Πικραλίδα: θρεπτική αξία και οφέλη

πικραλίδα, θρεπτική αξία πικραλίδας, ιδιότητες πικραλίδας, θρεπτικά συστατικά πικραλίδας, αντιοξειδωτικά πικραλίδας, οφέλη πικραλίδας στην υγεία

Πικραλίδα

Αν και οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι η πικραλίδα είναι ένα ενοχλητικό ζιζάνιο, το συγκεκριμένο φυτό χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες για την βελτίωση της πέψης και της όρεξης. Ολόκληρη η πικραλίδα, από τη ρίζα μέχρι τα άνθη έχει μια πικρή γεύση.

Η ρίζα από μόνη της ψήνεται για να δημιουργηθεί καφές πικραλίδας χωρίς καφεΐνη. Η ρίζα είτε αποξηραμένη είτε φρέσκια υπάρχει σε μορφή τσαγιού, βάμματος και αφεψήματος.

Στην παραδοσιακή Κινεζική ιατρική , η ρίζα της πικραλίδας χρησιμοποιούνταν για τη θεραπεία των διαταραχών του γαστρεντερικού και του ήπατος. Οι βοτανολόγοι στις μέρες μας πιστεύουν ότι η πικραλίδα βοηθά στη θεραπεία πολλών καταστάσεων όπως η ακμή, το έκζεμα, η υψηλή χοληστερόλη, το έγκαυμα, οι διαταραχές του γαστρεντερικού, ο διαβήτης.

Θρεπτική αξία

Από τη ρίζα μέχρι τα άνθη, η πικραλίδα περιέχει πολλές βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και φυτικές ίνες. Το πράσινο τμήμα της είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, C και Κ. Επίσης περιέχει βιταμίνη Ε, φολικό οξύ και μικρό ποσοστό βιταμινών Β. Επίσης περιέχει σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο.

Η ρίζα της πικραλίδας είναι πλούσια σε ινουλίνη, μια διαλυτή φυτική ίνα που βοηθά στην ανάπτυξη και στη διατήρηση των υγιών βακτηρίων του εντέρου.

Αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά δρουν εξουδετερώνοντας τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες. Το ανθρώπινο σώμα παράγει φυσιολογικά ελεύθερες ρίζες, οι οποίες όταν συσσωρεύονται μπορούν να προκαλέσουν γήρανση ή άλλες βλάβες στα κύτταρα.

Η πικραλίδα περιέχει β-καροτένιο, το οποίο είναι ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα κύτταρα από την βλάβη του οξειδωτικού στρες. Τα καροτενοειδή όπως το β-καροτένιο παίζουν ζωτικό ρόλο στη μείωση της κυτταρικής βλάβης.

Τα άνθη της πικραλίδας είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, οι οποίες έχουν και αυτές αντιοξειδωτική δράση.

Οφέλη πικραλίδας στην υγεία

Αρτηριακή πίεση

Το τσάι πικραλίδας είναι εξαιρετική πηγή καλίου, ενός μεταλλικού στοιχείου και ηλεκτρολύτη που ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση. Το κάλιο βοηθά τους νεφρούς να φιλτράρουν τις τοξίνες πιο αποτελεσματικά και έτσι βελτιώνεται η ροή του αίματος.

Ανοσοποιητικό σύστημα

Η πικραλίδα είναι καλή πηγή βιταμίνης C, μία από τις πιο σημαντικές βιταμίνες για το ανοσοποιητικό σύστημα. Η παρουσία βιταμίνης C προστατεύει από το κοινό κρυολόγημα.

Δέρμα

Η αποξηραμένη ρίζα της πικραλίδας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πάστα για την αντιμετώπιση δερματικών θεμάτων όπως η ακμή, το έκζεμα, η ψωρίαση , τα εξανθήματα και τα σπυράκια. Η πικραλίδα φαίνεται να έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που βοηθούν στην θεραπεία των παραπάνω καταστάσεων.

Διαβήτης

Η ρίζα της πικραλίδας πιστεύεται ότι έχει αντιδιαβητικές ιδιότητες εξαιτίας μιας διαλυτής φυτικής ίνας που είναι γνωστή ως ινουλίνη. Η ινουλίνη περιέχει ένα σύνθετο υδατάνθρακα γνωστό ως φρουκτοολιγοσακχαρίτης (FOS) ο οποίος υποστηρίζει την ανάπτυξη των υγιών βακτηρίων στη γαστρεντερική οδό και περιορίζει τα επιβλαβή βακτήρια. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται η ευαισθησία στην ινσουλίνη, επιβραδύνοντας τη ροή της γλυκόζης από το έντερο στην κυκλοφορία του αίματος, προλαμβάνοντας έτσι την απότομη αύξηση της γλυκόζης στο αίμα.

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ