Κάνε το Τεστ
πότε σταματούν οι κρίσεις πανικού, πόσο διαρκεί μια κρίση πανικού, πως να σταματήσω μια κρίση πανικού, πως να αντιμετωπίσω μια κρίση πανικού, αιτίες κρίσεων πανικού, γιατί δεν σταματά μια κρίση πανικού, θεραπεία κρίσης πανικού, ψυχοθεραπεία για τις κρίσεις πανικού, φαρμακευτική αγωγή για τις κρίσεις πανικού

Πότε σταματούν οι κρίσεις πανικού;

Πότε σταματούν οι κρίσεις πανικού

Στις περισσότερες περιπτώσεις μια κρίση πανικού φτάνει στην κορύφωσή της μέσα σε 10 λεπτά και σταματά σε 20-30 λεπτά.

Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τους λόγους για τους οποίους αυτό συμβαίνει, είναι σημαντικό να καταλάβουμε τι ακριβώς συμβαίνει στη διάρκεια μιας κρίσης πανικού. Στη διάρκεια της κρίσης ενεργοποιείται ο μηχανισμός πάλης ή φυγής (fight or flight) στο σώμα, με αυτό τον τρόπο το σώμα αντιδρά σε περιπτώσεις που απειλείται η επιβίωσή μας, η σωματική ασφάλειά μας. Ακολουθεί μια έκρηξη αδρεναλίνης που βοηθά να πάρουμε μια γρήγορη απόφαση να τρέξουμε μακριά από τον κίνδυνο ή να πολεμήσουμε.

Αυτή η αντίδραση φυσιολογικά δεν κρατά πολύ και σύντομα το σώμα επανέρχεται σε ηρεμία. Για αυτό οι κρίσεις πανικού που διαρκούν πολύ , για παράδειγμα μια ώρα, δεν είναι πολύ συχνές.

Τι συμβαίνει όμως όταν μια κρίση πανικού διαρκεί περισσότερο; Είναι πιθανό να συμβαίνει οτιδήποτε από τα παρακάτω:

  • Κύματα κρίσεων πανικού
  • Επιδράσεις μιας μεμονωμένης κρίσης πανικού
  • Κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας

Κύματα κρίσεων πανικού

Αν έχετε συμπτώματα κρίσης πανικού που διαρκούν για μια ώρα ή περισσότερο, ίσως να βιώνετε κύματα κρίσεων πανικού, δηλαδή συμβαίνουν κρίσεις η μία μετά την άλλη. Υπάρχει στην πραγματικότητα μια περίοδος υποχώρησης μεταξύ τους, αν και μπορεί να μην το παρατηρήσετε.

Αν και αυτή η κατάσταση είναι σπάνια, είναι πολύ δύσκολο κάποιος να αντιμετωπίζει τα κύματα κρίσεων πανικού.

Πώς μπορεί να νιώθω μετά από μια κρίση πανικού;

Μετά από μια κρίση πανικού είναι πολύ πιθανό να νιώθετε άγχος, κούραση και ανησυχία. Αν και μια κρίση πανικού μπορεί να είναι τρομακτική, δεν είναι επικίνδυνη. Ο φόβος όμως που προκαλεί είναι έντονος, ειδικά αν βιώνετε μια κρίση πανικού για πρώτη φορά. Οι περισσότεροι άνθρωποι την πρώτη φορά που παθαίνουν κρίση πανικού, νομίζουν ότι παθαίνουν εγκεφαλικό ή έμφραγμα, ή ότι τρελένονται.

Πώς μπορεί κάποιος να ξεχωρίσει την κρίση πανικού από μια κρίση άγχους, από το έντονο στρες; Ο διαχωρισμός είναι πολύπλοκος. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να μιλήσετε με το γιατρό σας για να αξιολογήσει τα συμπτώματά σας και να σας δώσει συμβουλές. Για μια πρώτη εκτίμηση μπορείτε να κάνετε το online τεστ για κρίση πανικού.

Μια κρίση πανικού έχει έντονα σωματικά συμπτώματα, όπως η ταχυπαλμία, η δυσκολία στην αναπνοή, η εφίδρωση, ο τρόμος.

Το άγχος μπορεί να προκαλεί κάποια από αυτά τα συμπτώματα, αλλά είναι πιο ήπια. Μπορεί κάποιος να έχει περισσότερα ψυχικά συμπτώματα όπως οι σκέψεις που τρέχουν, η ανησυχία, η δυσκολία στη συγκέντρωση. Μπορεί επίσης, να νιώθει νευρικός και να δυσκολεύεται να κοιμηθεί.

Άλλα προβλήματα υγείας

Η κατάσταση που μοιάζει με μια παρατεταμένη κρίση πανικού είναι η γενικευμένη αγχώδης διαταραχή. Σε αυτή την περίπτωση το άτομο δυσκολεύεται να ελέγξει την ανησυχία του, και παλεύει να ελέγξει το άγχος του.

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις με τις κρίσεις πανικού, είναι ότι προκαλεί τα ίδια συμπτώματα με ένα εύρος άλλων ιατρικών θεμάτων, όπως οι αλλεργικές αντιδράσεις, τα νοσήματα του καρδιαγγειακού. Αν κάποιος είναι ευαίσθητος στον πανικό, κάποια θέματα υγείας όπως τα χαμηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, το άσθμα, ο υπερδραστήριος θυρεοειδής, μπορεί να οδηγούν σε μια κρίση πανικού.

Καλό είναι να έχετε στο μυαλό σας, ότι πολλοί άνθρωποι συγχέουν την κρίση πανικού με άλλα προβλήματα υγείας. Επειδή κάποιος μπορεί να έχει μια κρίση πανικού που διαρκεί περισσότερο, αυτό δεν σημαίνει ότι έχει κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας. Φυσικά, πάντα πρέπει να συζητά με το γιατρό του για τα συμπτώματα που νιώθει.

πως να σταματησω μια κριση πανικου

Αντιμετώπιση κρίσεων πανικού

Για την θεραπεία της διαταραχής πανικού και των κρίσεων πανικού υπάρχουν δύο επιλογές, η φαρμακευτική αγωγή (βενζοδιαζεπίνες και αντικαταθλιπτικά) και η ψυχοθεραπεία.

Οι μελέτες δείχνουν ότι η πιο αποτελεσματική θεραπεία είναι ο συνδυασμός της φαρμακευτικής αγωγής και της ψυχοθεραπείας.

Οι βενζοδιαζεπίνες είναι τα πιο γνωστά φάρμακα για την διαταραχή πανικού (ιδίως το Xanax). Τα πλεονεκτήματά τους είναι ότι καταπολεμούν γρήγορα τις κρίσεις πανικού και έχουν πιο ήπιες παρενέργειες συγκριτικά με τα αντικαταθλιπτικά. Ωστόσο, η χρήση των βενζοδιαζεπινών έχει συνδεθεί με την εξάρτηση, τα θέματα στο συντονισμό, τα ατυχήματα και την επανεμφάνιση των κρίσεων πανικού.

Η ψυχοθεραπεία είναι πολύ αποτελεσματική στην θεραπεία της διαταραχής πανικού και είναι μια εναλλακτική για τις βενζοδιαζεπίνες χωρίς να έχει καμία παρενέργεια. Βέβαια, για να δει κάποιος τα αποτελέσματα της ψυχοθεραπείας χρειάζεται περισσότερο χρόνο.

Η ψυχοθεραπεία και οι βενζοδιαζεπίνες χρησιμοποιούνται μαζί για την αντιμετώπιση των κρίσεων πανικού.

Πρώτο βήμα για την θεραπεία των κρίσεων πανικού

Η ταχυπαλμία που συνήθως προκαλεί μια κρίση πανικού μπορεί να μοιάζει με συμπτώματα άλλων ασθενειών, όπως οι παθήσεις του καρδιαγγειακού. Για αυτό το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει κάποιος είναι να επισκεφθεί το γιατρό του και να κάνει κάποιες εξετάσεις ώστε να αποκλείσει την πιθανότητα κάποιας άλλης νόσου.

Αν δεν υπάρχει κάποιο ιατρικό πρόβλημα, ο γιατρός σας θα σας προτείνει να μιλήσετε με έναν ψυχοθεραπευτή ώστε να γίνει η διάγνωση των κρίσεων πανικού.

Ψυχοθεραπεία

Ο ψυχοθεραπευτής μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε τι είναι η διαταραχή πανικού και πως μπορείτε να την αντιμετωπίσετε.

Όσο προχωράτε στην ψυχοθεραπεία, θα μπορείτε να αναγνωρίζετε όλες τις καταστάσεις, τις σκέψεις ή τα συναισθήματα που προκαλούν τις κρίσεις. Από τη στιγμή που θα κατανοήσετε τι ακριβώς συμβαίνει, τότε θα μπορείτε να ελέγχετε περισσότερο την κατάσταση.

Με τη βοήθεια του ψυχοθεραπευτή θα καταλάβετε ότι τα σωματικά συμπτώματα των κρίσεων πανικού δεν θα σας βλάψουν. Οι κρίσεις πανικού δεν είναι επικίνδυνες, και σταδιακά θα μοιάζουν λιγότερο τρομακτικές.

Επίσης, οι τεχνικές χαλάρωσης βοηθούν στην αντιμετώπιση των κρίσεων πανικού όταν αυτές συμβαίνουν. Αν μπορείτε να ελέγξετε την αναπνοή σας, για παράδειγμα, τότε η κρίση πανικού δεν θα είναι τόσο έντονη.

Φαρμακευτική αγωγή

Μαζί με τον ψυχίατρό σας μπορεί να αποφασίσετε ότι πρέπει να πάρετε κάποιο φάρμακο, παράλληλα με την ψυχοθεραπεία ώστε να περιοριστούν τα σωματικά συμπτώματα των κρίσεων πανικού. Μπορεί λοιπόν να σας προτείνει:

Σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να δοκιμάσετε περισσότερα από ένα φάρμακα μέχρι να βρείτε αυτό που λειτουργεί καλύτερα για εσάς.

Αλλαγές στον τρόπο ζωής

Εκτός από την ψυχοθεραπεία και την φαρμακευτική αγωγή, μπορείτε να κάνετε κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής σας που θα κάνουν τη διαφορά:

  • Η γιόγκα ή οι ασκήσεις αναπνοών χαλαρώνουν το σώμα και μειώνουν το στρες.
  • Η άσκηση ηρεμεί το μυαλό και αντισταθμίζει τις παρενέργειες της φαρμακευτικής αγωγή, όπως η αύξηση του βάρους.
  • Ο περιορισμός του αλκοόλ, της καφεΐνης, καθώς και η διακοπή του καπνίσματος βοηθούν στη μείωση των κρίσεων πανικού.
  • Ο επαρκής ύπνος βοηθά να έχετε ενέργεια στη διάρκεια της ημέρας.

Κάποιες μελέτες δείχνουν ότι εναλλακτικές μέθοδοι όπως ο βελονισμός, βοηθά στην ρύθμιση του κεντρικού νευρικού συστήματος και συμβάλλει στη μείωση του άγχους.

Αποτελεσματική αντιμετώπιση των κρίσεων πανικού

Πολλοί άνθρωποι δεν κάνουν τίποτε για να αντιμετωπίσουν τις κρίσεις πανικού. Όμως, η έλλειψη θεραπείας μπορεί να οδηγεί σε σοβαρότερα θέματα ψυχικής υγείας. Με τη βοήθεια της ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, της φαρμακευτικής αγωγής και του EMDR , οι κρίσεις πανικού υποχωρούν. Άλλες εναλλακτικές θεραπευτικές επιλογές όπως η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ και ο ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ προσφέρουν ανακούφιση σημαντική ανακούφιση από τα συμπτώματα.