Ποια είναι τα οφέλη του αμύγδαλου;

αμύγδαλο. αμύγδαλα. θρεπτικά συστατικά αμύγδαλου, οφέλη αμύγδαλου

Αμύγδαλο

Αν και τα αμύγδαλα συχνά αναφέρονται ως ξηρός καρπός, στην πραγματικότητα είναι βρώσιμοι καρποί σε σχήμα δακρύων που αποτελούν το φρούτο της αμυγδαλιάς. Τα αμύγδαλα μπορεί να έχουν φλούδα ή όχι.

Θρεπτικά συστατικά αμύγδαλου

Τα αμύγδαλα περιέχουν υψηλά ποσοστά λιπαρών οξέων , αλλά είναι μονοακόρεστα λιπαρά τα οποία βοηθούν στην προστασία της καρδιάς διατηρώντας τα επίπεδα της HDL χοληστερόλης (καλής χοληστερόλης) και μειώνοντας την LDL χοληστερόλη (κακή χοληστερόλη). Είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και πρωτεΐνης και περιέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη Ε, το σελήνιο, ο ψευδάργυρος, το ασβέστιο, το μαγνήσιο και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ειδικά το φολικό οξύ και η βιοτίνη.

Αντιοξειδωτικά

Τα αμύγδαλα είναι εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών, μεγάλο μέρος των οποίων συγκεντρώνεται στο καφέ τμήμα του αμύγδαλου. Το οξειδωτικό στρες είναι μια ανισορροπία ανάμεσα στην παραγωγή ελεύθερων ριζών και την ικανότητα του σώματος να καταπολεμήσει τις επιβλαβείς επιπτώσεις τους. Τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στα αμύγδαλα προστατεύουν από το οξειδωτικό στρες.

Η βιταμίνη Ε είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη με αντιοξειδωτική δράση. Συσσωρεύεται στις μεμβράνες των κυττάρων και τα προστατεύει από την οξειδωτική βλάβη. Τα αμύγδαλα αποτελούν μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε, η οποία μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, άνοιας ή νοσημάτων του καρδιαγγειακού.

Οφέλη αμύγδαλου

Υγεία πεπτικού

Τα ωμά και τα καβουρδισμένα αμύγδαλα έχει βρεθεί ότι δρουν ως πρεβιοτικά, τα οποία περιέχουν ωφέλιμα βακτήρια για το έντερο που συνδέονται με την ανοσία, την καταπολέμηση της φλεγμονής  και την ψυχική υγεία. Η κατανάλωση αμυγδάλων προκαλεί σημαντικές αλλαγές στο μικροβίωμα του εντέρου, μειώνει τα παθογόνα βακτήρια και αυξάνει την ποικιλία των καλών βακτηρίων , τα οποία βοηθούν στη ρύθμιση του βάρους, της ινσουλίνης, της χοληστερόλης και της φλεγμονής.

Υγεία της καρδιάς

Τα αμύγδαλα προστατεύουν την καρδιά με διαφορετικούς τρόπους. Διατηρούν ή αυξάνουν τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης και μειώνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης. Βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και βελτιώνουν την λειτουργία των αγγείων, καθώς βοηθούν τα αιμοφόρα αγγεία να χαλαρώσουν και μειώνουν την ακαμψία των αρτηριών. Τα αμύγδαλα βοηθούν στη μείωση του λίπους στην κοιλιά και στα πόδια.

Ρύθμιση σωματικού βάρους

Η κατανάλωση αμυγδάλων έχει συνδεθεί με τη μείωση του δείκτη μάζας σώματος ή BMI. Ο συνδυασμός καλών λιπαρών , φυτικής πρωτεΐνης και φυτικών ινών στα αμύγδαλα προκαλεί την αίσθηση του κορεσμού και έτσι μειώνεται η αίσθηση της πείνας.

Υγεία του δέρματος

Τα καλά λιπαρά βοηθούν στην υγεία του δέρματος, αλλά τα αμύγδαλα μπορούν να γυρίσουν το χρόνο πίσω όσον αφορά τα σημάδια της γήρανσης του δέρματος. Οι μελέτες σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση έχουν δείξει μείωση των ρυτίδων.

Υγεία του εγκεφάλου

Τα αμύγδαλα είναι μια από τις καλύτερες τροφές για τον εγκέφαλο καθώς περιέχουν υψηλά ποσοστά ριβοφλαβίνης και L-καρνιτίνης. Αυτές οι δύο ουσίες προλαμβάνουν την εξασθένηση των γνωστικών ικανοτήτων και υποστηρίζουν την υγιή νευρολογική δραστηριότητα, μειώνοντας την φλεγμονή στον εγκέφαλο.

Πρόληψη του διαβήτη

Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε καλά λιπαρά, πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Όλα αυτά τα καθιστούν μια εξαιρετική επιλογή για τους ανθρώπους με διαβήτη. Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στο σώμα, καθώς ρυθμίζουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα και ελέγχουν τον τρόπο με τον οποίο απορροφώνται και χρησιμοποιούνται από το σώμα. Η κατανάλωση αμυγδάλων προλαμβάνει την αντίσταση στην ινσουλίνη, η οποία εμφανίζεται όταν το σώμα σταματά να αντιδρά στην ινσουλίνη και επιτρέπει στη γλυκόζη να αυξηθεί αρκετά. Το μαγνήσιο που υπάρχει στα αμύγδαλα εμπλέκεται σε πολλές διαδικασίες και μία από αυτές είναι η ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα. Το 25-38% των ασθενών με διαβήτη τύπου 2 έχουν ανεπάρκεια μαγνησίου. Η αποτελεσματική αντιμετώπιση της ανεπάρκειας μειώνει σημαντικά τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα και βελτιώνει τη λειτουργία της ινσουλίνης.

Υγεία των οστών

Τα οστά συνεχώς ανανεώνονται μέσω μιας δυναμικής διαδικασίας, που περιλαμβάνει κύτταρα που αποδομούν τα οστά που ονομάζονται οστεοκλάστες και  κύτταρα που σχηματίζουν τα οστά που ονομάζονται οστεοβλάστες. Η οστεροπόρωση προκαλείται από μια ανισορροπία ανάμεσα στη σύνθεση και στην αποδόμηση των οστών και συχνά σχετίζεται με ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν στη διάρκεια της εμμηνόπαυσης.

Η κατανάλωση αμυγδάλων έχει αποδειχθεί ότι αναστέλλει τη δράση και τη λειτουργία των οστεοκλαστών και έτσι μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης οστεοπόρωσης. Τα αμύγδαλα περιέχουν υψηλό ποσοστό ασβεστίου που παίζει σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό των οστών.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more