματικά, έλλειψη κινήτρου, αρνητικά συναισθήματα απελπισίας και αβοηθητότητας.

Η γενιά των Millennial υποφέρει από burnout λόγω των υψηλών προσδοκιών για την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα, καθώς πηδούν από τη μια εργασία στην άλλη. Το burnout οδηγεί στην απόλυτη εξουθένωση, σωματικά, ψυχικά και συναισθηματικά.

Το Niksen στα Ολλανδικά σημαίνει "η τέχνη του τίποτα" και η πρακτική της αδράνειας. Πιστεύουμε ότι είμαστε αδρανείς όλη την ώρα, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει, χαζεύουμε στα social media ή παρακολουθούμε σειρές στην τηλεόραση, και αυτό δεν είναι το Niksen. Το Niksen είναι η ιδέα του να ρίχνουμε τους ρυθμούς μας και να έχουμε έναν ήρεμο τρόπο ζωής.

Είναι μια εξαιρετική ιδέα για όσους δεν μπορούν να κάνουν διαλογισμό και εξάσκηση στην ενσυνειδητότητα. Βέβαια, ο διαλογισμός απαιτεί συγκέντρωση σε συγκεκριμένα πράγματα στον χώρο. Ενώ η ενσυνειδητότητα απαιτεί να έχουμε επίγνωση για όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας με κάθε λεπτομέρεια. Σε αντίθεση, το Niksen σημαίνει να έχουμε επίγνωση για όσα συμβαίνουν γύρω μας αλλά να μην κάνουμε τίποτα και να αφήνουμε το μυαλό να περιπλανιέται.

Δεν χρειάζεται να αποδεχτείτε ότι το χρόνιο στρες είναι τρόπος ζωής, αλλά το niksen μπορεί να είναι ένας τρόπος ζωής.

Ποια είναι τα οφέλη του Niksen;

Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη του niksen είναι ότι επαναφέρει την ισορροπία στο σώμα , και αυτό βοηθά σημαντικά στην αντιμετώπιση του burnout. Χρειάζεται να επιτρέπουμε στον εαυτό μας να ηρεμήσει, να ρίξει τους ρυθμούς του. Να μην κάνει τίποτα και απλά να είναι παρών στη στιγμή. Έτσι,  ξεκουράζουμε το μυαλό και το σώμα μας ώστε να μπορεί να είναι δημιουργικό και παραγωγικό. Αυτό επιτρέπει στο παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα να κάνει τα μαγικά του, να επαναφέρει την ισορροπία, και να αποκαθιστά την ηρεμία.

Όταν επιτρέπουμε στο μυαλό μας απλά να περιπλανιέται αυτό μπορεί να ενισχύσει την δημιουργικότητα, την επίλυση των προβλημάτων και την παραγωγικότητα. Έτσι, το να μην κάνουμε τίποτα τελικά δεν είναι χαμένος χρόνος.

Γενικά, το niksen έχει τα εξής οφέλη:

Ψυχική ενδυνάμωση και ισορροπία 

Το niksen είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ρίχνετε τους ρυθμούς σας και να αφήνετε το μυαλό σας να περιπλανιέται. Έτσι, μπορείτε να αντιμετωπίζετε αποτελεσματικά το άγχος της καθημερινότητας.

Φυσικά, αν νιώθετε έντονο άγχος που δεν υποχωρεί τότε καλό είναι να ξεκινήσετε ψυχοθεραπεία. Στην ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ θα μπορέσετε να επεξεργαστείτε όλα τα συναισθήματα και τις ανησυχίες σας ώστε να είστε ήρεμοι και ισορροπημένοι.