Παπάγια: ένα τροπικό φρούτο με μεγάλη θρεπτική αξία

παπάγια, θρεπτική αξία παπάγιας. θρεπτικά συστατικά παπάγιας, οφέλη παπάγιας στην υγεία

Παπάγια

Η παπάγια είναι ένα τροπικό φρούτο με κίτρινο-πορτοκαλί χρώμα. Ανήκει στην οικογένεια Caricaceae και καλλιεργείται εδώ και πολλούς αιώνες στο Μεξικό. Η γεύση της εξαρτάται από το αν είναι ώριμη ή άγουρη. Η ώριμη παπάγια είναι γλυκιά και η γεύση της μοιάζει με αυτή του πεπονιού, ενώ η άγουρη παπάγια δεν έχει γεύση.

Η παπάγια είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης C και μια μέτρια παπάγια καλύπτει το 224% των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη C.

Μία μέτρια παπάγια έχει:

  • 120 θερμίδες
  • 30gr υδατανθράκων
  • 2gr πρωτεΐνης

Η παπάγια είναι καλή πηγή:

  • Φολικού οξέος
  • Βιταμίνης Α
  • Μαγνησίου
  • Χαλκού
  • Παντοθενικού οξέος
  • Φυτικών ινών

Επίσης περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β και β-καροτένιο, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, βιταμίνη Ε, κάλιο, βιταμίνη Κ και λυκοπένιο , το ισχυρό αντιοξειδωτικό που υπάρχει στις ντομάτες.

Οφέλη παπάγιας

1. Υγεία της καρδιάς

Η παπάγια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες,  βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά τα οποία προλαμβάνουν τη συσσώρευση της χοληστερόλης στις αρτηρίες. Η αυξημένη χοληστερόλη οδηγεί σε καρδιακά νοσήματα και υπέρταση.

Οι φυτικές ίνες που περιέχει η παπάγια βοηθούν στην υγεία της καρδιάς. Οι φυτικές ίνες αυξάνουν τον κορεσμό και έτσι μπορείτε να διατηρείτε το βάρος σας. Οι φυτικές ίνες μειώνουν τον κίνδυνο για νοσήματα του καρδιαγγειακού, όπως η υπέρταση. Η παπάγια περιέχει κάλιο, μαγνήσιο και παντοθενικό οξύ τα οποία ωφελούν την λειτουργία της καρδιάς.

Η παπάγια περιέχει αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη Α, η βιταμίνη C και η βιταμίνη Ε. Η διατροφή που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακά νοσήματα. Τα αντιοξειδωτικά προλαμβάνουν την οξείδωση της χοληστερόλης. Όταν η χοληστερόλη οξειδώνεται , είναι πιο πιθανό να συσσωρεύεται στις αρτηρίες και να οδηγεί σε καρδιακά νοσήματα.

Η παπάγια περιέχει φολικό οξύ, το οποίο είναι ουσιαστικό για την μετατροπή του αμινοξέος ομοκυστεΐνη σε λιγότερο επιβλαβή αμινοξέα. Τα υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης, ενός αμινοξέος που υπάρχει στο κρέας αποτελούν παράγοντα κινδύνου για καρδιακά νοσήματα.

2. Ενίσχυση του ανοσοποιητικού

Το ανοσοποιητικό σύστημα μας προστατεύει από ιούς και βακτήρια. Η παπάγια καλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες μας σε βιταμίνη C,  η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό.

3. Προστασία κατά της αρθρίτιδας

Η αρθρίτιδα μπορεί να είναι πραγματικά εξουθενωτική για τους ανθρώπους καθώς μειώνει σημαντικά την ποιότητα ζωής τους. Η παπάγια είναι καλή για τα οστά καθώς έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και μαζί με τη βιταμίνη C βοηθά στον έλεγχο της αρθρίτιδας.

4. Βελτίωση της πέψης

Όπως τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά, έτσι και η παπάγια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες οι οποίες είναι ουσιαστικές για την καλή πέψη. Η παπάγια περιέχει το ένζυμο παπαΐνη, η οποία βοηθά στη διάσπαση των πρωτεϊνών. Η παπαΐνη βοηθά στην πέψη της γλουτένης σε ανθρώπους που έχουν ευαισθησία στη γλουτένη.

5. Πρόληψη καρκίνου

Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες συνδέονται με την πρόληψη του καρκίνου. Ο συνδυασμός βιταμίνης Α, C και Ε που υπάρχουν στην παπάγια δημιουργούν μια ισχυρή αντιοξειδωτική δράση που εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.

6. Υγεία του δέρματος

Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για τη σύνθεση του κολλαγόνου. Το κολλαγόνο αποτελεί κύριο συστατικό του δέρματος και η βιταμίνη C βελτιώνει την ικανότητα του δέρματος να αναπλάθεται. Ο συνδετικός ιστός και η σωστή επούλωση εξαρτώνται από τη βιταμίνη C.

7. Αντιφλεγμονώδη δράση

Τα αντιοξειδωτικά και οι βιταμίνες που υπάρχουν στην παπάγια προλαμβάνουν την χρόνια φλεγμονή. Η χολίνη που περιέχει ενισχύει τη μνήμη και την ανάπτυξη των μυών. Αυτό είναι σημαντικό για την ακεραιότητα της κυτταρικής μεμβράνης, την μεταφορά των νευρικών ερεθισμάτων, την απορρόφηση του λίπους και τον καλό ύπνο.

8. Αντιβακτηριδιακή δράση

Η παπάγια βοηθά στην επούλωση των πληγών του δέρματος και έχει αντιβακτηριδιακή δράση, λόγω της παπαΐνης και της χυμοπαπαΐνης. Βοηθά σημαντικά στα εγκαύματα.

Ενίσχυση του οργανισμού

Για την περαιτέρω γενική ενίσχυση του οργανισμού, του εγκεφάλου, του γαστρεντερικού και της αντιμετώπισης του στρες/άγχους, υπάρχουν αποτελεσματικές λύσεις μέσα από την ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ και το ΒΕΛΟΝΙΣΜΟ.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more