Φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης της κατάθλιψης

κατάθλιψη, θεραπεία κατάθλιψης, φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης της κατάθλιψης, βελονισμός για την κατάθλιψη, ομοιοπαθητική για την κατάθλιψη, emdr και κατάθλιψη, συμπληρώματα διατροφής και κατάθλιψη

Φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης της Κατάθλιψης

Η μείζονα ή κλινική κατάθλιψη είναι μια διαταραχή της διάθεσης που χαρακτηρίζεται από έντονη και επίμονη αίσθηση απελπισίας, αβοηθητότητας, κενού. Η κλινική κατάθλιψη παρεμβαίνει στη δουλειά, στην όρεξη, στον ύπνο και σε πολλές πτυχές της ζωής. Μπορεί να οφείλεται σε έναν ή περισσότερους παράγοντες που περιλαμβάνουν τις χημικές ανισορροπίες, τα υψηλά επίπεδα στρες, τις τραυματικές εμπειρίες, τις μεταβάσεις στη ζωή και άλλα. Περίπου το 10% των ανθρώπων έρχεται αντιμέτωπο με την κατάθλιψη.

Οι δύο πιο γνωστές θεραπείες για την κλινική κατάθλιψη στην Δυτική ιατρική είναι η ψυχοθεραπεία και η φαρμακευτική αγωγή. Η ψυχοθεραπεία βοηθά τον ασθενή να κατανοήσει τα μοτίβα σκέψης και συμπεριφοράς και να μάθει τρόπους διαχείρισης του άγχους. Η φαρμακευτική αγωγή περιλαμβάνει αντικαταθλιπτικά όπως οι επιλεκτικοί αναστολείς της επαναπρόσληψης τη σεροτονίνης (SSRIs). Αυτές οι θεραπείες είναι πολύ αποτελεσματικές, ωστόσο αν ένας ασθενής δεν ανταποκρίνεται σε αυτές μπορεί να σκεφτεί κάποιες εναλλακτικές θεραπείες.

Τι είναι οι εναλλακτικές θεραπείες;

Οποιαδήποτε θεραπεία δεν ταξινομείται ως πρότυπο στην Δυτική ιατρική αναφέρεται ως εναλλακτική ή συμπληρωματική. Οι εναλλακτικές θεραπείες μπορεί να περιλαμβάνουν την διατροφή, την άσκηση και τον τρόπο ζωής. Παραδείγματα εναλλακτικής ιατρικής περιλαμβάνουν:

Διακρανιακή μαγνητική διέγερση (TMS)

Η διακρανιακή μαγνητική διέγερση (TMS) χρησιμοποιεί μαγνητικούς παλμούς για την θεραπεία της κατάθλιψης χωρίς φάρμακα. Οι μελέτες δείχνουν ότι μετά από ένα χρόνο θεραπείας, το 68% των ενηλίκων ασθενών έχουν βελτιωμένα τα συμπτώματα της κατάθλιψης και το 45% έχει πλήρη ύφεση. Η διακρανιακή μαγνητική διέγερση εφαρμόζεται σε ασθενείς που δεν ανταποκρίνονται καλά στα αντικαταθλιπτικά. Στην διακρανιακή μαγνητική διέγερση, ένας μεγάλος μαγνήτης τοποθετείται στην αριστερή πλευρά του εγκεφάλου του ασθενή και οι μαγνητικοί παλμοί διεγείρουν υποενεργές περιοχές του εγκεφάλου που εμπλέκονται στην ρύθμιση της διάθεσης. Ο ασθενής είναι ξύπνιος συνεχώς, και υπάρχουν ελάχιστες παρενέργειες εκτός από τους αναφερόμενους πονοκεφάλους. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η συγκεκριμένη μέθοδος έχει πολλά θετικά οφέλη στην μνήμη. Υπάρχουν διάφορα είδη διακρανιακού ερεθισμού, όπως το rTMS και το dTMS.

Βελονισμός

Ο βελονισμός είναι μια μέθοδος που χρησιμοποιείται για την θεραπεία ενός εύρους θεμάτων από τον χρόνιο πόνο μέχρι το άγχος. Οι μελέτες δείχνουν ότι είναι αποτελεσματικός στην αντιμετώπιση των ψυχικών διαταραχών. Ο βελονισμός περιλαμβάνει την τοποθέτηση βελονών σε συγκεκριμένα βελονιστικά σημεία στο σώμα ώστε να αποκατασταθεί η ροή της ενέργειας.

Διαπροσωπική θεραπεία

Η διαπροσωπική θεραπεία επικεντρώνεται στις σχέσεις του ασθενή με τους άλλους ανθρώπους και πως ένα άτομο δυσκολεύεται να αλληλεπιδράσει και να επικοινωνήσει με τους άλλους. Συνήθως προτείνεται σε νέους ανθρώπους, και θεωρείται μια βραχεία θεραπεία για την κατάθλιψη. Επίσης βοηθά στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν σε ένα γάμο. Κάποιες φορές μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματική με την αντικαταθλιπτική αγωγή.

Άσκηση

Η άσκηση είναι γνωστό ότι βελτιώνει την ψυχική υγεία. Η τακτική άσκηση βοηθά στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης. Επίσης αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης και της ντοπαμίνης στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να νιώθουν καλύτερα.

Θεραπεία έκθεσης

Στα συμπτώματα της κατάθλιψης που μπορεί να συνδέονται με άλλα θέματα ψυχικής υγείας όπως οι φοβίες και η ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, η θεραπεία έκθεσης βοηθά τους ασθενείς να εξοικειωθούν και σταδιακά να νιώθουν άνετα με όσα τους προκαλούν φόβο και άγχος. Αν για παράδειγμα , κάποιος φοβάται να ταξιδέψει με αεροπλάνο μπορεί να αρχίζει να βλέπει εικόνες από αεροπλάνα. Είναι μια πολύ αποτελεσματική θεραπεία αν υπάρχει η σωστή καθοδήγηση από τον ψυχοθεραπευτή.

Διαλογισμός – Ενσυνειδητότητα

Οι μελέτες δείχνουν ότι ο διαλογισμός αποτελεί μια πιθανή θεραπευτική επιλογή για την κατάθλιψη και το άγχος. Ο μηχανισμός δράσης του διαλογισμού δεν είναι απολύτως κατανοητός, αλλά αν ένα άτομο μπορεί να μείνει συγκεντρωμένο σε όσα συμβαίνουν στην παρούσα στιγμή, μπορεί παραμένει χαλαρό και στη συγκεντρωμένο.

φυσικοι τροποι αντιμετωπισης καταθλιψης

EMDR

Το EMDR είναι μια ψυχοθεραπευτική τεχνική που εφαρμόζεται για την θεραπεία των ψυχικών τραυμάτων. Το EMDR έχει άμεση επίδραση στον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος επεξεργάζεται τις πληροφορίες, βοηθά το άτομο να δει τις διεισδυτικές σκέψεις με λιγότερο ενοχλητικό τρόπο. Αποτελεί μια καινούργια θεραπευτική μέθοδο. Ο θεραπευόμενος φέρνει στο μυαλό του δυσάρεστες αναμνήσεις , τις οποίες επεξεργάζεται σε πιο ασφαλές περιβάλλον. Είναι η θεραπεία πρώτης γραμμής για το μετατραυματικό στρες.

Ψυχοθεραπεία

Η ψυχοθεραπεία είναι η πιο γνωστή θεραπευτική επιλογή για ανθρώπους που αντιμετωπίζουν μέτρια ως σοβαρή κατάθλιψη. Ο σκοπός της ψυχοθεραπείας είναι οι άνθρωποι να κατανοήσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα πίσω από όσα βιώνουν και να βρουν τρόπους να διαχειρίζονται τα συμπτώματα στην καθημερινότητα. Οι ψυχοθεραπευτικές συνεδρίες μπορούν να γίνουν μέσω διαδικτύου.

Συμπληρώματα διατροφής

Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τα βότανα ή τα συμπληρώματα διατροφής ως φυσικές θεραπείες για την κατάθλιψη. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι κάποια συμπληρώματα διατροφής μπορεί να έχουν παρενέργειες ή να αλληλεπιδρούν με άλλα φάρμακα.

Το St. John’s wort χρησιμοποιείται εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Χρησιμοποιείται στην Ευρώπη για την θεραπεία της ήπιας κατάθλιψης. Οι μελέτες δείχνουν ότι βοηθά στην ήπια κατάθλιψη αλλά στη μείζονα κατάθλιψη δρα σαν placebo.

Η S-αδενοσυλ-L-μεθειονίνη είναι ένα χημικό συμπλήρωμα διατροφής που χρησιμοποιείται επίσης για την θεραπεία της κατάθλιψης.

Φωτοθεραπεία

Η επαρκής έκθεση στο φυσικό φως του ήλιου είναι αποτελεσματική για τις εποχικές αλλαγές της διάθεσης που παρατηρούνται κυρίως τους σκοτεινούς μήνες του χειμώνα.

Η έκθεση στο φυσικό φως το πρωί (όταν βγαίνετε ένα περίπατο στο πάρκο) βοηθά το σώμα ώστε να λειτουργεί σωστά ο κύκλος ύπνου/αφύπνισης. Η παραγωγή της σεροτονίνης, ενός νευροδιαβιβαστή του εγκεφάλου που επηρεάζει τη διάθεση, ενεργοποιείται το πρωί  με την έκθεση στο φως. Στη διάρκεια του χειμώνα όπου το φως του ήλιου είναι περιορισμένο, τα επίπεδα της σεροτονίνης μειώνονται με αποτέλεσμα να νιώθουμε πιο κουρασμένοι και πιο ευάλωτοι στην εποχική κατάθλιψη.

Διατροφή

Μειώστε την πρόσληψη ζάχαρης. Τα γλυκά προσωρινά σας κάνουν να αισθάνεστε καλά καθώς αυξάνονται τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα , αλλά μπορεί να χειροτερεύουν τη διάθεση σας όταν τα επίπεδα της γλυκόζης πέφτουν κατακόρυφα.

Αποφύγετε το αλκοόλ, ακόμη και αν σας χαλαρώνει άμεσα , η επίδρασή του είναι βραχεία. Τελικά επιδεινώνει τη διάθεση, το άγχος, την κατάθλιψη και την αϋπνία.

Η βιταμίνη Β6 είναι αναγκαία για την παραγωγή των νευροδιαβιβαστών σεροτονίνη και ντοπαμίνη. Αν και η ανεπάρκεια βιταμίνης Β6 είναι σπάνια, η πρόσληψη αντισυλληπτικών χαπιών ή η ορμονοθεραπεία αυξάνει τον κίνδυνο ανεπάρκειας.

Το μαγνήσιο είναι σημαντικό για την σύνθεση της σεροτονίνης. Υπάρχει στα όσπρια, στους ξηρούς καρπούς και στα πράσινα λαχανικά.

Μπορείτε να αντιμετωπίσετε την κατάθλιψη με φυσικούς τρόπους

Υπάρχουν πολλές φυσικές επιλογές για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης, όπως ο ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ, η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ, το EMDR και η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more