Κινόα: διατροφική αξία και οφέλη στην υγεία

κινόα, τι είναι η κινόα, η διατροφική αξία της κινόα, οφέλη της κινόα

Κινόα

Η κινόα είναι γνωστή ως η “μητέρα των δημητριακών”, καλλιεργείται εδώ και πέντε χιλιάδες χρόνια στην Νότια Αμερική και αποτελεί βασικό στοιχείο διατροφής της περιοχής λόγω της θρεπτικής της αξίας και της εύκολης προετοιμασίας. Λόγω της διατροφικής αξίας της, η κινόα με τον καιρό έγινε παγκοσμίως γνωστή ως superfood.

Τι είναι η κινόα;

Η κινόα είναι ένα δημητριακό που είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, μεταλλικά στοιχεία και βιταμίνες. Αν και η κινόα δρα σαν δημητριακό είναι στην πραγματικότητα σπόρος. Όταν η κινόα μαγειρευτεί γίνεται μαλακή και αφράτη, με ελαφριά γεύση καρυδιού. Μπορεί να γίνει νιφάδες, αλεύρι και φαγητά όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά.

Οι σπόροι της κινόα έχουν πολλές ποικιλίες και διαφορετικά χρώματα. Ωστόσο, οι άσπροι, οι κόκκινοι και οι μαύροι σπόροι είναι οι πιο γνωστές μορφές. Η λευκή κινόα χρειάζεται λίγο χρόνο για να μαγειρευτεί και έχει την πιο ήπια και τραγανή υφή, ενώ η κόκκινη είναι γνωστή για την πλούσια γεύση της και την τραγανή της υφή. Η μαύρη κινόα είναι η πιο γευστική και η πιο τραγανή αλλά απαιτεί περισσότερο χρόνο μαγειρέματος. Η κινόα είναι διαθέσιμη σε κίτρινο, πορτοκαλί, ροζ, πράσινο ή γκρι χρώμα δίνοντας στον καταναλωτή την ευκαιρία να επιλέξει.

Είναι η κινόα υγιεινή;

Η κινόα είναι μια καλή πηγή πρωτεΐνης, φυτικών ινών, σιδήρου, θειαμίνης και βιταμίνης Β6. Αποτελεί επίσης μια εξαιρετική πηγή φωσφόρου, μαγγανίου, μαγνησίου, και φολικού οξέος. Η  ασυνήθιστη σύνθεση και η εξαιρετική ισορροπία της σε πρωτεΐνη και λιπαρά οξέα μαζί με τα μεταλλικά στοιχεία, τα αντιοξειδωτικά και τις βιταμίνες την καθιστούν ένα πολύ υγιεινό φαγητό.

Η διατροφική αξία της κινόα

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΚΙΝΟΑ ΑΜΑΓΕΙΡΕΥΤΗ (100ΓΡ.)
Θερμίδες 120 kcal
Πρωτεϊνη 4.4 gr
Λίπος 1.92 gr
Υδατάνθρακες 21.3 gr
Φυτικές ίνες 2.8 gr
Ασβέστιο 17 mg
Σίδηρος 1.49 mg
Μαγνήσιο 64 mg
Κάλιο 172 mg
Ψευδάργυρος 1.09 mg
Χαλκός 0.192 mg
Μαγγάνιο 0.631 mg
Σελίνιο 2.8 μg
Βιταμίνη Ε 0.63 mg
Βιταμίνη Β6 0.123 mg

1. Η κινόα δεν περιέχει φυσικά γλουτένη

Αν κάποιος έχει ευαισθησία στη γλουτένη, κοιλιοκάκη ή δυσανεξία στη γλουτένη, η κινόα είναι η καλύτερη επιλογή καθώς δεν περιέχει καθόλου γλουτένη και προσφέρει πολλά θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά στον οργανισμό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη θέση άλλων τροφών όπως η πατάτα, η ταπιόκα και το καλαμπόκι. Έχει μεγαλύτερη θρεπτική αξία από το ρύζι καθώς περιέχει πρωτεΐνη, ασβέστιο, σίδηρο και φυτικές ίνες που κάνουν τη διατροφή πιο ισορροπημένη.

2. Είναι μια πλούσια πηγή πρωτεΐνης

Η κινόα είναι γνωστή ως το μοναδικό φυτικό προϊόν που είναι πλήρες σε πρωτεΐνη και περιέχει και τα εννέα βασικά αμινοξέα, τα οποία το σώμα δεν μπορεί να συνθέσει από μόνο του. Είναι πηγή αμινοξέων όπως η λυσίνη, η μεθειονίνη και η τρυπτοφάνη. Έχει περισσότερη πρωτεΐνη από το ρύζι  , το καλαμπόκι, το κριθάρι και τη βρώμη. Το να υπάρχει πρωτεΐνη στο γεύμα σας είναι σημαντικό για την υγεία του δέρματος, των μυών και των οστών.

3. Περιέχει μέταλλα

Πολλοί άνθρωποι δεν λαμβάνουν αρκετά θρεπτικά συστατικά όπως το κάλιο, το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος και ο σίδηρος. Η κινόα έχει υψηλά ποσοστά από αυτά τα τέσσερα μεταλλικά στοιχεία, ειδικά μαγνήσιο και σίδηρο. Το μαγνήσιο βοηθά στην χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων και στον έλεγχο του διαβήτη τύπου 2, καθώς βοηθά στην ρύθμιση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα και κρατά το σώμα υγιές, ελεύθερο από πονοκεφάλους, μυϊκές κράμπες και αϋπνία.

Ο σίδηρος είναι ένα από τα πιο σημαντικά μεταλλικά στοιχεία και είναι αναγκαίος για ένα εύρος διαδικασιών στο ανθρώπινο σώμα. Το συγκεκριμένο στοιχείο απαιτείται για πολλές λειτουργίες των ερυθροκυττάρων, τον μεταβολισμό και την καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου. Η κινόα είναι πλούσια σε σίδηρο και είναι κατάλληλη τροφή για αυτούς που έχουν ανεπάρκεια σιδήρου.

4. Υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ενώσεις

Η κινόα περιέχει υψηλά ποσοστά φλαβονοειδών. Τα φλαβονοειδή είναι ένα συγκεκριμένο είδος αντιοξειδωτικών που καταπολεμούν τις ασθένειες όπως η οστεοπόρωση, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο καρκίνος. Δύο φλαβονοειδή έχουν βρεθεί σε  υψηλά ποσοστά η κουερσετίνη και η καμφερόλη. Αυτά τα φλαβονοειδή έχουν αντιφλεγμονώδεις, αντιΐκές και αντικαταθλιπτικές ιδιότητες που βοηθούν στην υγεία και την ισορροπία.

5. Βελτιώνει την υγεία του δέρματος

Η κινόα περιέχει λυσίνη, η οποία είναι συστατικό κλειδί για τη σύνθεση του κολλαγόνου και της ελαστίνης. Βοηθά στην επανόρθωση του δέρματος και αντισταθμίζει την οξειδωτική δράση των ελεύθερων ριζών από τον ήλιο και την ρύπανση. Επίσης βοηθά στη μείωση των κηλίδων καθώς η κινόα περιέχει βιταμίνη Β που μειώνει τις κηλίδες και άλλα σημάδια γήρανσης.

6. Βοηθά στην απώλεια βάρους

Η κινόα περιέχει αδιάλυτες ίνες, βοηθά στην αύξηση του αισθήματος του κορεσμού, έτσι νιώθετε πλήρεις για περισσότερο χρόνο και βοηθά στην απώλεια βάρους. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνη, και έτσι αυξάνει το μεταβολισμό και μειώνει τις λιγούρες, έτσι μειώνεται η πρόσληψη θερμίδων. Η κινόα βοηθά τους χορτοφάγους να χάσουν βάρος και έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη πράγμα που σημαίνει ότι είναι ασφαλείς για διαβητικούς. Η κινόα αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για τους ανθρώπους που θέλουν να χάσουν βάρος.

Η κινόα είναι ένα δημητριακό χωρίς γλουτένη, πλούσιο σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Περιέχει και τα εννέα αμινοξέα και αυτό την κάνει εξαιρετική επιλογή για χορτοφάγους, vegan και ανθρώπους που θέλουν να κόψουν το κρέας. Η κινόα επίσης περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β που βοηθούν στο μεταβολισμό. Επιπλέον η κινόα βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και  της χοληστερόλης, όπως επίσης μειώνει και τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα. Η κινόα θεωρείται μια υγιεινή τροφή που συμβάλλει στην υγεία μας.

Ενίσχυση του οργανισμού

Για την περαιτέρω γενική ενίσχυση του οργανισμού, του εγκεφάλου, του γαστρεντερικού και της αντιμετώπισης του στρες/άγχους, υπάρχουν αποτελεσματικές λύσεις μέσα από την ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ και το ΒΕΛΟΝΙΣΜΟ.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more