Ταχυκαρδία μετά το φαγητό

ταχυκαρδία μετά το φαγητό, συμπτώματα ταχυκαρδίας μετά το φαγητό, αιτίες ταχυκαρδίας μετά το φαγητό, παράγοντες που συμβάλλουν στην ταχυκαρδία μετά το φαγητό, αντιμετώπιση της ταχυκαρδίας μετά το φαγητό

Ταχυκαρδία μετά το φαγητό

Η ταχυκαρδία μετά το φαγητό ή όταν ξαπλώνουμε είναι κάτι πολύ σύνηθες . Οι φυσιολογικοί παλμοί της καρδιάς είναι 60-100 το λεπτό αλλά στην ταχυκαρδία αυτός ο αριθμός μπορεί να είναι μεγαλύτερος. Γενικά, η ταχυκαρδία δεν αποτελεί λόγο ανησυχίας καθώς μπορεί να συμβεί εξαιτίας πολλών παραγόντων όπως η κατανάλωση καφεΐνης, η συναισθηματική μας κατάσταση και το άγχος. Σε σπάνιες περιπτώσεις η ταχυκαρδία μπορεί να είναι σοβαρή και σημάδι κάποιας πάθησης της καρδιάς. Η ταχυκαρδία μπορεί να αποτελεί ένδειξη μιας πιο σοβαρής κατάστασης αν συνυπάρχει με άλλα συμπτώματα όπως ο πόνος στο στήθος.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες στον τρόπο ζωής που συμβάλλουν στην ταχυκαρδία όπως η κατανάλωση φαγητού ή όταν ξαπλώνουμε. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό και τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποτρέψουμε;

Γιατί εμφανίζεται η ταχυκαρδία μετά το φαγητό; 

Η ταχυκαρδία είναι το αίσθημα ότι η καρδιά χτυπά γρήγορα ή φτερουγίζει. Μπορεί να είναι μια αίσθηση βάρους στο στήθος ή στο λαιμό. Αν και όλοι μας μπορεί να νιώθουμε ταχυκαρδία μετά το φαγητό αυτό είναι πιο συχνό φαινόμενο σε ανθρώπους παχύσαρκους ή σε ανθρώπους με ανορεξία.

Μια συχνή αιτία της ταχυκαρδίας μετά το φαγητό είναι ότι το γεύμα μπορεί να είναι πολύ βαρύ ή μεγάλο. Δηλαδή όταν το φαγητό είναι πλούσιο σε λιπαρά, υδατάνθρακες και ζάχαρη μπορεί να προκαλεί ταχυκαρδία. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε συντηρητικά όπως τα νιτρικά ή το όξινο γλουταμινικό νάτριο μπορεί να προκαλούν ταχυκαρδία. Για να μπορέσετε να αναγνωρίσετε ποιες τροφές σας προκαλούν ταχυκαρδία καλό είναι να καταγράφετε όσα τρώτε σε ένα ημερολόγιο.

Συμπτώματα ταχυκαρδίας μετά το φαγητό

Τα συμπτώματα που συνοδεύουν την ταχυκαρδία μετά το φαγητό περιλαμβάνουν:

  • Ναυτία
  • Ζαλάδα
  • Κόπωση ή εξουθένωση
  • Πόνο στο στήθος
  • Σφίξιμο στο στήθος
  • Έντονο χασμουρητό
  • Εφίδρωση και ανησυχία
  • Ενόχληση στο στομάχι
  • Δυσκολία στον ύπνο
  • Λαχάνιασμα

Άλλες αιτίες που προκαλούν ταχυκαρδία εκτός από το φαγητό περιλαμβάνουν:

  • Σωματική δραστηριότητα
  • Καφεΐνη ή νικοτίνη
  • Καταστάσεις όπως η χαμηλή αρτηριακή πίεση, οι παθήσεις του θυρεοειδή
  • Ορμονικές αλλαγές στις γυναίκες
  • Φάρμακα όπως τα αποσυμφορητικά, τα χάπια για δίαιτα
  • Φυτικά συμπληρώματα διατροφής
  • Ανώμαλα επίπεδα ηλεκτρολυτών

ταχυκαρδία μετά το φαγητό

Αιτίες ταχυκαρδίας μετά το φαγητό

Η ταχυκαρδία συνήθως είναι ένα αίσθημα παλμών που δείχνει ότι η  καρδιά χτυπά πιο δυνατά από το φυσιολογικό. Μπορεί να συνοδεύεται από μια παράξενη αίσθηση στο στήθος ή στο λαιμό, και ξαφνικά να συνειδητοποιείτε το ρυθμό της καρδιάς σας. Η καρδιά μπορεί να χτυπά δυνατά ή να φτερουγίζει.

Αλλά αυτή η αίσθηση σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά; Η καρδιά είναι ένα χρονόμετρο και κάποιες φορές μπορεί να σταματά να χτυπά ή να χτυπά όταν δεν πρέπει. Ευτυχώς, αυτές οι καταστάσεις είναι συνήθως ακίνδυνες και η καρδιά επιστρέφει στον φυσιολογικό της ρυθμό πολύ σύντομα.

Εκτός από τις παραπάνω αιτίες ταχυκαρδίας, όταν ξαπλώνουμε μπορεί να νιώθουμε την καρδιά μας να φτερουγίζει. Οι αιτίες που προκαλούν ταχυκαρδία στον ύπνο περιλαμβάνουν:

Η ταχυκαρδία μπορεί να επιδεινώνεται όταν ένα άτομο ξαπλώνει στην αριστερή του πλευρά. Αυτό συμβαίνει επειδή:

  • Όταν ξαπλώνουμε αλλάζουν οι απαιτήσεις του σώματος και όταν ξαπλώνουμε στην αριστερή πλευρά η καρδιά είναι πιο κοντά στο στήθος και στα πλευρά.
  • Όταν ξαπλώνουμε από την αριστερή πλευρά πιέζεται το στομάχι, ο πνεύμονας και η καρδιάς.
  • Όταν ξαπλώνουμε μετά το φαγητό τότε μπορεί να νιώθουμε ταχυκαρδία επειδή η κυκλοφορία του αίματος αυξάνεται και η καρδιά έχει υψηλότερες απαιτήσεις.

Όταν νιώθετε ταχυκαρδία μετά το φαγητό, τότε αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους:

  • Πρόσληψη καφεΐνης: η καφεΐνη υπάρχει σε πολλά φαγητά και αναψυκτικά, αλλά είναι ένα πιθανό διεγερτικό που προκαλεί νευρικότητα, αυξημένο καρδιακό ρυθμό και ταχυκαρδία. Υπάρχει σε πολλά ενεργειακά ποτά, στον καφέ, στο τσάι αλλά και στη σόδα και στις σοκολάτες.
  • Πρόσληψη νικοτίνης: η νικοτίνη είναι διεγερτική και αυξάνει το ρυθμό της καρδιάς. Το κάπνισμα πριν ή μετά το φαγητό μπορεί να αυξάνει τους χτύπους της καρδιάς.
  • Συναισθηματική κατάσταση: η ταχυκαρδία πολλές φορές είναι αποτέλεσμα της συναισθηματικής μας κατάστασης. Αν έχετε έντονο στρες ή ανησυχία κοντά στην ώρα του φαγητού, ίσως είναι πιο πιθανό να νιώθετε ταχυκαρδία.
  • Κατάποση: η κατάποση της τροφής ενεργοποιεί το συμπαθητικό νευρικό σύστημα και προκαλεί ταχυκαρδία.

Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω την ταχυκαρδία μετά το φαγητό;

Η θεραπεία της ταχυκαρδίας όταν ξαπλώνουμε εξαρτάται από την υποκείμενη αιτία της. Για παράδειγμα, αν κάποιος ξαπλώνει μετά από το φαγητό και νιώθει ταχυκαρδία ίσως να μην πρέπει να συνεχίσει αυτή τη συνήθεια. Αν ο καφές ή το κάπνισμα είναι η αιτία της ταχυκαρδίας, τότε αυτές οι συνήθειες πρέπει να αλλάξουν.

Κάποιες απλές και αποτελεσματικές επιλογές για την αντιμετώπιση της ταχυκαρδίας περιλαμβάνουν:

  • Μείωση του στρες και της ανησυχίας
  • Αποφυγή συγκεκριμένων φαγητών και ποτών
  • Αποφυγή της καφεΐνης και της νικοτίνης ή συγκεκριμένων αποσυμφορητικών ή φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής

Το πιο σημαντικό πράγμα για την αντιμετώπιση της ταχυκαρδίας είναι να γνωρίζετε την υποκείμενη αιτία ώστε να την αντιμετωπίσετε κατάλληλα.

Η μείωση της πρόσληψης της καφεΐνης είναι μια καλή αρχή. Καλό είναι να μην καταναλώνετε καφεΐνη αργά το απόγευμα , γιατί δυσκολεύει τον ύπνο το βράδυ.

Η διακοπή του καπνίσματος είναι επίσης μια καλή ιδέα (και ο βελονισμός είναι πολύ βοηθητικός). Μαζί με άλλα οφέλη στην υγεία, η διακοπή της χρήσης της νικοτίνης μειώνει την συχνότητα της ταχυκαρδίας. Αν δεν καταναλώνετε ουσίες που προκαλούν διέγερση, τότε η ταχυκαρδία μπορεί να έχει σχέση με την συναισθηματική σας κατάσταση. Μπορείτε να σημειώνετε τις τροφές που καταναλώνετε και τα συναισθήματά σας στη διάρκεια της ημέρας, όπως επίσης και την ταχυκαρδία. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να ανακαλύψετε μοτίβα που μπορείτε να αποφύγετε στο μέλλον.

Μπορείτε να αντιμετωπίσετε την ταχυκαρδία 

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για την αντιμετώπιση της ταχυκαρδίας, αλλά καλό είναι να μιλήσετε σε ένα γιατρό ώστε να  αξιολογήσει όλα τα συμπτώματα και να καταλήξει αν συντρέχει λόγος ανησυχίας. Αν τα συμπτώματα δεν είναι σοβαρά και παραμένουν ακίνδυνα, τότε κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής σας θα είναι ωφέλιμες. Τα ψυχοσωματικά συμπτώματα μπορεί να επηρεάζουν την καθημερινότητά σας και τη λειτουργικότητά σας. Είναι στο χέρι σας να κάνετε σοφές επιλογές και να προχωρήσετε.

Παράλληλα είναι σημαντικό να αντιμετωπίσετε και τους ψυχολογικούς παράγοντες που επιδεινώνουν ή δημιουργούν τα συμπτώματα. Το άγχος και η κακή διάθεση μπορεί να εντείνουν την ταχυκαρδία. Η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε τις ανησυχίες σας και να επεξεργαστείτε όλα τα συναισθήματα του φόβου και της αγωνίας.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more