Πως να φροντίσετε την ψυχική σας υγεία στην καθημερινότητα

ψυχική υγεία, φροντίδα ψυχικής υγεία, θετική σκέψη, αυτοβελτίωση, ενίσχυση διάθεσης, πως να βελτιώσετε την ψυχική σας υγεία

Φροντίστε την Ψυχική σας Υγεία

Όταν οι άνθρωποι μιλούν για την ψυχική υγεία, συχνά αναφέρονται σε διαταραχές όπως το άγχος ή η κατάθλιψη , που απαιτούν την υποστήριξη ενός ψυχοθεραπευτή. Όμως η ψυχική υγεία είναι πολλά περισσότερα. Η ψυχική υγεία περιλαμβάνει την συνολική ψυχική υγεία, τον τρόπο που νιώθετε για τον εαυτό σας και τους άλλους, την ικανότητα σας να διαχειρίζεστε τα συναισθήματα σας και τις δυσκολίες της καθημερινότητας.

Υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την συναισθηματική σας υγεία. Κάνοντας αυτές τις αλλαγές όπως η ενίσχυση της διάθεσης, η ενίσχυση της αντοχής και της συνολικής ευχαρίστησης στη ζωή θα δείτε βελτίωση σε πολλές πτυχές της ζωής σας.

Μιλήστε με θετικό τρόπο στον εαυτό σας

Οι μελέτες δείχνουν ότι ο τρόπος με τον οποίο σκεφτόμαστε για τον εαυτό μας μπορεί να έχει τεράστια επίδραση στο πως νιώθουμε. Όταν αντιλαμβάνεστε τον εαυτό σας και τη ζωή σας αρνητικά, καταλήγετε να αντιμετωπίζετε όλες τις εμπειρίες με αρνητικό τρόπο. Αντί για αυτό, εξασκηθείτε στη χρήση λέξεων που δημιουργούν θετικότητα. Αντί λοιπόν να πείτε “Είμαι αποτυχημένος. Δεν θα πάρω ποτέ τη δουλειά.” μπορείτε να πείτε, “Δεν τα πήγα τόσο καλά όσο περίμενα στη συνέντευξη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα πάρω τη δουλειά.”

Καταγράψτε τα πράγματα για τα οποία νιώθετε ευγνωμοσύνη

Η ευγνωμοσύνη είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ευεξία , την ψυχική υγεία και την ευτυχία. Για να αυξήσετε τα συναισθήματα ευγνωμοσύνης καλό είναι να κρατάτε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης. Η ευγνωμοσύνη είναι αποτελεσματική αλλά μόνο με τακτική εξάσκηση θα δείτε μακροχρόνια αποτελέσματα. Βρείτε κάτι για το οποίο είστε ευγνώμονες , αφήστε την καρδιά σας να γεμίσει με αυτό το συναίσθημα.

Γιορτάστε τα μικρά πράγματα

Γιορτάστε τις μικρές σας νίκες, μην τις προσπερνάτε. Προσπαθήστε να γιορτάζετε οτιδήποτε πάει καλά στην καθημερινότητά σας. Με αυτό τον τρόπο ενεργοποιείται το σύστημα επιβράβευσης στον εγκέφαλο και νιώθετε θετικά συναισθήματα. Δεν χρειάζεται να επιτύχετε ένα μεγάλο στόχο για να γιορτάσετε. Χαρείτε με τα μικρά πράγματα της καθημερινότητας.

Επικεντρωθείτε σε ένα στόχο

Όταν συνειδητά ζούμε την παρούσα στιγμή αυτό μας επιτρέπει να αφήσουμε τα αρνητικά ή τα δύσκολα συναισθήματα ή τις εμπειρίες του παρελθόντος που μας ρίχνουν ψυχολογικά. Ξεκινήστε να συνειδητοποιείτε την κάθε στιγμή, όπως το ντους, το μεσημεριανό σας ή τον περίπατο. Όταν έχετε επίγνωση των αισθήσεων, των ήχων, των μυρωδιών, των γεύσεων όλες αυτές οι εμπειρίες σας βοηθούν να συγκεντρωθείτε. Όταν το μυαλό σας τρέχει αλλού, απλά συγκεντρωθείτε σε ότι κάνετε αυτή τη στιγμή.

Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας

Το σώμα απελευθερώνει ορμόνες που ανακουφίζουν από το στρες και ενισχύουν τη διάθεση που ονομάζονται ενδορφίνες πριν και μετά την άσκηση, και αυτό εξηγεί το γιατί η άσκηση είναι ένα πανίσχυρο αντίδοτο για το στρες, την ανησυχία και την κατάθλιψη. Βρείτε τρόπους να βάλετε την άσκηση στην καθημερινότητά σας, όπως να ανεβαίνετε τις σκάλες αντί να πάρετε το ασανσέρ ή να κάνετε μια μικρή βόλτα. Προσπαθήστε να κάνετε 30 λεπτά άσκηση καθημερινά και σε εξωτερικό χώρο. Η έκθεση στο φως του ήλιου βοηθά στην σύνθεση της βιταμίνης D, η οποία αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο και ο χρόνος στη φύση αποδεδειγμένα ανακουφίζει από το στρες.

Ακολουθήστε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή

Όλα όσα τρώτε θρέφουν το σώμα σας και τον εγκέφαλό σας. Οι υδατάνθρακες αυξάνουν την σεροτονίνη, έναν νευροδιαβιβαστή του εγκεφάλου που έχει ηρεμιστική δράση στη διάθεση. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη αυξάνουν την νορεπινεφρίνη, την ντοπαμίνη και την τυροσίνη, που μας κρατούν σε εγρήγορση. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που θρέφουν κάθε κύτταρο στο σώμα μας, περιλαμβανομένων των ουσιών που επηρεάζουν τη διάθεση. Οι τροφές που περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα ( υπάρχουν στα ψάρια, στους ξηρούς καρπούς και  στο λιναρόσπορο) βελτιώνουν την διάθεση και αποκαθιστούν την δομική ακεραιότητα των εγκεφαλικών κυττάρων που είναι απαραίτητα για τις γνωστικές λειτουργίες.

Κρατήστε επαφή με τους ανθρώπους που αγαπάτε

Οι άνθρωποι που έχουν κοινωνικές σχέσεις, ζουν περισσότερο και έχουν καλύτερη συνολική υγεία. Οι κοινωνικές επαφές δεν βοηθούν μονάχα στην καταπολέμηση της απομόνωσης όταν δεν νιώθουμε συναισθηματικά καλά αλλά επιβεβαιώνουν ότι η ζωή εξαρτάται από τις σχέσεις μας. Είμαστε κοινωνικά όντα και έχουμε ανάγκη την επαφή με άλλους ανθρώπους. Οι άνθρωποι που αγαπάτε και εμπιστεύεστε σας κατανοούν, σας βοηθούν να λύσετε τα προβλήματά σας, σας ακούνε ενεργά , ενισχύουν την αυτοπεποίθηση σας και σας βοηθούν να αντιμετωπίσετε την ανησυχία ή το στρες.

Προσφέρετε  βοήθεια

Κάντε κάτι για κάποιον άλλο. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι όταν βοηθάμε τους άλλους αυτό έχει πολλά οφέλη στο πως νιώθουμε για τον εαυτό μας. Όταν προσφέρετε βοήθεια και είστε ευγενικοί είναι ένας σπουδαίος τρόπος να χτίσετε την αυτοεκτίμησή σας. Η προσφορά εμπλουτίζει τη ζωή σας.

Κάντε ένα διάλλειμα

Όταν νιώθετε πίεση και τα πράγματα σας φαίνονται πολύ δύσκολα, κάντε ένα βήμα πίσω για μια στιγμή. Κάντε οτιδήποτε σας χαλαρώνει μέχρι να νιώσετε καλύτερα. Μερικές φορές το καλύτερο πράγμα που έχετε να κάνετε είναι να πάρετε μερικές βαθιές αναπνοές. Κλείστε τα μάτια σας και αναπνεύστε βαθιά.

Κοιμηθείτε καλά

Ο ύπνος βοηθά στην ανανέωση του μυαλού και του σώματος. Το ανοσοποιητικό σύστημα επιδιορθώνεται, ο εγκέφαλος ξεκουράζεται και αποκτάτε ενέργεια ενώ κοιμάστε. Χωρίς επαρκή ύπνο, το σώμα σας δεν λειτουργεί όσο καλά θα έπρεπε. Οι μελέτες δείχνουν ότι η έλλειψη ύπνου έχει σημαντική επίδραση στη διάθεση. Προσπαθήστε να κοιμάστε και να ξυπνάτε τις ίδιες ώρες καθημερινά, και να έχετε μια ρουτίνα ύπνου. Κλείστε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές μια ώρα πριν κοιμηθείτε, περιορίστε την κατανάλωση καφεΐνης πριν τον ύπνο , διατηρήστε το υπνοδωμάτιο καθαρό.

Δείξτε αγάπη στον εαυτό σας

Είναι πολύ σημαντικό να δείχνετε συμπόνια και αγάπη προς τον εαυτό σας. Οι θετικές δηλώσεις βοηθούν ώστε να χτίσετε μια θετική σχέση με τον εαυτό σας. Αυτό που σκοτώνει την αυτοπεποίθηση και την αγάπη προς τον εαυτό είναι η συνεχής αρνητική αυτοκριτική. Πολλές φορές κρίνουμε αυστηρά και σκληρά τον εαυτό μας. Όταν παρατηρείτε αυτή την αρνητική συζήτηση μετατρέψετε την σε θετική και μιλήστε ευγενικά στον εαυτό σας όπως θα μιλούσατε σε ένα φίλο σας.

Έχετε τη δύναμη να κάνετε θετικές αλλαγές για να βελτιώσετε την διάθεση και την ψυχική σας υγεία. Μην περιμένετε μέχρι να εμφανιστεί μια κρίση για να βάλετε σε προτεραιότητα τον εαυτό σας. Η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να φροντίσετε τον εαυτό σας.
gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more