Δεξιότητες επικοινωνίας

επικοινωνία, δεξιότητες επικοινωνίας, αποτελεσματική επικοινωνία

Αποτελεσματική Επικοινωνία

Η αποτελεσματική επικοινωνία με τους άλλους ανθρώπους είναι πολλά περισσότερα από την απλή “ανταλλαγή” πληροφοριών. Αφορά την κατανόηση των συναισθημάτων και τις προθέσεις πίσω από τις πληροφορίες. Εκτός από το να μεταδώσουμε με σαφήνεια ένα μήνυμα, είναι ανάγκη να ακούσουμε με προσοχή όσα μας λέει ο συνομιλητής μας και να τον κάνουμε να νιώσει ότι τον ακούμε και τον καταλαβαίνουμε.

Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι πολλές φορές ενστικτώδης. Συχνά, όταν προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε για κάτι δεν το καταφέρνουμε. Λέμε ένα πράγμα, το άλλο άτομο ακούει κάτι άλλο, και έτσι ακολουθούν οι παρεξηγήσεις, η απογοήτευση και οι διαφωνίες. Έτσι δημιουργούνται προβλήματα στο σπίτι, στο σχολείο, στη δουλειά και στις σχέσεις.

Η αποτελεσματική επικοινωνία απαιτεί κάποιες σημαντικές δεξιότητες. Είτε θέλετε να βελτιώσετε την επικοινωνία σας με το σύντροφό σας, τα παιδιά σας, τον εργοδότη σας, αυτές οι δεξιότητες θα σας βοηθήσουν να χτίσετε την εμπιστοσύνη και το σεβασμό, να βελτιώσετε τη δουλειά σας, τις κοινωνικές σας δεξιότητες και τη συναισθηματική υγεία και να επιλύσετε τα προβλήματά σας.

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές δεξιότητες επικοινωνίας που μπορείτε να μάθετε και στις οποίες μπορείτε να εξασκηθείτε που θα σας βοηθήσουν να επικοινωνείτε πιο αποτελεσματικά. Πολλές από αυτές τις δεξιότητες λειτουργούν καλύτερα σε συνδυασμό, για αυτό είναι σημαντικό να εξασκηθείτε σε πολλές δεξιότητες.

1. Ενεργητική ακρόαση

Η ενεργητική ακρόαση σημαίνει ότι προσέχετε το άλλο άτομο όταν σας μιλά. Αν και ακούγετε απλό, είναι μια δεξιότητα που είναι δύσκολο να την αναπτύξετε και να την βελτιώσετε. Όταν είστε ενεργός ακροατής επικεντρώνεστε στον ομιλητή και τίποτα δεν μπορεί να σας αποσπάσει την προσοχή. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ακούνε πραγματικά τον συνομιλητή τους με πρόθεση να τον καταλάβουν, αλλά ακούνε με πρόθεση να “απαντήσουν”!

2. Να ασκείτε και να δέχεστε κριτική καλοπροαίρετα

Οι άνθρωποι που επικοινωνούν αποτελεσματικά αποδέχονται την κριτική και ασκούν καλοπροαίρετη κριτική στους άλλους.

3. Ενσυναίσθηση

Η ενσυναίσθηση σημαίνει ότι μπορείτε να κατανοήσετε τα συναισθήματα των άλλων. Αυτή η δεξιότητα είναι σημαντική για τις συνεργασίες και την προσωπική σας ζωή. Και στις δύο περιπτώσεις είναι ανάγκη να κατανοήσετε τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων και να αντιδράτε ανάλογα.

4. Σεβασμός

Ένα στοιχείο κλειδί στο σεβασμό είναι να γνωρίζετε πότε πρέπει να επικοινωνείτε και πως να αντιδράτε. Αφήστε τους άλλους να μιλήσουν χωρίς να τους διακόπτετε.

5. Κατανόηση της γλώσσας του σώματος

Η παρατήρηση της γλώσσας του σώματος, όπως οι εκφράσεις του προσώπου και η επαφή με τα μάτια, είναι σημαντική δεξιότητα. Όταν ακούτε κάποιον, πρέπει να προσέχετε όχι μόνο όσα λέει αλλά και όσα εκφράζει με το σώμα του. Επίσης καλό θα ήταν να έχετε επίγνωση της δικής σας γλώσσας του σώματος ώστε να ξέρετε ότι στέλνετε τα σωστά μηνύματα.

6. Προσαρμογή της επικοινωνίας ανάλογα με το κοινό

Διαφορετικοί τρόποι επικοινωνίας ταιριάζουν σε διαφορετικές καταστάσεις. Για να μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε αυτή τη δεξιότητα, είναι σημαντικό να σκέφτεστε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε και ποιος είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος επικοινωνίας.

7. Φιλική διάθεση

Στις φιλίες, τα χαρακτηριστικά όπως η ειλικρίνεια και η ευγένεια ενισχύουν την εμπιστοσύνη και την κατανόηση. Τα ίδια χαρακτηριστικά είναι σημαντικά και για τις επαγγελματικές σχέσεις. Όταν δουλεύετε με άλλους, καλό είναι να βλέπετε τα πράγματα με θετική διάθεση, να έχετε το μυαλό σας ανοιχτό και να κάνετε ερωτήσεις ώστε να κατανοείτε τι συμβαίνει.

8. Αυτοπεποίθηση

Στο χώρο εργασίας, οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν σε ιδέες που παρουσιάζονται με αυτοπεποίθηση. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δείξει κάποιος ότι έχει αυτοπεποίθηση, όπως η οπτική επαφή και συνολικά η στάση του σώματος.

gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more