Αγκινάρα: ιδιότητες και οφέλη στην υγεία

αγκινάρα, οφέλη αγκινάρας, ιδιότητες αγκινάρας, θρεπτική αξία αγκινάρας

Αγκινάρα

Η αγκινάρα είναι ένα πολύ δημοφιλές λαχανικό στις Μεσογειακές χώρες. Η αγκινάρα περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά και βιταμίνες όπως η βιταμίνη C, η βιταμίνη Α , η βιταμίνη Κ και πολλά ακόμη.

Επίσης η αγκινάρα περιέχει φυτικές ίνες και φυτοθρεπτικά συστατικά , τα οποία βοηθούν στην πρόληψη σοβαρών νοσημάτων, όπως τα νοσήματα του καρδιαγγειακού και ο καρκίνος, και έχουν θετική δράση στο ήπαρ και στο πεπτικό σύστημα.

Οφέλη αγκινάρας

Έλεγχος της αρτηριακής πίεσης

Η υψηλή αρτηριακή πίεση ή η υπέρταση, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης νοσημάτων του καρδιαγγειακού και εγκεφαλικού επεισοδίου. Η αγκινάρα βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης σε ανθρώπους με ήπια αυξημένη αρτηριακή πίεση. Τα υψηλά επίπεδα καλίου που υπάρχουν στην αγκινάρα συμβάλλουν στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης.

Βελτίωση της υγείας του ήπατος

Όλοι γνωρίζουμε ότι η υγιεινή διατροφή βοηθά το ήπαρ να λειτουργεί σωστά. Το ήπαρ βοηθά σε πολλές διαδικασίες στον οργανισμό μας ,όπως η αποθήκευση της ενέργειας, η πέψη των τροφών και η απομάκρυνση των τοξινών από το σώμα, για αυτό είναι πολύ σημαντικό για την υγεία μας. Δύο αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στην αγκινάρα, η κυναρίνη και η σιλυμαρίνη φαίνεται να βελτιώνουν την υγεία του ήπατος μειώνοντας την παρουσία των τοξινών και διευκολύνοντας την απομάκρυνσή τους από το ήπαρ και το σώμα. Οι φαινόλες και τα φαινολικά οξέα της αγκινάρας βοηθούν στην απομάκρυνση των επικίνδυνων τοξινών από το σώμα και βοηθούν στην παραγωγή της χολής.

Πρόληψη του καρκίνου

Οι αγκινάρες είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά και φυτοθρεπτικά συστατικά, όπως η κουερσετίνη, η ρουτίνη, το γαλλικό οξύ και η κυναρίνη. Τα συγκεκριμένα αντιοξειδωτικά μειώνουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων και προλαμβάνουν τον πολλαπλασιασμό τους. Οι αγκινάρες έχουν την ικανότητα να απορροφούν και να καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες.

Οι τροφές που περιέχουν αντιοξειδωτικά βοηθούν στην καταπολέμηση πολλών μορφών καρκίνου, καθώς εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες και καθυστερούν την έναρξη νοσημάτων που οφείλονται στη γήρανση.

Ρύθμιση του διαβήτη και του μεταβολικού συνδρόμου

Τα υψηλά ποσοστά φυτικών ινών που έχει η αγκινάρα βοηθούν στην ρύθμιση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα, στην αποφυγή της απότομης αύξησης της γλυκόζης και της μείωσης της ινσουλίνης που μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρό πρόβλημα στους διαβητικούς. Οι φυτικές ίνες της αγκινάρας επιτρέπουν στην γλυκόζη να απορροφάται πιο αργά στο αίμα,  επειδή οι φυτικές ίνες αφομοιώνονται και δεν απαιτούν ινσουλίνη.

Οι αγκινάρες περιέχουν ενώσεις με αντιφλεγμονώδη δράση. Η αγκινάρα προλαμβάνει καταστάσεις που σχετίζονται με το μεταβολικό σύνδρομο, όπως η δυσλιπιδαιμία, η ηπατική στεάτωση, η αντίσταση στην ινσουλίνη και η φλεγμονή.

Απώλεια βάρους

Οι αγκινάρες είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, οι οποίες έχουν πολλαπλές λειτουργίες στο σώμα. Οι φυτικές ίνες κρατούν το πεπτικό σύστημα υγιές και ανακουφίζουν από την δυσκοιλιότητα και τη διάρροια. Βοηθούν το σώμα να αποτοξινώνεται μόνο του από τις επιπλέον ποσότητες της χοληστερόλης, της ζάχαρης και των τοξινών. Επιπλέον οι φυτικές ίνες διευκολύνουν την λειτουργία του ήπατος. Όλα αυτά βοηθούν στη διατήρηση του φυσιολογικού σωματικού βάρους.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ