Μύθοι σχετικά με την κατάθλιψη

1. Η εργασιοθεραπεία νικά την κατάθλιψη

Καθώς η κατάθλιψη επηρεάζει έναν στους έξι ανθρώπους κάποια στιγμή στη ζωή τους, ακούγονται πολλές απόψεις και μισές αλήθειες σχετικά με αυτή την πολύ κοινή νόσο. Μια τέτοια άποψη είναι η εξής: “Δώσε όλο σου τον εαυτό στην δουλειά σου και θα αισθανθείς καλύτερα”. Σε μια ήπια μελαγχολία αυτό ίσως να βοηθήσει ως ένα βαθμό. Όμως η κατάθλιψη είναι μια διαφορετική κατάσταση και χρειάζεται άλλη αντιμετώπιση. Ο υπερβολικός φόρτος εργασίας μπορεί στην πραγματικότητα να είναι ένα σημάδι της κλινικής κατάθλιψης, ειδικότερα στους άνδρες.

2. Η κατάθλιψη δεν είναι μια πραγματική νόσος

Η κατάθλιψη είναι μια σοβαρή και συχνή ιατρική κατάσταση. Οι άνθρωποι ακόμα την μπερδεύουν με την συνηθισμένη θλίψη. Τα βιολογικά δεδομένα της νόσου προέρχονται από μελέτες γενετικής, ορμονών, υποδοχέων των νευρικών κυττάρων, νευροδιαβιβαστών και λειτουργίας του εγκεφάλου. Στον εγκέφαλο υπάρχουν περιοχές του νευρικού δικτύου οι οποίες ρυθμίζουν την διάθεση και δεν λειτουργούν φυσιολογικά στην κατάθλιψη.

3. Η κατάθλιψη είναι απλά αυτολύπηση

Στην κουλτούρα μας είναι πολύ εύκολο να χαρακτηρίσουμε όποιον βρεθεί σε μια αδύναμη θέση, ως γκρινιάρη. Αλλά οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν κλινική κατάθλιψη δεν είναι τεμπέληδες, ούτε απλώς αισθάνονται άσχημα για τον εαυτό τους, ούτε μπορούν έτσι απλά να διώξουν την κατάθλιψη. Η κατάθλιψη είναι μια ψυχική νόσος- ένα πρόβλημα υγείας που σχετίζεται με αλλαγές στον εγκέφαλο. Όπως και άλλες ασθένειες, βελτιώνεται με την κατάλληλη θεραπεία.

4. Θα παίρνω φάρμακα για μια ζωή

Η φαρμακευτική αγωγή είναι μία από τις αποτελεσματικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται για να βοηθηθεί το άτομο στην κατάθλιψη. Το να ζητάμε βοήθεια δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ο γιατρός μας θα μας συστήσει φαρμακευτική αγωγή, αν και τα φάρμακα συχνά είναι πολύ βοηθητικά σε σοβαρές μορφές κατάθλιψης. Οι μελέτες δείχνουν ότι η ψυχοθεραπεία λειτουργεί το ίδιο καλά για την ήπια ή τη μέτρια κατάθλιψη. Ακόμη και αν λάβετε αντικαταθλιπτικά, αυτό δεν θα συμβαίνει για όλη σας τη ζωή. Ο γιατρός σας θα σας βοηθήσει να καθορίσετε πότε είναι η σωστή στιγμή για να σταματήσετε την φαρμακευτική αγωγή.

5. Οι άνθρωποι που πάσχουν από κατάθλιψη κλαίνε πολύ

Όχι πάντα. Αρκετοί άνθρωποι δεν κλαίνε ακόμη και αν αισθάνονται φοβερή θλίψη, ακόμα και όταν έχουν κατάθλιψη. Αντίθετα, μπορεί να βιώνουν ένα συναισθηματικό “κενό” και ίσως να αισθάνονται ασήμαντοι και ανίκανοι. Ακόμη και αν δεν εμφανίζεται με δραματικά συμπτώματα, η κατάθλιψη που δεν έχει αντιμετωπιστεί αποτρέπει τους ανθρώπους να ζήσουν τη ζωή τους πλήρως.

6. Η κατάθλιψη είναι μέρος της φυσιολογικής γήρανσης

Οι περισσότεροι άνθρωποι ξεπερνούν της προκλήσεις της γήρανσης χωρίς να περάσουν κατάθλιψη. Αλλά όταν αυτό συμβεί, ίσως να το αγνοούν. Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά άνθρωποι ίσως κρύβουν την θλίψη τους ή μπορεί να έχουν λιγότερο τυπικά συμπτώματα, όπως: το φαγητό δεν είναι τόσο νόστιμο πια, οι πόνοι επιδεινώνονται, ή εμφανίζουν διαταραχές στον ύπνο (αϋπνία ή υπνηλία). Τα διάφορα άλλα ιατρικά προβλήματα επίσης μπορεί να αποτελέσουν αιτία κατάθλιψης για τους ηλικιωμένους – και η κατάθλιψη συχνά εμφανίζεται μετά από ένα έμφραγμα ή χειρουργείο.

7. Η συζήτηση κάνει τα πράγματα χειρότερα

Οι άνθρωποι κάποτε συμβούλευαν να μην “κολλάμε” σε προβλήματα και να μην συζητάμε για αυτά. Σήμερα υπάρχουν στοιχεία και μελέτες που αποδεικνύουν ότι η συζήτηση με έναν εξειδικευμένο γιατρό μπορεί να κάνει τα πράγματα πολύ καλύτερα. Διαφορετικοί τύποι ψυχοθεραπείας βοηθούν στην θεραπεία της κατάθλιψης αλλάζοντας τον αρνητικό τρόπο σκέψης, τα ασυνείδητα συναισθήματα ή τα προβλήματα στις σχέσεις. Το πρώτο βήμα είναι να μιλήσετε σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας.

8. Η κατάθλιψη είναι δύσκολο να θεραπευτεί

Στην πραγματικότητα η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων οι οποίοι αποφασίζουν να κάνουν κάτι για την κατάθλιψη από την οποία πάσχουν, τα πάνε πολύ καλά. Το 70% των ανθρώπων δεν έχουν συμπτώματα – με φαρμακευτική αγωγή- που δεν είναι απαραιτήτως η πρώτη επιλογή. Οι μελέτες δείχνουν ότι η πιο γρήγορη θεραπεία είναι ο συνδυασμός φαρμακευτικής αγωγής και ψυχοθεραπείας.

Θεραπεία της Κατάθλιψης 

Η ομοιοπαθητική μπορεί να προσφέρει πολλά στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης, χωρίς καμία παρενέργεια και χωρίς αλληλεπιδράσεις με άλλα φάρμακα. Με το EMDR μπορούν να αντιμετωπιστούν τα ψυχικά τραύματα που συνδράμουν στην κατάθλιψη. Συμπληρωματικά, η βραχεία ψυχοθεραπεία και ο βελονισμός μπορούν να υποστηρίξουν σημαντικά την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων αλλά και των βαθύτερων αιτιών της κατάθλιψης, χωρίς φάρμακα.

 

Δείτε περισσότερα άρθρα με θέμα: Αντιμετώπιση κατάθλιψης

 

 

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more