Κρίση πανικού

κρίση πανικού, συμπτώματα κρίσης πανικού, θεραπεία κρίσης πανικού

Κρίση Πανικού

Η κρίση πανικού είναι ένα ξαφνικό επεισόδιο έντονου φόβου που προκαλεί σοβαρές σωματικές αντιδράσεις όταν δεν υπάρχει πραγματικός κίνδυνος ή προφανής αιτία. Οι κρίσεις πανικού μπορεί να είναι πολύ τρομακτικές. Όταν συμβαίνει μια κρίση πανικού, ίσως να σκέφτεστε ότι χάνετε τον έλεγχο, παθαίνετε καρδιακή προσβολή ή  πεθαίνετε.

Πολλοί άνθρωποι βιώνουν μία ή δύο κρίσεις πανικού σε όλη τη ζωή τους, και το πρόβλημα υποχωρεί, όταν η ψυχοπιεστική κατάσταση τελειώσει. Αλλά αν βιώνετε επαναλαμβανόμενες, ξαφνικές κρίσεις πανικού και περνάτε πολύ χρόνο υπό το συνεχή φόβο για την επόμενη κρίση πανικού, ίσως να έχετε διαταραχή πανικού.

Αν και οι κρίσεις πανικού από μόνες τους δεν είναι απειλητικές για τη ζωή, μπορεί να είναι τρομακτικές και να επηρεάζουν σημαντικά την ποιότητα της ζωής σας. Αλλά οι υπάρχουσες θεραπευτικές επιλογές είναι πολύ αποτελεσματικές.

Συμπτώματα

Οι κρίσεις πανικού εμφανίζονται ξαφνικά, χωρίς προφανή αιτία. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν:

  • Έντονο χτύπο της καρδιάς
  • Πόνο στο στήθος
  • Ζαλάδα ή τάση λιποθυμίας
  • Εξάψεις ή ρίγος
  • Ναυτία
  • Μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα στα άκρα
  • Τρέμουλο
  • Δυσκολία στην αναπνοή
  • Πόνος στο στομάχι
  • Εφίδρωση
  • Νιώθετε ότι πνίγεστε

Οι άνθρωποι που βιώνουν κρίσεις πανικού ίσως επίσης να :

  • Νιώθουν ότι χάνουν τον έλεγχο
  • Νιώθουν ότι τρελαίνονται
  • Νιώθουν ένα ξαφνικό φόβο ότι θα πεθάνουν
  • Νιώθουν αποκομμένοι από τον εαυτό τους, μια κατάσταση που ονομάζεται αποπροσωποποίηση, και ίσως να νιώθουν αποκομμένοι από το περιβάλλον τους.

Τα συμπτώματα του πανικού τείνουν να κορυφώνονται μέσα σε 10 λεπτά, και στη συνέχεια σταδιακά υποχωρούν.

Ωστόσο, όταν κάποιος παθαίνει πολλές και σοβαρές κρίσεις πανικού στη σειρά, ίσως να νιώθει ότι η κρίση διαρκεί πολύ περισσότερο.

Μετά από μία κρίση πανικού πολλοί άνθρωποι νιώθουν αγχωμένοι και ανήσυχοι για το υπόλοιπο της ημέρας.

Θεραπευτικές επιλογές

Οι κρίσεις πανικού και η διαταραχή πανικού μπορούν να αντιμετωπιστούν από τη στιγμή που θα αναγνωρίσετε την υποκείμενη αιτία. Κάποιες θεραπευτικές επιλογές αποτελούν:

1. Η ψυχοθεραπεία, που βασίζεται στην ιδέα ότι οι σκέψεις προκαλούν συναισθήματα και συμπεριφορές. Στην ψυχοθεραπεία μπορείτε να αλλάξετε τον τρόπο που σκέφτεστε και έτσι να αντιδράτε καλύτερα σε όσα προκύπτουν. Η ψυχοθεραπεία επικεντρώνεται στις σκέψεις και στα μοτίβα συμπεριφοράς που είναι υπεύθυνα για τις κρίσεις πανικού.

2. Η θεραπεία έκθεσης περιλαμβάνει την έκθεση του ασθενή σε ασφαλές και ελεγχόμενο περιβάλλον σε όλες τις σωματικές αισθήσεις που βιώνει στη διάρκεια μιας κρίσης πανικού. Στη θεραπεία έκθεσης , ο ψυχοθεραπευτής θα σας ζητήσει να μιμηθείτε δραστηριότητες, όπως το τρέξιμο ή να κρατήσετε την αναπνοή σας, ώστε να προκληθούν τα συμπτώματα πανικού. Η ιδέα είναι ότι όσο εκτίθεστε τόσο οι κρίσεις πανικού θα χάνουν τη δύναμή τους.

3. Η φαρμακευτική αγωγή μπορεί να χορηγηθεί για τον έλεγχο ή τον περιορισμό των συμπτωμάτων που σχετίζονται με τις κρίσεις πανικού. Είναι αποτελεσματική όταν συνδυάζεται με την ψυχοθεραπεία.

Ο καθένας είναι διαφορετικός και κάτι που λειτουργεί για έναν άνθρωπο μπορεί να μην λειτουργεί για κάποιον άλλο. Αν βιώνετε κρίσεις πανικού καλό είναι να ζητήσετε βοήθεια ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής σας.

c513

Σχετικά άρθρα

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ