Αρνητικός τρόπος σκέψης

αρνητικός τρόπος σκέψης, τι είναι ο αρνητικός τρόπος σκέψης, γνωστικές στρεβλώσεις, πως να αντιμετωπίσετε τον αρνητικό τρόπο σκέψης, πως θα ενισχύσετε το θετικό τρόπο σκέψης

Αρνητικός τρόπος σκέψης

Ο αρνητικός τρόπος σκέψης επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο βλέπετε τον εαυτό σας, τους άλλους και τον κόσμο. Είναι ένα φίλτρο το οποίο μπορεί να μην το αναγνωρίζετε.

Τι είναι οι γνωστικές στρεβλώσεις;

Μια γνωστική στρέβλωση είναι ένα υπερβολικό μοτίβο σκέψης που δεν βασίζεται σε γεγονότα. Κατά συνέπεια σας κάνει να βλέπετε τα πράγματα πιο αρνητικά από ότι είναι στην πραγματικότητα. Όλοι πολλές φορές υποκύπτουμε σε γνωστικές στρεβλώσεις. Είναι κομμάτι της ανθρώπινης φύσης. Αυτό συμβαίνει πιο συγκεκριμένα όταν δεν νιώθουμε καλά. Αλλά αν σκέφτεστε συνεχώς αρνητικά τότε μπορεί να επηρεαστεί η ψυχική σας υγεία.

Οι σκέψεις έχουν σημαντική επίδραση στο πως νιώθουμε και στο πως συμπεριφερόμαστε. Όταν αντιμετωπίζετε τις αρνητικές σκέψεις ως γεγονότα, μπορεί να συμπεριφέρεστε ανάλογα με αυτές τις λανθασμένες υποθέσεις. Όμως αυτό συμβάλλει σε προβλήματα ψυχικής υγείας όπως η κατάθλιψη και το άγχος.

Μπορείτε να μάθετε να αναγνωρίζετε αυτές τις γνωστικές στρεβλώσεις και να καταλαβαίνετε πότε το μυαλό σας , σας μπερδεύει.

Συχνές γνωστικές στρεβλώσεις

Οι πιο γνωστές γνωστικές στρεβλώσεις περιλαμβάνουν:

  • τις υπεργενικεύσεις
  • την πόλωση
  • τα βιαστικά συμπεράσματα
  • την καταστροφολογία
  • τα πρέπει

Μπορεί να αναγνωρίζετε περισσότερες από μια γνωστικές στρεβλώσεις και αυτό είναι φυσιολογικό. Για να μπορέσετε να αλλάξετε τον αρνητικό τρόπο σκέψης είναι σημαντικό να εξερευνήσετε τον εαυτό σας.

Πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε τον αρνητικό τρόπο σκέψης;

Ένας τρόπος για να αντιμετωπίσετε τις αρνητικές σκέψεις είναι να τις αντικαταστήσετε με σκέψεις που σας κάνουν να νιώθετε καλύτερα. Για παράδειγμα, μπορεί να μάθατε μόλις ότι έχετε ένα πρόβλημα υγείας. Μπορεί να σκέφτεστε ότι η ζωή σας δεν θα είναι ποτέ η ίδια ή ότι είναι η αρχή του τέλους. Όμως αυτές οι σκέψεις σας κάνουν να νιώθετε άσχημα με αποτέλεσμα το σώμα σας να αποδυναμώνεται ενώ εσείς θέλετε να είναι δυνατό.

Μπορείτε όμως να σκεφτείτε ότι η νέα κατάσταση είναι μια πρόκληση αλλά αν έχετε υπομονή θα προσαρμοστείτε και θα απολαμβάνετε τη ζωή σας. Μπορεί να αντιμετωπίζετε μια δυσκολία αλλά μπορείτε να αναρρώσετε. Αυτός ο τρόπος σκέψης θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα και αυτό βοηθά το σώμα σας.

Πάρτε λίγο χρόνο, ακούστε τις σκέψεις σας. Αν λέτε συνεχώς στον εαυτό σας ότι τα πράγματα θα πάνε άσχημα, τότε εσείς βάζετε τον εαυτό σας σε αυτή τη θέση.

Πώς θα ενισχύσετε τις θετικές σας σκέψεις;

Μερικές φορές οι αρνητικές σκέψεις συνδέονται με τον τρόπο ζωής σας. Μπορείτε όμως να κάνετε πράγματα ώστε να δείτε την πιο φωτεινή πλευρά της ζωής:

  • Επικεντρωθείτε στα συναισθήματα σας. Αν νιώθετε λύπη, νιώστε την. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα είστε συνέχεια λυπημένοι. Η λύπη περνά. Μια αρνητική σκέψη παραμένει, μέχρι να την αφήσετε να φύγει.
  • Μοιραστείτε όσα νιώθετε με ένα άτομο που εμπιστεύεστε. Όλοι μας κάνουμε αρνητικές σκέψεις κάποιες φορές. Μιλήστε για όσα νιώθετε με ένα άτομο που θα σας βοηθήσει να δείτε ρεαλιστικά τα πράγματα.
  • Κάντε κάτι καλό για τον εαυτό σας. Μπορεί να θέλετε να δουλέψετε λιγότερο μια μέρα και να ασχοληθείτε με τα παιδιά σας. Κάντε οτιδήποτε σας δίνει χαρά.
  • Δείξτε ευγνωμοσύνη για όσα έχετε. Υπάρχουν πολλά πράγματα για τα οποία νιώθετε καθημερινά ευγνωμοσύνη.
gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more