Η δύναμη της θέλησης

θέληση, η δύναμη της θέλησης, τι είναι η θέληση, σημασία θέλησης, θέληση και επιτυχία, ενίσχυση θέλησης

Η Δύναμη της Θέλησης

Η θέληση είναι ένας συνδυασμός κουράγιου, ψυχικής αντοχής και αποφασιστικότητας. Για να επιτύχει κάποιος τους στόχους του χρειάζεται να έχει ψυχική αντοχή. Ως άνθρωποι έχουμε τεράστιες ικανότητες. Μπορούμε να λύσουμε πολύπλοκα προβλήματα, να ονειρευτούμε και να φανταστούμε νέες πιθανότητες και να μάθουμε πολύπλοκες δεξιότητες. Έτσι μπορούμε να καλλιεργήσουμε και τη θέλησή μας.

Τι είναι η θέληση;

Υπάρχουν πολλά συνώνυμα για τη θέληση όπως η αποφασιστικότητα, το κίνητρο. η αυτοπειθαρχία, ο αυτοέλεγχος. Όμως η θέληση είναι κάτι πιο συγκεκριμένο.  Σύμφωνα λοιπόν με τις μελέτες , η θέληση ορίζεται ως:

  • Η ικανότητα καθυστέρησης της ικανοποίησης, η αντίσταση στους άμεσους πειρασμούς ώστε να επιτύχετε τους μακροχρόνιους στόχους σας.
  • Η ικανότητα παράκαμψης μιας ανεπιθύμητης σκέψης, συναισθήματος ή παρόρμησης.
  • Η ικανότητα να αντιδράτε με ηρεμία αντί να αποκρίνεστε με έντονα συναισθήματα.
  • Η θέληση απαιτεί συνειδητή προσπάθεια και συχνά σημαντική συναισθηματική επένδυση.
  • Περιλαμβάνει αντίσταση στις παρορμήσεις, καταπολέμηση των πειρασμών, και διαφορετικές στρατηγικές για τη διατήρηση του ελέγχου.

Γιατί είναι σημαντική η θέληση;

Η θέληση βοηθά ώστε να επιτύχετε τους στόχους σας αλλά αποτελεί μόνο ένα κομμάτι του παζλ. Σε ένα πείραμα που έγινε σε παιδιά, τους ζητήθηκε να περιμένουν να φάνε ένα γλυκό ώστε να πάρουν στο τέλος δύο γλυκά αντί για ένα. Κάποια παιδιά έφαγαν αμέσως το γλυκό και έτσι επέλεξαν την άμεση ικανοποίηση ενώ κάποια άλλα που είχαν θέληση περίμεναν ώστε να πάρουν και το δεύτερο γλυκό. Αυτά τα παιδιά που μπορούσαν να καθυστερήσουν την ικανοποίηση είχαν καλύτερους βαθμούς, καλύτερη ακαδημαϊκή απόδοση και υψηλό μορφωτικό επίπεδο.

Η αυτοπειθαρχία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην επιτυχία. Οι μαθητές που είχαν αυτοέλεγχο είχαν καλύτερη απόδοση στο σχολείο, καλύτερους βαθμούς και υψηλές βαθμολογίες στα τεστ.

Άλλες μελέτες έδειξαν ότι οι άνθρωποι με υψηλή αυτοπειθαρχία είχαν καλύτερες δεξιότητες στις σχέσεις, είχαν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κάποιο πρόβλημα ψυχικής υγείας και είχαν συνολικά καλύτερη υγεία.

Η θέληση είναι το κλειδί για την επιτυχία;

Πολλοί άνθρωποι δεν έχουν θέληση και αυτό τους κρατά πίσω και τους απομακρύνει από τους στόχους τους. Η αλλαγή είναι δύσκολη και μεγάλο ποσοστό ανθρώπων πιστεύει ότι ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για την αλλαγή είναι η έλλειψη θέλησης.

Είναι πολύ σημαντικό πρώτα να αναγνωρίσετε τι είναι αυτό που θέλετε να αλλάξετε, να σκεφτείτε τα πιθανά εμπόδια που θα προκύψουν, να φτιάξετε ένα πλάνο δράσης, να ελέγχετε την πρόοδό σας, να διατηρείτε και να διαχειρίζεστε την αλλαγή και να αντιμετωπίσετε τα σκαμπανεβάσματα. Η θέληση παίζει κύριο ρόλο, αλλά δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που συμβάλλει στην επιτυχία.

Όλοι μας έχουμε θέματα με τη θέληση και τον αυτοέλεγχο, και οι περισσότεροι άνθρωποι φαίνεται να πιστεύουν ότι αυτή είναι μια ικανότητα που μπορείτε να την μάθετε και να την ενισχύσετε.

Πώς μπορείτε να βελτιώσετε τη θέληση;

  1. Μην προσπαθείτε συνεχώς να εξαντλείτε τη θέλησή σας. Εξασκηθείτε στον αυτοέλεγχο και αυτός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να ενισχύσετε την θέλησή σας, αν δεν δίνετε χρόνο στον εαυτό σας τότε εξαντλείτε την αποφασιστικότητά σας.
  2. Χρησιμοποιήστε τη φαντασία σας. Η φαντασία είναι μια πανίσχυρη μέθοδος για να βελτιώσετε τη θέλησή σας. Το σώμα συχνά ανταποκρίνεται σε φανταστικές καταστάσεις με τον ίδιο τρόπο που ανταποκρίνεται σε πραγματικά γεγονότα. Αν φαντάζεστε να είστε ξαπλωμένοι σε μια ήρεμη παραλία, να ακούτε τον απαλό ήχο των κυμάτων, να νιώθετε την αλμύρα στον αέρα, τότε νιώθετε το σώμα σας να χαλαρώνει. Αντιθέτως, αν φαντάζεστε ότι έχετε αργήσει σε ένα σημαντικό ραντεβού, το σώμα σας νιώθει ένταση. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την φαντασία για να χτίσετε την θέλησή σας.
  3. Σκεφτείτε θετικά. Κάθε φορά που σας έρχεται στο μυαλό μια αρνητική σκέψη προσπαθήστε να σκεφτείτε κάτι θετικό.
  4. Δημιουργήστε νέες θετικές συνήθειες. Χρειάζεστε τις θετικές συνήθειες όταν νιώθετε πίεση. Το στρες έχει τεράστια επίδραση στο σώμα μας και υπονομεύει τη θέληση. Όταν αγχώνεστε, συχνά υποκύπτετε σε παλιές συνήθειες είτε είναι καλές είτε κακές. Συνήθως αυτό δεν είναι μια συνειδητή επιλογή. Οι άνθρωποι καταφεύγουν σε παλιές συνήθειες χωρίς να σκέφτονται ότι είναι αγχωμένοι.

Φανταστείτε, να έχετε μια σημαντική εξέταση ή μια παρουσίαση. Ο βαθμός σας στο μάθημα ή η ευκαιρία για προαγωγή εξαρτώνται άμεσα από την απόδοσή σας. Αυτή είναι μια ψυχοπιεστική κατάσταση και το σώμα ανταποκρίνεται με την αύξηση των ορμονών του στρες όπως η κορτιζόλη.

Η γνώση είναι δύναμη. Για αυτό καλό είναι να αντιμετωπίσετε το στρες και όλα όσα ενεργοποιούν το μηχανισμό πάλης ή φυγής ώστε να αποφύγετε τις κακές συνήθειες. Μπορείτε να ανταποκρίνεστε στο στρες με πιο υγιεινές επιλογές όπως να ακούτε χαλαρωτική μουσική, να φαντάζεστε όμορφες εικόνες, να ασκείστε, οτιδήποτε λειτουργεί για εσάς. Η καλή διάθεση ενισχύει την θέληση.

Η θέληση είναι η ικανότητα να αντιστεκόμαστε στους πειρασμούς ώστε να επιτύχουμε τους στόχους μας μακροπρόθεσμα. Είναι ο αυτοέλεγχος των σκέψεων, των συναισθημάτων και των συμπεριφορών μας ώστε να φτάσουμε στην επιτυχία.

Δώστε χρόνο στον εαυτό σας και δείτε ειλικρινά τι είναι σημαντικό για εσάς. Με αυτό τον τρόπο θα ξέρετε που θέλετε να φτάσετε στη ζωή σας. Για να ενεργοποιήσετε τη θέλησή σας, πρέπει να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας γιατί είναι σημαντικό για εσάς να κάνετε κάτι. Αυτό σας δίνει κίνητρο και σας δεσμεύει στο στόχο σας.

Η θέληση από μόνη της δεν έχει αποτέλεσμα αν οι αποφάσεις σας βασίζονται στη λογική. Η θέληση βασίζεται στο συναισθηματικό κομμάτι του εγκεφάλου μας που πάντα έρχεται σε σύγκρουση με τη λογική.

Ο αυτοέλεγχος και η αυτοπειθαρχία λειτουργούν με βάση τα συναισθήματα, όχι εναντίον τους, για να δημιουργήσουν τη θέληση και έτσι να μπορέσετε να ξεπεράσετε τα εμπόδια και τις αντιξοότητες.

Αν νιώθετε απογοήτευση επειδή δεν έχετε αυτοέλεγχο για να αλλάξετε τη συμπεριφορά σας, θα νιώθετε άσχημα με τον εαυτό σας. Αν δεν σας αρέσει αυτό που είστε , θα αρχίσετε να νιώθετε ντροπή. Η ντροπή όμως δημιουργεί έντονη πίεση μέσα σας.

Εάν μια συμπεριφορά μας δεν μας κάνει να νιώθουμε καλά, η θέλησή μας εξαντλείτε. Δεν έχουμε κίνητρο να συνεχίσουμε ακόμη και αν ξέρουμε ότι είναι καλό για εμάς. Δουλέψτε με τα συναισθήματά σας, όχι εναντίον τους. Ακούστε όσα έχουν να σας πουν επειδή όταν το κάνετε, δεν θα νιώθετε πλέον ντροπή θα νιώθετε αγάπη για τον εαυτό σας.

Δεσμευτείτε σε πράγματα που πραγματικά απολαμβάνετε. Οι στόχοι που αποτελούν “θέλω” είναι πιο πιθανό να επιτευχθούν από τους στόχους που αποτελούν “πρέπει”. Αν θέλετε να αλλάξετε μια συνήθεια ή μια συμπεριφορά θα χρειάζεστε λιγότερη προσπάθεια αν πραγματικά το θέλετε.

Όσο περισσότερο εφαρμόζετε τις παραπάνω στρατηγικές τόσο θα ενισχύετε τη θέλησή σας:

  1. Κάντε ένα βήμα τη φορά. Πολλές φορές οι άνθρωποι τα παρατάνε όχι επειδή δεν έχουν θέληση, αλλά επειδή νιώθουν πίεση από το μέγεθος του στόχου που πρέπει να επιτύχουν. Ένας καλός τρόπος για να αντιμετωπίσετε αυτή την πίεση είναι να σπάσετε το στόχο σας σε μικρότερα κομμάτια και να τα βάλετε σε σειρά ώστε να σας οδηγήσουν στην επιτυχία.
  2. Να είστε ο εαυτός σας. Χρειάζεται τεράστια προσπάθεια να καταπιέσετε την πραγματική σας προσωπικότητα, τις προτιμήσεις σας και τις συμπεριφορές σας. Αυτό όμως υπονομεύει τη θέλησή σας. Οι άνθρωποι που θέλουν συνεχώς να ευχαριστούν τους άλλους χάνουν πιο εύκολα τη θέλησή τους συγκριτικά με τους ανθρώπους που είναι αυθεντικοί και δουλεύουν για τους στόχους και τις επιθυμίες τους.
  3. Μην βάζετε τον εαυτό σας σε πειρασμούς, ή αν το κάνετε να έχετε σχέδιο. Αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε στη σοκολάτα μην αγοράζετε σοκολάτες και τις έχετε στα συρτάρια σας. Με αυτό τον τρόπο δεν μπαίνετε στον πειρασμό να φάτε. Όταν γνωρίζετε τις αδυναμίες σας, ξέρετε και πως να τις διαχειριστείτε. Οι άνθρωποι που δεν μπαίνουν σε πειρασμούς είναι πιο πιθανό να επιτύχουν τους στόχους τους. Κάντε παρέα με τους σωστούς ανθρώπους. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι πολλές συμπεριφορές όπως η ευτυχία, το κάπνισμα, η συνεργασία επηρεάζονται από τους ανθρώπους με τους οποίους συνδεόμαστε βαθιά. Οι άνθρωποι με τους οποίους συναναστρεφόμαστε καθορίζουν τι άνθρωποι μπορούμε να γίνουμε. Για να αποκτήσετε αντοχή και νόημα στη ζωή σας, καλό είναι να επιλέγετε ανθρώπους που σκέφτονται και συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο.

Για να μπορέσετε να καλλιεργήσετε τη θέλησή σας έχετε τα παρακάτω στο μυαλό σας:

Η θέληση γίνεται πιο δυνατή με τακτική χρήση. Μπορείτε να ενισχύσετε τη θέλησή σας με μικρά πράγματα όπως το να φτιάχνετε το κρεβάτι σας κάθε πρωί που ξυπνάτε ή να επιλέγετε ένα φρούτο για σνακ. Ξεκινήστε με μικρά και απλά πράγματα και σταδιακά θα βελτιώσετε τις ικανότητες αυτοελέγχου.

Η θέληση είναι ένας μυς που μπορείτε να γυμνάσετε. Δεν είστε για πάντα δεμένοι με τις παλιές σας συνήθειες. Φυσικά, κάποιες συνήθειες είναι δύσκολο να αλλάξουν, αλλά όσο έχετε ένα στόχο στο μυαλό σας και δουλεύετε τη θέλησή σας, τίποτα δεν είναι αδύνατο.

Η θέληση είναι ένα καλό εργαλείο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αντισταθείτε στους περισπασμούς και να ενισχύσετε την παραγωγικότητά σας. Μπορείτε να γίνετε η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σας. Η δύναμη για να το καταφέρετε υπάρχει μέσα σας.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ