Σμέουρα: θρεπτική αξία και οφέλη στην υγεία

σμέουρα, ιδιότητες σμέουρων, θρεπτική αξία σμέουρων, αντιοξειδωτική δράση σμέουρων, οφέλη σμέουρων στην υγεία

Σμέουρα

Τα σμέουρα είναι πολύ γνωστά για το πλούσιο χρώμα τους και την γεύση τους. Είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και αντιοξειδωτικών.

Τα σμέουρα ποικίλλουν σε χρώματα από κόκκινα, μαύρα και μωβ μέχρι κίτρινα. Κάθε χρώμα έχει μια μοναδική σύνθεση βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και αντιοξειδωτικών.

Θρεπτική αξία σμέουρων

Η αντιοξειδωτική δράση των σμέουρων βοηθά στην πρόληψη πολλών νοσημάτων. Τα σμέουρα περιέχουν βιταμίνη C και βιταμίνη Ε, σελήνιο, β-καροτένιο, λουτεΐνη, λυκοπένιο και ζεαξανθίνη. Επίσης περιέχουν φλαβονοειδή τα οποία έχουν αντιοξειδωτική δράση.

Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν το σώμα να καταπολεμά τις τοξικές ενώσεις που ονομάζονται ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες παράγονται και από το μεταβολισμό, αλλά μπορεί να οφείλονται σε εξωτερικούς παράγοντες όπως οι τροφές και η μόλυνση. Οι ανθυγιεινές τροφές περιλαμβάνουν τις επεξεργασμένες τροφές και αυτές που είναι πλούσιες σε λιπαρά οξέα και σάκχαρα.

Αν οι ελεύθερες ρίζες παραμείνουν στο σώμα, μπορούν να προκαλέσουν βλάβη στα κύτταρα και να οδηγήσουν σε πολλά προβλήματα υγείας.  Τα σμέουρα είναι καλή πηγή φυτικών ινών.

Οφέλη στην υγεία

Τα σμέουρα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Περιέχουν κάλιο, που είναι ουσιαστικό για την λειτουργία της καρδιάς και αποδεδειγμένα μειώνει την αρτηριακή πίεση. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στα σμέουρα βοηθούν στην πρόληψη του εγκεφαλικού και τα νοσήματα του καρδιαγγειακού. Επίσης περιέχουν μαγγάνιο, το οποίο είναι αναγκαίο για την υγεία των οστών και του δέρματος και βοηθά στη ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα.

Διαχείριση του διαβήτη

Μια κούπα σμέουρα περιέχει 8gr φυτικών ινών, πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από αυτό που υπάρχει στα περισσότερα φρούτα. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στη μείωση της γλυκόζης στο αίμα, της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης. Οι τροφές που περιέχουν φυτικές ίνες προκαλούν κορεσμό και πληρότητα και μας κρατούν χορτάτους για περισσότερο, έτσι βοηθούν στην διαχείριση του βάρους.

Τα σμέουρα περιέχουν πολύ λιγότερα σάκχαρα από τα περισσότερα φρούτα, μόλις 5 gr σε μια κούπα, και έτσι είναι λιγότερο πιθανό να αυξήσουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα.

Τα σμέουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως γλυκαντικά και έτσι βοηθούν στην απώλεια βάρους και στον έλεγχο των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα.

Πρόληψη νοσημάτων

Τα σμέουρα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τα κύτταρα από τη βλάβη που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες είναι ασταθή μόρια που βλάπτουν τα κύτταρα όσο προσπαθούν να σταθεροποιηθούν. Η βλάβη που προκαλούν παίζει ρόλο στη διαδικασία της γήρανσης, την αρθρίτιδα, τον καρκίνο, υπέρταση και τα λοιπά νοσήματα του καρδιαγγειακού, τη άνοια Alzheimer, και πολλές άλλες παθολογικές καταστάσεις.

Τα αντιοξειδωτικά σταθεροποιούν τις ελεύθερες ρίζες, και τις καθιστούν αβλαβείς. Τα φρέσκα σμέουρα είναι ανάμεσα στις κύριες πηγές αντιοξειδωτικών. Τα μαύρα σμέουρα έχουν τα περισσότερα αντιοξειδωτικά, ακολουθούν τα κόκκινα και μετά τα κίτρινα. Όσο πιο βαθύ είναι το χρώμα, τόσο περισσότερα αντιοξειδωτικά έχουν τα σμέουρα.

Υγεία του δέρματος

Τα σμέουρα επίσης περιέχουν βιταμίνη C, η οποία είναι ουσιαστική για την σύνθεση του κολλαγόνου, της πρωτεΐνης από την οποία αποτελείται το 75% του δέρματος. Όσο μεγαλώνουμε, το κολλαγόνο μειώνεται και έτσι εμφανίζονται οι ρυτίδες και η χαλάρωση.

Τα σμέουρα είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία προλαμβάνει και βοηθά την επιδιόρθωση του δέρματος από την ηλιακή ακτινοβολία.

Ενίσχυση του οργανισμού

Για την περαιτέρω γενική ενίσχυση του οργανισμού, του εγκεφάλου, του γαστρεντερικού και της αντιμετώπισης του στρες/άγχους, υπάρχουν αποτελεσματικές λύσεις μέσα από την ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ και το ΒΕΛΟΝΙΣΜΟ.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more