Κάνε το Τεστ
ήρεμη δύναμη, πως να γίνετε μια ήρεμη δύναμη, ήρεμο μυαλό, αγχωμένο μυαλό, πως μπορώ να καλλιεργήσω την ηρεμία, συναισθηματική αντοχή, αντοχή στις δυσκολίες, με ποιους τρόπους μπορώ να ενισχύσω την συναισθηματική μου αντοχή, γιατί είναι σημαντικό να έχουμε ήρεμο μυαλό, πως χτίζουμε ένα ήρεμο μυαλό

Πως να γίνετε μια ήρεμη δύναμη

Πως να γίνετε μια ήρεμη δύναμη

Η ζωή μας σίγουρα δεν είναι πάντα εύκολη. Είναι γεμάτη σκαμπανεβάσματα. Οι αλλαγές, στην προσωπική και στην επαγγελματική μας ζωή, είναι συνεχείς. Πάντα κάτι μας ανησυχεί. Ωστόσο, μπορεί κάποιος να γίνει μια ήρεμη δύναμη. Για να το επιτύχει αυτό η διατήρηση της ηρεμίας και η ενίσχυση της αντοχής είναι πολύ σημαντική.

Η συναισθηματική αντοχή ενισχύεται όταν παραμένουμε ήρεμοι σε απρόβλεπτες καταστάσεις. Είναι το εσωτερικό μας κίνητρο, μια εσωτερική δύναμη με την οποία μπορούμε να διαχειριζόμαστε τον εαυτό μας σε όλες τις δυσκολίες που προκύπτουν.

Η συναισθηματική αντοχή είναι ένας τρόπος ζωής που περιλαμβάνει την πίστη στον εαυτό, την συμπόνια προς τον εαυτό και την αυτογνωσία. Είναι ο τρόπος με τον οποίο επιτρέπουμε στον εαυτό μας να δει τις δυσκολίες ως προσωρινές και μας κρατά δυνατούς μέσα στον πόνο και στις προκλήσεις.

Μια βασική πτυχή της συναισθηματικής αντοχής είναι η αποδοχή ότι η πραγματικότητα είναι απρόβλεπτη κάποιες φορές.

Το άγχος της καθημερινότητας είναι τόσο έντονο, που κάποιες φορές μας οδηγεί στο burnout, υπονομεύει την παραγωγικότητα και οδηγεί στην εξουθένωση.

Φυσικά, υπάρχει και άλλος τρόπος για την αντιμετώπισή του, ο ήρεμος τρόπος. Η καλλιέργεια ενός πιο ήρεμου μυαλού δεν σημαίνει ότι θα μας πνίγουν οι υποχρεώσεις. Αντιθέτως, τα στοιχεία δείχνουν ότι ενισχύει την συγκέντρωση, την ενέργεια και τη δημιουργικότητα. Και η επιστήμη υποδεικνύει κάποιους απλούς τρόπους για να αποκτήσουμε ηρεμία και αντοχή σε αυτό το χαοτικό τρόπο ζωής.

Αγχωμένο μυαλό και ήρεμο μυαλό

Το στρες δεν είναι ένας μηχανισμός που πρέπει να είναι ενεργός συνεχώς. Αντιθέτως,  πρέπει να ενεργοποιείται μόνο σε απειλητικές καταστάσεις για τη ζωή. Για αυτό διαρκεί λίγο επειδή επηρεάζει το σώμα, την υγεία και την ενέργειά μας. Επίσης,  επηρεάζει την συναισθηματική μας νοημοσύνη και τις αποφάσεις που παίρνουμε. Όταν κάποιος νιώθει έντονο στρες, είναι πιο πιθανό να αντιδρά σε αυτές.

Επίσης, το στρες μας κάνει να βλέπουμε τον κόσμο διαφορετικά. Επηρεάζει τη συγκέντρωσή μας, και δεν μας αφήνει να δούμε την μεγάλη εικόνα. Όταν είμαστε ήρεμοι, η προσοχή μας είναι πιο ευρεία. Στην πραγματικότητα, βλέπουμε περισσότερα πράγματα.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι παρατηρούμε περισσότερα πράγματα στους άλλους ανθρώπους και μπορούμε να επικοινωνήσουμε καλύτερα. Το έντονο στρες μας κάνει να επικεντρωνόμαστε στον εαυτό μας για εξελικτικούς λόγους. Οι προγονοί μας ένιωθαν στρες, επειδή έπρεπε να επιβιώσουν. Έτσι, έπρεπε να συγκεντρωθούν στον εαυτό τους για να σώσουν τη ζωή τους.

Όταν νιώθουμε στρες, είναι λιγότερο πιθανό να παρατηρήσουμε αν ένας δικός μας άνθρωπος είναι εξαντλημένος ή νιώθει λύπη, και για αυτό να είναι πιο νευρικός. Ωστόσο,   όταν είμαστε πιο ήρεμοι, αυτό σημαίνει ότι έχουμε περισσότερη συμπόνια. Βλέπουμε ότι οι άνθρωποι γύρω μας χρειάζονται το χρόνο τους και το χώρο τους και κάνουμε ότι μπορούμε για να τους στηρίξουμε.

Όταν είμαστε ήρεμοι, μπορούμε να διαχειριστούμε την ενέργειά μας επειδή δεν μας καταβάλει η κόπωση, και δεν φορτώνουμε το συμπαθητικό νευρικό μας σύστημα. Η ηρεμία μας βοηθά να επικεντρωθούμε σε όσα έχουμε ανάγκη.

Αν θέλετε να ενισχύσετε την παραγωγικότητα, την δημιουργικότητα και να έχετε πρόοδο στη δουλειά σας ή να λύσετε κάποια βασικά προβλήματα της ζωής σας, τότε η ηρεμία είναι το κλειδί.

Πώς μπορώ να καλλιεργήσω την ηρεμία;

Όλοι μας γνωρίζουμε πως νιώθουμε σε καταστάσεις  στρες. Οι περισσότεροι από εμάς είμαστε πολύ καλοί στο να ενεργοποιούμε το μηχανισμό του στρες. Η ερώτηση είναι πως μπορούμε να τον απενεργοποιήσουμε; Υπάρχουν τεχνικές που μας βοηθούν να είμαστε πιο ήρεμοι και να διαχειριζόμαστε καλύτερα όσα συμβαίνουν  στη ζωή μας.

1. Τεχνικές αναπνοών

Η αναπνοή μας είναι ένας πανίσχυρος τρόπος να ρυθμίζουμε τα συναισθήματά μας και είναι κάτι που το θεωρούμε δεδομένο. Μέσω της αναπνοής, μπορούμε να ενεργοποιήσουμε το παρασυμπαθητικό νευρικό μας σύστημα, που προάγει την ηρεμία στο σώμα.

Με την αναπνοή μας μπορούμε να αλλάξουμε τα συναισθήματά μας. Οι μελέτες δείχνουν ότι διαφορετικοί άνθρωποι με διαφορετικά συναισθήματα έχουν διαφορετικά μοτίβα αναπνοής.

Μια από τις πιο αποτελεσματικές ασκήσεις αναπνοών είναι να παίρνετε μια βαθιά ανάσα (να μετράτε μέχρι το 4), να κρατάτε την αναπνοή σας (να μετράτε μέχρι το 6-8) και στην συνέχεια να εκπνέετε. Όταν το κάνετε αυτό, χάρη στις βαθιές εκπνοές, ενεργοποιείτε το παρασυμπαθητικό νευρικό σας σύστημα, μειώνετε το ρυθμό της καρδιάς και την αρτηριακή σας πίεση.

2. Συμπόνια προς τον εαυτό

Συχνά είμαστε οι χειρότεροι κριτές του εαυτού μας. Σκεφτόμαστε ότι η κριτική θα ενισχύσει την αυτογνωσία μας και θα μας κάνει να δουλέψουμε πιο σκληρά. Αλλά αυτό είναι ένας μύθος. Στην πραγματικότητα, η αυτοκριτική καταστρέφει την αντοχή μας. Δεν μας αφήνει να μάθουμε από τα λάθη μας, αυξάνει το άγχος και την κατάθλιψη, και δεν μας επιτρέπει να ξεπεράσουμε γρήγορα τις δυσκολίες.

Φανταστείτε κάποιον που τρέχει μαραθώνιο για πρώτη φορά στη ζωή του, και τελικά σκοντάφτει και πέφτει. Κάποιος μπορεί να πει, "Είσαι ένας αποτυχημένος, δεν είσαι δρομέας. Τι κάνεις εδώ; Πήγαινε σπίτι σου." Αυτό το άτομο, είναι η εσωτερική, επικριτική φωνή μας. Η συμπόνια προς τον εαυτό είναι μια άλλη φωνή, που λέει, "Όλοι πέφτουν, αυτό είναι φυσιολογικό. Είσαι καταπληκτικός."

Η συμπόνια προς τον εαυτό είναι η ικανότητα να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας. Να τα παρατηρούμε , χωρίς να κάνουμε κριτική. Η συμπόνια προς τον εαυτό επίσης περιλαμβάνει την κατανόηση ότι όλοι κάνουν λάθη και αυτό είναι κομμάτι της ανθρώπινης ύπαρξης. Και είναι η ικανότητα να μιλάμε για τον εαυτό μας με τον τρόπο που θα μιλούσαμε σε έναν φίλο που έχει αποτύχει, ευγενικά και ζεστά.

Όταν υιοθετούμε αυτή τη στάση, είμαστε πιο ήρεμοι, έχουμε λιγότερο στρες, όπως επίσης και χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης. Έχουμε επίσης, περισσότερη αντοχή, δεν φοβόμαστε τις αποτυχίες και έχουμε κίνητρο.

3. Σύνδεση

Πόσο συχνά είστε παρόντες για έναν άλλο άνθρωπο 100%; Πότε ήταν η τελευταία φορά που κάποιος που ήταν μαζί σας ήταν 100% παρών σε εσάς, ακόμη και η γυναίκα σας;

Η μοναξιά είναι μια επιδημία της εποχής μας. Όμως, τα συναισθήματα της μοναξιάς είναι καταστροφικά για το σώμα και το μυαλό μας, και οδηγούν σε προβλήματα υγείας ακόμη και πρόωρο θάνατο. Το στρες και η έλλειψη ηρεμίας στο σημερινό κόσμο συμβάλλουν στην μοναξιά.

Η μεγαλύτερη ανθρώπινη ανάγκη μας, μετά την τροφή και τη στέγη, είναι η σύνδεση με τους ανθρώπους με θετικό τρόπο. Από τη στιγμή που γεννιόμαστε μέχρι τη στιγμή που πεθαίνουμε, έχουμε μια βαθιά ανάγκη να νιώθουμε ότι ανήκουμε κάπου. Όταν καλύπτουμε αυτή την ανάγκη, νιώθουμε πιο ήρεμοι. Η ωκυτοκίνη που απελευθερώνεται όταν συνδεόμαστε με τους ανθρώπους γύρω μας, μας ηρεμεί. Όταν αντιμετωπίζουμε δυσκολίες, οι μελέτες δείχνουν ότι οι σχέσεις μας παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην αντοχή μας.

Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τη σύνδεση με τους άλλους; Μπορούμε να φροντίζουμε τον εαυτό μας και την ευεξία μας με τεχνικές όπως οι αναπνοές και η συμπόνια προς τον εαυτό, ώστε να στρέφουμε την προσοχή μας προς τα έξω. Τα θετικά συναισθήματα όπως η ηρεμία μας κάνουν να νιώθουμε πιο κοντά στους άλλους.

4. Συμπόνια προς τους άλλους

Φανταστείτε μια μέρα στην οποία τα πράγματα δεν πάνε καλά για εσάς. Και στη συνέχεια σας παίρνει τηλέφωνο ένας φίλος σας που έχει πραγματική ανάγκη και αμέσως τρέχετε να τον βοηθήσετε. Τι συμβαίνει στο μυαλό σας εκείνη τη στιγμή;

Ξαφνικά όλη σας η ενέργεια είναι διαθέσιμη για το φίλο σας. Και αυτό δείχνει τον αλτρουισμό και τη συμπόνια σας.

Ξαφνικά νιώθετε πολύ καλύτερα, επειδή κάθε πράξη ευγένειας μας δίνει θετική ενέργεια. Όταν νιώθουμε συμπόνια, η καρδιά μας πλημμυρίζει με θετικά συναισθήματα και το παρασυμπαθητικό νευρικό μας σύστημα ενεργοποιείται.

Η ευγένεια και η συμπόνια μπορούν να μας προστατεύσουν από τις δυσκολίες. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που έχουν βιώσει τραυματικές εμπειρίες στη ζωή τους ζουν λιγότερο. Όμως, υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που ζουν περισσότερο. Τι συμβαίνει με αυτούς;

Αυτό που έδειξαν τα στοιχεία είναι ότι έμειναν δεσμευμένοι να βοηθούν τους φίλους και την οικογένειά τους, και να βοηθούν σε απλά πράγματα όπως η μετακίνηση, τα ψώνια, οι δουλειές του σπιτιού και το μεγάλωμα των παιδιών. Η προσφορά είναι ο καλύτερος τρόπος για να ανθίσει μια κοινωνία, και δίνει έμπνευση και ενέργεια.

ήρεμη δύναμη

Με ποιους τρόπους μπορώ να χτίσω την συναισθηματική μου αντοχή και να βοηθήσω τον εαυτό μου να ξεπεράσει τις δυσκολίες;

Αυτογνωσία

Η αυτογνωσία είναι η ικανότητα να ελέγχουμε τα συναισθήματα, τις εσωτερικές μας συγκρούσεις. Μέσω της αυτογνωσίας, αποκτάμε μια βαθύτερη γνώση για το πως τα συναισθήματα συμβάλλουν στις πράξεις μας. Αντί να ψάχνουμε βοήθεια από έξω, ή να κρίνουμε τους άλλους, η αυτογνωσία μας δίνει τη δύναμη να ψάχνουμε μέσα μας για λύσεις. Όταν γνωρίζουμε καλά τον εσωτερικό μας εαυτό, αυτό μας βοηθά να είμαστε συνειδητοποιημένοι.

Συναισθηματικός έλεγχος

Οι άνθρωποι που έχουν αυτοέλεγχο μπορούν να ανακατευθύνουν και  να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους. Είναι λιγότερο πιθανό να κατακλύζονται από το στρες ή να επηρεάζει τις ζωές του. Σκέφτονται δύο φορές πριν κάνουν οτιδήποτε.

Επιμονή

Η επιμονή βοηθά τους ανθρώπους να μένουν αφοσιωμένοι και δεσμευμένοι σε ότι κάνουν. Είτε αντιμετωπίζουν προκλήσεις ,εμπόδια και δυσκολίες,  διατηρούν την εσωτερική τους δύναμη.

Ευέλικτη σκέψη

Η ευέλικτη σκέψη είναι μια σημαντική πτυχή της ψυχικής υγείας που συμβάλλει στην προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη κάθε ανθρώπου.

Είναι μια βασική κοινωνική δεξιότητα που περιλαμβάνει την λογική σκέψη, την ευτυχία, και την θετική σκέψη. Ένα άτομο με αυτές τις δεξιότητες,  με αυτές τις εμπειρίες έχει συναισθηματική αντοχή και μπορεί να έχει ισορροπία στη ζωή.

Διαπροσωπικές σχέσεις

Όταν κάποιος έχει υγιείς προσωπικές σχέσεις,  τότε έχει συναισθηματική αντοχή. Αν κάποιος έχει τη δύναμη να δημιουργεί υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις σε προσωπικό ή επαγγελματικό επίπεδο, έχει κάνει ήδη αρκετά βήματα για μια ζωή γεμάτη αντοχή. Όλοι είμαστε κοινωνικά όντα, και όταν είμαστε περικυκλωμένοι από ανθρώπους μας δίνει την ενέργεια να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες. Για να ενισχύσουμε την συναισθηματική μας αντοχή, πρέπει να έχουμε την ικανότητα να ζούμε τις διαπροσωπικές μας σχέσεις και να είμαστε ανοιχτοί σε νέες δεξιότητες.

Γιατί είναι σημαντικό να χτίζουμε την αντοχή μας;

Όταν βιώνουμε ευαίσθητες και απρόβλεπτες καταστάσεις στις οποίες νιώθουμε ότι τα πράγματα είναι έξω από τον έλεγχό μας, είναι μεγάλη πρόκληση να βρούμε σταθερότητα και ασφάλεια ενάντια στα εμπόδια , να τα ξεπεράσουμε και να ζήσουμε τη ζωή μας.

Σε περιόδους στρες, είναι σημαντικό για πολλούς λόγους, να έχουμε συναισθηματική ισορροπία, και να δουλεύουμε για την ψυχική μας υγεία ώστε να αναπτύξουμε μηχανισμούς για την προστασία μας.

Τα οφέλη της αντοχής

Τα οφέλη της αντοχής είναι πολλά. Όταν αντιμετωπίζουμε μια πρόκληση, η αντοχή μας βοηθά να αναπτύξουμε νέες δεξιότητες και ταλέντα ώστε να μπορέσουμε να ευημερήσουμε.

Με την αντοχή μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες και να βασιστούμε στις δυνάμεις μας για να επιτύχουμε. Ίσως,  τα πράγματα να μην εξελιχθούν όπως τα είχαμε φανταστεί, αλλά η αντοχή μας δίνει τη δύναμη να αποδεχτούμε το αποτέλεσμα και να προχωρήσουμε με θετική σκέψη.

Απελευθερώστε την ήρεμη δύναμη που κρύβετε μέσα σας

Η ζωή είναι γεμάτη προκλήσεις. Ωστόσο, εξαρτάται από εμάς αν θα σπαταλήσουμε ή όχι το χρόνο μας. Ότι και να κάνουμε, το θέμα είναι να μην τα παρατήσουμε. Με τη βοήθεια της ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ μπορούμε να επεξεργαστούμε τα γεγονότα και να προχωρήσουμε. Η εσωτερική μας δύναμη είναι η κινητήριος δύναμη που μας βοηθά να αναγνωρίζουμε πότε πρέπει να αντιδράμε και μας δίνει τη δύναμη να το κάνουμε. Είναι σημαντικό να ακούμε και να πιστεύουμε σε αυτή.

Η αντοχή μπορεί να διαφέρει για τον κάθε άνθρωπο, αλλά η ψυχική δύναμη μας δείχνει ότι μπορούμε να εξελιχθούμε από τις δυσκολίες.

Η καλλιέργεια της ηρεμίας δεν σημαίνει ότι θα αποφεύγετε κάθε αρνητικό συναίσθημα. Αντιθέτως, σημαίνει ότι έχετε την ενέργεια, την νοοτροπία και την αντοχή να αντιμετωπίσετε κάθε καταιγίδα.